مینی اپ تلگرام (Telegram mini app) چیست؟

مینی اپ تلگرام (Telegram mini app) چیست؟

مینی اپ های تلگرام در واقع یک اپلیکیشن های تحت وب هستند که مستقیما در تلگرام اجرا می شوند.

با ایرانی لایک همراه باشید تا به شما آموزش کاملی از کاربرد مینی اپ تلگرام را بدهیم.

اکانت تلگرام پرمیوم تنها قابلیت ارائه شده توسط تلگرام نیست و این بار تلگرام با ارائه مینی اپ های تلگرام (Telegram mini apps)  نظر مثبت میلیون ها کاربر فعال را مجددا به خود جلب کرده است.

مینی اپ های تلگرام در واقع اپلیکیشن های کوچک، سبک و سریعی هستند که با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نوشته شده و توسعه یافته اند.

تلگرام در واقع با ارائه این سرویس بی نظیر، به یک پلتفرم چند منظوره محبوب تبدیل شده است.

مینی اپ های تلگرام از طریق ربات های مخصوص تلگرامی، و در نسخه های تحت وب کار می کنند.

در واقع این مینی اپ ها نیازی به نصب ندارند و در تمامی سیستم عامل ها نیز قابل استفاده هستند.

مینی اپ های تلگرام قادرند تا با بهره گیری از ربات های تلگرامی، به شما در کنار انجام دادن مأموریت های خود و در عین پاسخ دادن به تمام ورودی های کاربران، تعاملات پویا را برای شما فراهم بیاورند.

به زبان ساده تر مینی اپ تلگرام یک بستر بی نهایت را برای کاربران فراهم می کند، در این بستر شما امکان دسترسی به برنامه های web3 را برای انجام کسب و کارهایتان دارید.

هم اکنون درپلتفرم  تلگرام مینی اپلیکیشن های زیادی در زمینه های متعددی در حال اجرا هستند و امکانات زیادی را ارائه می دهند. این امکانات به شرح زیر است که برای کاربران فراهم شده است.

  • گیمینگ
  • تولید محتوا
  • اشتراک گذاری محتوا
  • ویرایشگر متن
  • ابزارهای بهره وری
  • فروشگاه های آنلاین
  • خدمات مالی
  • خدمات آموزشی و…

در مینی اپ های تلگرام با استفاده از سرویس های ارائه شده توسط خود تلگرام مثل ذخیره سازی، پرداخت درون برنامه، اعلان ها و… یک تجربه کاری بی نظیری تجربه می کنید.

همچنین فروشگاه مینی اپ تلگرام یک دسته اپ های بسیار متنوع برای پروژه های موجود ایجاد کرده است تا کاربران تلگرام، بهتر بتوانند اپ های هر دسته را بررسی بکنند.

مینی اپ تلگرام (Telegram mini app) چیست؟

مینی اپ تلگرام از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

مینی اپ  تلگرام (Telegram mini app) از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

با ایرانی لایک همراه ادامه این مقاله برای یاد گیری بخش های مختلف مینی اپ تلگرام باشید.

  • ربات های مینی اپ: اساس ساخت مینی اپ های تلگرام یک ربات است. در واقع ربات ها رابط بین کاربران و tapp ها هستند این ربات ها درخواست ها را پردازش می کنند.
  • ذخیره ساز: امکانات ذخیره سازی فقط محدود به تلگرام نیست و مینی اپ ها نیز از آن برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران مینی اپ استفاده می کنند. علاوه بر این مورد گزینه های ذخیره ساز خارجی دیگری هم در دسترس است.
  • رابط کاربری: یک رابط کاربری تعاملی در مینی اپ ها وجود دارد که عناصر گرافیکی را به نمایش می گذارد. عناصر گرافیکی از طریق جاوا اسکریپت، CSS و HTML به نمایش گذاشته می شوند.
  • Application logic یا منطق برنامه: این بخش از مینی اپ ها خودشان شامل قسمت پردازش اطلاعات، ارتباط با پایگاه اطلاعات و هماهنگی با سایر سرویس های مربوطه است. عملکرد و منطق اصلی این برنامه توسط یک سری کد های سمت سرور پیاده سازی می شوند.

برای اینکه یک مینی اپ تلگرام به درستی کار بکند، قرار گیری تمام این اجزا در کنار هم ضروری و در اولویت است.

با روش های نوین و خلاقانه ای که توسط توسعه دهندگان به کار برده شده است، این مینی اپ ها با اپلیکیشن ها قابلیت های برابر و حتی عملکرد های بهتری نیز دارند.

مینی اپ تلگرام از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

مزیت های استفاده از مینی اپ های تلگرام چیست؟

  • برای استفاده از این اپلیکیشن ها نیازی به نصب آن ندارید و به راحتی می توانید این اپ ها را در محیط تلگرام، آن هم در انواع سیستم عامل ها استفاده کنید. در واقع شما این امکان را دارید که بدون نصب اپ های جداگانه ای، از طریق خود تلگرام به انواع خدمات و ابزار های مینی اپ دسترسی داشته باشید.
  • این مینی اپ های تلگرام (telegram mini apps) برای توسعه، نیاز به سرمایه گذاری های گسترده ندارند به دلیل اینکه این اپ ها بر اساس تکنولوژی های استاندارد تحت وب ساخته شده است. چرخه توسعه مینی اپ ها نیز به شدت بالاست.
  • تعاملات اجتماعی بالا از دیگر قابلیت های مینی اپ های تلگرام است. این مینی اپ ها با به کار گیری از قابلیت های خود تلگرام، یک فضای ارتباطی بسیار پویا را ایجاد کرده اند. این فضای پویای موجود در مینی اپ ها به تقویت ارتباط و گسترده شدن جوامع web3 کمک های بی نظیری می کند.
  • بلاک چین TON یا همان شبکه TON از خلاقانه ترین پلتفرم ها در دنیای ارز دیجیتال می باشد. این شبکه غیر متمرکز، زیر ساخت اصلی مینی اپ های تلگرام است. ویژگی سازگاری با بلاک چین TON که در مینی اپ ها وجود دارد به این اپ ها، قابلیت های بی نظیری مثل شفافیت، امنیت و هم چنین مقیاس پذیری را برای اکوسیستم web3  به ارمغان می آورد.
  • قابلیت پرداخت های یکپارچه ای که در مینی اپ وجود دارد بی نظیر است. این مینی اپ ها با پشتیبانی و همچنین بهره گیری از زیر ساخت های پرداختی که در خود تلگرام وجود دارد مانند ارز های دیجیتال و همچنین پرداخت های درون برنامه ای یک بستر بسیار مناسب برای پروژه های اکوسیستم web3 و (NFT) ان اف تی فراهم می کنند.
  • این مینی اپ های تلگرام، سریع و کوچک هستند و به فضای کمی نیاز دارند.
  • در نهایت مهم ترین مزیت استفاده از مینی اپ های تلگرام درامد زایی بالای آن است. این مینی اپ ها از طریق پرداخت های یکپارچه و گسترده در تلگرام امکان درامدزایی بی نظیری دارند.

معرفی محبوب ترین و بهترین مینی اپ های تلگرام (Telegram mini apps)

در اینجا ما مشاورین ایرانی لایک، می خواهیم به شما پروژه هایی از مینی اپ ها را که با استقبال عظیمی از کاربران مواجه شده اند را به شما معرفی کنیم.

  • کوپایلت مایکروسافت (Copilot): این مینی اپ همان هوش مصنوعی مایکروسافت است. با این مینی اپ ChatGPT4 به تلگرام شما اضافه می شود. شما با بهره گیری از آن هوش مصنوعی روزمره را تجربه می کنید.
  • گِیمی (Gamee): کاربران مینی اپ می توانند چه به صورت انفرادی و چه به صورت دسته جمعی از بازی های HTML5 ارائه شده توسط مینی اپ ها استفاده بکنند. کاربران با انجام بازی های متنوع می توانند در کنار رقابت با دوستان، امتیازات بالایی را نیز جمع آوری بکنند.
  • بازی همسترکامبت (Hamster Kambat): این گیم از محبوب ترین بازی های کریپتویی مینی تلگرام است. شما با جمع آوری سکه های مجازی در طول این گیم، افزایش پروفیت ساعتی و همچنین ارتقا کارت های موجود در همستر کامبت، می توانید به عنوان مدیر صرافی مجازی فعالیت های سودمندی بکنید.
  • بازی نات کوین (Notcoin): این بازی به دلیل لیست شدن دیگر قابل اجرا نیست اما از بازی های موفق مینی تلگرامی است که درآمد خوبی به پلیر های خود داد.
  • بازی تپ سوآپ (Tapswap): برخی از کاربران تپ سواپ را نات کوین جدید می دانند. شما با شرکت در فعالیت های گوناگون درون بازی، سکه های Taps را کسب می کنید. این بازی به خاطر گیم پلی جذاب و ساده خود جز محبوب ترین مینی اپ هاست.
  • فنتون (Fanton): شما با انجام این بازی تجربه یک بازی فوتبالی بی نظیری خواهید داشت.
  • بازی بلوم (Blum): این بازی در واقع با ترکیب صرافی های متمرکز و غیر متمرکز یک تجربه جذاب و جدید برای کاربران ارائه می دهد. همچنین بلوم قابلیت پشتیبانی از تراکتش های ارز دیجیتال را دارد.
  • تن دیتینگ (TON Dating): این مینی اپ با کاربرانی که تایید هویت شده اند، یک گام خیلی مهم در زمینه دوستیابی در دنیای دیجیتال امروزه به حساب می آید. شما در دنیای امن و تایید شده این بازی با انجام فعالیت های مختلف می توانید به کسب درآمد یا Toncoin برسید. این ویژگی یک انگیزه بسیار خوب برای ادامه و پیشرفت در این اپ است.
  • جوامع کریپتو (Crypto communities):

گروه هایی از افراد که سلایق مشترکی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارند این جوامع یا کامیونیتی ها را تشکیل می دهند. در واقع افراد با برقراری ارتباط های موثرتر، فرصت های کسب درآمد خود را بهبود می بخشند.

با مراجعه به فروشگاه اپ تلگرام، می توانید سایر مینی اپ های تلگرام جذاب را مشاهده کنید.

ما مشاورین ایرانی لایک در این مقاله سعی کردیم یک توضیح کاربردی از مینی اپ تلگرام را به شما بدهیم. لطفا سوالات و ابهامات خود از مقاله را با مشاورین ما در قسمت نظر سنجی درج شده در زیر همین مقاله در میان بگذارید.

معرفی محبوب ترین و بهترین مینی اپ های تلگرام (Telegram mini apps)

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *