افزوده شدن قابلیت نگارش کاورلتر و ویرایش رزومه در لینکدین چطور انجام می شود؟

افزوده شدن قابلیت نگارش کاورلتر و ویرایش رزومه در لینکدین چطور انجام می شود؟

با هدف سرعت بخشیدن به جست و جوی شغل ها و ارائه خدمات با کیفیت بالاتر، قابلیت های جدیدی از جمله ویرایش رزومه در لینکدین و قابلیت نگارش کاورلتر (نامه پوششی) را به آن اضافه کرده است.

(Cover letter) یا معرفی نامه همان نامه پوششی می باشد. وقتی شما رزومه خود را آماده ارائه می کنید کاورلتر به شما این امکان را می دهد تا با یک نوشته کوتاه و چند خطی درخواست تان را بهتر ارائه بدهید. رزومه ی ارائه داده شده توسط شما در لینکدین، با کاورلتر بهتر در ذهن کارفرمایانی که به جست و جوی افراد واجد شرایط می گردند می ماند.

نسخه جدیدی که از لینکدین (linkedin) عرضه شده است امکانات جدید تری دارد. در این نسخه شما می توانید به جست و جوی شغل مورد نظرتان با شرایطی که دارید بپردازید. رزومه شخصی سازی شده، کاورلتر یا نامه پوششی از قابلیت های جدید لینکدین است که با کمک هوش مصنوعی به این اپلیکیشن اضافه شده است. وقتی شما در لینکدین بدون استفاده از ابزار های هوش مصنوعی به جست و جوی شغل موردنظرتان بگردید، محدود کردن لیست مشاغل از طریق کلید واژه ها کار آسانی نیست. 

ما مشاورین سایت محبوب ایرانی لایک، مهم ترین نکاتی که شما برای داشتن یک کاورلتر حرفه ای در لینکدین به آن نیاز دارید در اینجا برای شما گرد هم آورده ایم. همچنین از خدمات ما اعم از فالوور لینکدین، لایک پست لینکدین و کاکشن فعال لینکدین در جهت رونق بخشیدن بر کسب و کار تخصصی شما در این شبکه اجتماعی حرفه ای غافل نشوید

افزوده شدن قابلیت نگارش کاورلتر و ویرایش رزومه در لینکدین چطور انجام می شود؟

برای داشتن یک کاورلتر (cover letter) مناسب نکات زیر را رعایت بکنید.

  • یک لحن بسیار حرفه ای داشته باشید. در حالی که می خواهید ویژگی های شخصی، توانایی های کاری خود را نشان بدهید باید یک لحن حرفه ای در کاورلتر خود داشته باشید. از استفاده از اصطلاحات عامیانه و طنز های نامناسب به شدت پرهیز کنید. در ساخت کاورلتر خود، از دستور زبان مناسب و علائم نگارشی مناسب استفاده کنید. از اشتباهات تایپی و یا اشتباهاتی که اعتبار شما را زیر سوال می برد پرهیز کنید.
  • اشتیاق و انگیزه خود را در کلمات در طول کاورلتر خود نشان بدهید. یکی از راه های نشان دان شخصیت و اشتیاق کاری شما، نشان دادن انگیزه خود برای گرفتن شغل مورد نظر است. اینکه شما توضیح بدهید چرا به شغل مورد نظر علاقه دارید، چه چیزی شما را مجذوب کرده است و همچنین توصیح دهید مهارت ها و تجربیات شما در راستای اهداف و ارزش های موقعیت شغلی مورد نظرتان است.
    برای نشان دادن نکات مثبت کاری خود و دستاورد هایتان از مثال هم می توانید استفاده بکنید. از اظهارات کلی که در هر جایگاه و هر شغلی می تواند نا مناسب و مبهم باشد به شدت خود داری کنید.
  • در کاورلتر (cover letter) شرایط خودتان را مطابق با شرایط شخصیتی شغلی مورد نظرتان نشان بدهید. برای مثال شما می توانید با تحقیق در رسانه های اجتماعی، وب سایت رسمی شرکت یا هولدینگ شغلی مورد نظرتان می توانید از ارزش های آن محل که می خواهید در آن جا شغل داشته باشید با خبر بشوید.
    سپس شما می توانید خودتان را با استفاده از کلمات و لحن معتبر و محترمانه با فرهنگ و ارزش های مورد نیاز آن جا هماهنگ نشان بدهید.
  • سعی کنید یک کاور لتر واضح و در عین حال مختصر بنویسید. کاورلتر شما نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. در ایده آل ترین حالت ممکن کاورلتر شما باید یک صفحه و در حد چند پاراگراف باشد. هر پاراگرافی که شما می نویسید حتما باید هدف و پیام روشنی داشته باشد.
    از دادن هر گونه اطلاعات غیر ضروری و یا نا مربوط خود داری کنید. می توانید از داده های مناسب و رابط ها برای پیوند دادن ایده های شغلی خود به یک جریان منطقی استفاده کنید. در متن کاور لتر خود اطمینان پیدا کنید که به سوالات اصلی که ممکن است به ذهن کارفرما برسد پاسخ بدهید.
  • با یک فراخوان قوی به کاورلتر (cover letter) خود پایان بدهید. آخرین پاراگراف کاورلتر شما بهتر است که با یک فراخوان قوی و مطمئن برای اقدام، به پایان برسد. نکات اصلی را با اشتیاق بیان کنید، در اینجا می توانید درخواست مصاحبه یا مرحله بعدی را بکنید. همچنین می توانید در اینجا بیان کنید که رزومه و سایر مدارک مربوطه را پیوست کرده اید. سعی کنید نشان بدهید برای بحث های بعدی آماده هستید.
  • یک فضایی را برای موارد دیگری که در هیچ کدام از بخش های بالا نمی گنجد در نظر بگیرید. برای مثال برای به اشتراک گذاشتن مثال ها، داستان ها، نظرات و… می توانید یک بخش جداگانه در نظر بگیرید.

پس از ذکر مهم ترین نکات برای نوشت کاورلتر ما مشاورین ایرانی لایک، در کنار شما هستیم تا همچنین مهم ترین نکات در نوشتن و ویرایش رزومه را به شما آموزش بدهیم.

برای داشتن یک کاور لتر (cover letter) مناسب نکات زیر را رعایت بکنید.

برای نوشتن یک رزومه قوی نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • در نوشتن رزومه‌ خود به این اصل دقت کنید که یک کارفرما در عرض سی ثانیه یک رزومه را بررسی می کند. پس رزومه خود را واضح و مختصر بنویسید. شما باید در نظر بگیرید که آنها فورا می خواهند ببینند شما صلاحیت شغل مورد نیاز را دارید و یا فاقد صلاحیت هستید.
  • پس از نوشتن رزومه خود، حتما رزومه اتان را چندیدن بار تصحیح کنید. رزومه شما باید هیچ غلط املایی یا دستوری نداشته باشد. این را در نظر بگیرید که یک اشتباه املایی ساده در نظر کارفرما شاید یک امتیاز منفی به حساب بیاید. غلط های املایی و یا نگارشی حتی می توانند مانع از به دست آوردن شغل مورد نیاز شما بشوند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از یک فرد دیگری خواهش کنید تا رزومه شما را بخواند. همچنین رزومه خود را محدود به دو صفحه بکنید.
  • در نوشتن رزومه خود به آخرین تجربه کاری خود تاکید بکنید. مشاغل و تجربه های کاری شما که بیشتر از چندین سال قدمت دارند یا باید حذف بشوند و یا ذکر آن ها به حداقل برسد. در حقیقت با این کار شما به کارفرمایتان اجازه می دهید که بر روی موضاعات مرتبطی که جدید تر هستند تمرکز کنند. دقت کنید رزومه خود را متناسب با موقعیتی که برای آن درخواست شغل می کنید تنظیم کنید.
  • با بررسی شرح شغلی در شرکت یا جایی که می خواهید شغل را به دست بیاورید، تجربه کاری یا دستاورد هایی که مرتبط با موقعیتی که برای آن درخواست داده اید را ذکر کنید. همچنین می توانید دستاورد های خود را برجسته بکنید.
  • در ابتدا شما بهترین نمونه های خود در جایی که باید مهارت هایتان را نشان می دادید شناسایی کنید. این دستاورد های شما باید در نقش کاری شما باشند و نشان بدهد شما چگونه کارمندی هستید. بهتر است این اطلاعات را در قسمت تجربه کاری درج بکنید.
  • بهترین ایده در رزومه نوشتن صادق بودن است. هرگز هیچ دروغی نگویید. شما فقط با اغراق کردن و یا خیال بافی کردن در دستاورد هایتان، کارفرما را گمراه می کنید. لطفا به آنچه که از دستاورد های خود در رزومه می نویسید اطمینان کافی داشته باشید.
  • سعی کنید در نوشتن رزومه خود دستاورد هایتان را به صورت کمی بیان کنید. از آمار کمی استفاده کنید برای مثال ذکر کنید قابلیت فروش چند محصول را دارید، نظارت بر چه تعداد افراد یا کارگر برای شما بی درد سر است و… در واقع شما با ذکر اعداد می توانید کارفرما را بیشتر تحت تاثیر قرار بدهید.
  • یک نکته مهم دیگر را باید در نظر بگیرید و آن هم این است که رزومه شما همیشه توسط کارفرمایان بررسی نمی شود. در بعضی مواقع رزومه توسط استخدام کنندگان و یا منابع انسانی که با افعال در رشته تخصصی شما آشنایی ندارند بررسی می شود. پس سعی کنید از کلمات ساده و افعال عملی استفاده بکنید.
  • اگر با یک سازمان شناخته شده، برای یک هدف مهم همکاری داوطلبانه ای داشتید می توانید آن را در رزومه کاری خود قرار بدهید. این تجربیات باید در بخش تجربه کاری یا کار داوطلبانه قرار بگیرد.
  • رزومه شما باید نام، آدرس، ایمیل، شماره تلفن و تمام اطلاعات مورد نیاز شما را داشته باشد. این اطلاعات باید در بالای صفحه اول قرار بگیرد. صحت این اطلاعات را مجددا کنترل بکنید.

ما مشاورین و متخصصین تیم پر قدرت و محبوب ایرانی لایک سعی کردیم تمام موارد مهم در نگارش و ویرایش رزومه و کاور لتر را به شما بیان کنیم.

شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و هم چنین سوالات و ابهامات خود را در بخش نظر سنجی با ما در میان بگذارید.

برای نوشتن یک رزومه قوی نکات زیر را در نظر بگیرید

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *