آموزش کامل نحوه کار با کیف پول (TonKeeper) تون کیپر

آموزش کامل نحوه کار با کیف پول تون کیپر (TonKeeper) 

در حال حاضر کیف پول تون کیپر (TonKeeper)، با توجه به این که یک رابط کاربری ساده دارد و همچنین از مزایای زیادی برخوردار است جز بهترین و محبوب ترین ولت ها یا کیف پول هاست. این کیف پول مربوط به بلاک چین The Open Network یا TON است. در این مقاله لطفا همراه مجموعه بزرگ و قوی ایرانی لایک باشید تا بتوانید یک آموزش جامع، از تون کیپر TonKeeper و نحوه استفاده از آن را دریافت کنید.

کیف پول تون کیپر (TonKeeper) 

کیف پول غیر امانی یا غیر حضانتی تون کیپر امکان نگهداری و جابه جایی ارز دیجیتال Ton، نات کوین Not و همچنین توکن های مربوطه را برای کاربران فراهم می کند. وقتی می گوییم این کیف پول غیر حضانتی یا غیر امانی است این به این معنی است که کنترل تمام و کمال دارایی های کاربران بر عهده خود کاربر است. TonKeeper این کیف پول، کلید خصوصی یا همان عبارت بازیابی هر آدرس را در اختیار کامل خود کاربر یا همان مالک کیف پول قرار می دهد.

این کیف پول در دستگاه های زیر قابل نصب و قابل استفاده است.

  • دستگاه های اندروید
  • Ios
  • ویندوز
  • مک لینوکس
  • بصورت افزونه مرورگر

آموزش کامل نحوه کار با کیف پول (TonKeeper) تون کیپر

قابلیت های کیف پول TonKeeper

کیف پول تون کیپر یک سری قابلیت هایی دارد که ما در اینجا به ذکر برخی از آن ها می پردازیم.

  • تون کیپر، قابلیت اتصال مستقیم به صرافی های متمرکز و غیر متمرکز را دارد.
  • بین ارز های دیجیتالی شبکه بلاک چینی TON امکان swap مستقیم دارد.
  • تون کیپر از انواع بسیار زیادی از برنامه های غیر متمرکز بلاک چینی قابلیت پشتیبانی دارد.
  • نسبت به سایر کیف پول ها، تون کیپر با کارمزد بسیار کمتر، مقرون به صرفه است.
  • در تمامی سیستم عامل ها و دستگاه ها، تون کیپر یک رابط کاربردی روان و پشتیبانی خوب دارد.
  • قابلیت پرداخت با ارز های دیجیتال دارد.
  • قابلیت خرید اشتراک دارد.

آموزش نصب و راه اندازی TonKeeper

در این قسمت از مقاله، ما مشاورین ایرانی لایک قصد داریم یک آموزش از نحوه نصب و همچنین راه اندازی کیف پول تون کیپر را به شما ارائه بدهیم.

برای نصب تون کیپر مراحل زیر را طی بکنید.

  1. وارد وب سایت رسمی تون کیپر بشوید. در این وب سایت، شما لینک های دانلود TonKeeper را از گوگل پلی، اپ استور اپل، نسخه دسکتاپ برای ویندوز، مک، لینوکس و افزونه های مرورگر آن را خواهید دید. با توجه به سیستم عامل خود، اقدام به دریافت تون کیپر بکنید.
  2. کیف پول تون کیپر را بر روی سیستم عامل مورد نظرتان نصب بکنید.
  3. وقتی وارد تون کیپر می شوید با دو گزینه مواجه می شوید. ساخت کیف پول جدید و یا بازیابی کیف پول قدیمی شما.
  4. برای ساخت کیف پول جدید در صورتی که از قبل کیف پول ندارید گزینه Create New Wallet را انتخاب بکنید. اگر می خواهید به کیف پول قدیمی خود دسترسی پیدا کنید گزینه existing wallet را انتخاب بکنید. برای متصل کردن تون‌ کیپر به کیف پول سخت افزاری لجر گزینه سوم یا Pair With Ledger  را انتخاب بکنید.
  5. رمز عبور مطمئن و چهار رقمی خود را انتخاب بکنید. ( استفاده از این رمز محدود برای استفاده از اپلیکیشن و همچنین تایید تراکنش های درون اپلیکیشن است. این رمز همچنان با عبارت بازیابی کیف پول متفاوت است.)
  6. در این قسمت بعد از انتخاب رمز عبور، می توانید notifications یا اعلان های خود را فعال کنید. در صورت فعال بودن اعلان ها، شما از دریافت توکن و یا NFT اعلان دریافت خواهید کرد.
  7. تبریک می گویم! شما وارد کیف پول تون کیپر شده اید در اینجا محیط اصلی کیف پول برای شما به نمایش در می آید.

مهم ترین نکته بعد از نصب تون کیپر این است که شما، عبارت بازیابی کیف پول خود را با زدن گزینه Back up the wallet مشاهده و همچنین آن را یادداشت کنید. شما از طریق این عبارت می توانید کیف پول و همچنین دارایی های خود را، با هر دستگاه دیگری بازیابی بکنید.

بخش های مختلف Tonkeeper

در صفحه اصلی کیف پول، شش گزینه اصلی وجود دارد که شما آن را خواهید دید. البته آدرس کیف پول شما، موجودی، توکن ها و NFT نیز در همین صفحه قابل مشاهده است.

  • Send: برداشت ارز دیجیتال
  • Receive: واریز ارز دیجیتال
  • Scan: اسکن
  • Swap: تبدیل توکن ها به یکدیگر
  • Buy and sell: خرید و فروش
  • Stake: سپرده گذاری

آموزش واریز و همچنین برداشت ارز دیجیتال در تون کیپر

دو گزینه send and receive که در پایین دارایی های شما در تون کیپر وجود دارد برای واریز و برداشت ارز های دیجیتال طراحی شده است. برای آموزش واریز و برداشت همراه ایرانی لایک باشید.

برای برداشت از کیف پول، شما وارد گزینه Send می شوید. یک صفحه به شما به نمایش گذاشته می شود در این قسمت شما با وارد کردن آدرس گیرنده و همچنین comment  در صورت نیاز، برداشت خود از کیف پولتان را انجام می دهید. شما وقتی از کیف پول خود برداشت انجام می دهید، این برداشت های ارز دیجیتال شامل کارمزد آن هم در قالب برداشت تون کوین است. شما با گزینه scan نیز می توانید آدرس کیف پول مقصد را با کد QR اسکن کنید. همچنین از این روش برای واریز به کیف پولتان نیز می توانید استفاده بکنید.

نکته مهم و قابل توجه در واریز توکن از TonKeeper به نوبیتکس این است که بخش comment  حتما باید پر بشود.

برای واریز ارز های دیجیتال به کیف پولتان باید گزینه receive را انتخاب بکنید. در ادامه یک صفحه که حاوی آدرس شما و همچنین کد QR کیف پول شماست به نمایش گذاشته می شود. این آدرس و یا کد QR را می توانید در اختیار فرد واریز کننده بگذارید و یا برای واریز تون کوین از صرافی به تون کیپر خودتان استفاده کنید. بر خلاف برداشت در اینجا شما برای واریز ارز های دیجیتال نیازی به کامت و یا ممو ندارید.

برای واریز تون کوین از نوبیتکس به تون کیپر، آدرس کیف پول را وارد کنید و تیک گزینه بدون کامنت را بزنید.

آموزش واریز و همچنین برداشت ارز دیجیتال در تون کیپر

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تون کیپر

برای خرید و فروش ارز های دیجیتال در TonKeeper دو گزینه وجود دارد.

  1. خرید مستقیم با کارت های بانکی از سرویس های متمرکز: این بخش به دلیل ممنوعیت هایی که ساکنین ایران در پرداخت های بین المللی دارند، با محدودیت هایی رو به رو است که به کاربران ساکن ایران اجازه مستقیم استفاده از این قابلیت را نمی دهد.
  2. تبدیل ارز های دیجیتال به یکدیگر از صرافی غیر متمرکز fi . تبدیل این ارز ها به یکدیگر در بخش swap امکان پذیر است.

در بخش swap از تون کیپر، کیف پول شما به صرافی غیر متمرکز STON متصل می شود. در اینجا شما می توانید توکن های مبتنی بر TON خود را به سایر ارز های دیجیتال این شبکه تبدیل کنید. این تبدیل ارز ها در بخش swap از TonKeeper نیازمند پرداخت کارمزد، آن هم در قالب ارز دیجیتال TON است.

آموزش استیکینگ در تون کیپر

در صفحه اصلی TonKeeper یک گزینه به نام stake وجود دارد. یکی از روش های کسب درآمد از ارز های دیجیتال، استیکینگ یا سپرده گذاری ارزها است. این گزینه به شما این امکان را می دهد که در کنار هولد ارز های خود، یک درآمد اضافه نیز داشته باشید. تمام زیر ساخت های لازم برای استیکینگ ارز دیجیتال TON، در اینجا برای شما به نمایش گذاشته می شود.

در حال حاضر سه گزینه در TON staking وجود دارد.

  1. Tonstakers: در صورتی که می خواهید زیر ۵۰ توکن، تون کوین را استیک کنید باید این گزینه را انتخاب کنید. پس از اینکه این گزینه را انتخاب کردید یک صفحه به شما به نمایش گذاشته می شود. در این صفحه میزان بازدهی سالانه و کمترین تون کوین مورد نیاز برای استیکینگ را مشاهده خواهید کرد. با علامت (+) یا همان stake مقدار توکن TON را که می خواهید استیک کنید به راحتی تعیین کنید. در اینجا تون کوین شما استیک و برای مدت از پیش تعیین شده ای قفل می شود.
  2. TON Whales: برای استیک کردن بیشتر از ۵۰ توکن تون کوین به کار می رود.
  3. TON Nominators: این روش نیز برای استیک کردن بیشتر از ۵۰ توکن تون کوین به کار می رود.

بخش Browser در تون کیپر چیست؟

در اینجا ما مشاورین ایرانی لایک قصد داریم به شما آموزش قسمت Browser در تون کیپر را بدهیم. طراحی کیف پول تون کیپر به شکلی است که شما قابلیت تعامل با برنامه های غیر متمرکز شبکه TON را دارید. برنامه های پر طرفدار مانند فرگمنت (fragment) از بخش Browser در اختیار کاربران قرار می گیرد. برنامه محبوب فرگمنت برای خرید و فروش نام های کاربری و شماره های مجازی و همچنین تهیه اشتراک پرمیوم تلگرام کاربرد دارد.

برای تعامل با برنامه های غیر متمرکز وارد قسمت Browser بشوید و اپلیکیشن غیر متمرکز خود را انتخاب و به آن متصل بشوید.

بخش history در تون کیپر چیست؟

این گزینه در قسمت پایین صفحه اصلی و بین دو گزینه دیگر قرار دارد. شما با زدن این گزینه می توانید سوابق، تراکنش های خود را در کیف پول TonKeeper ببینید. موارد زیر در قسمت history تون کیپر برای شما قابل مشاهده است.

  • ارز های دیجیتال خارج شده از کیف پول شما
  • توکن های دریافت شده
  • NFT های دریافت شده

آموزش استفاده از battery باتری تون کیپر

قابلیت استفاده از باتری به تازگی در TonKeeper معرفی شده است. با استفاده از قابلیت باتری شما قادرید کارمزد یک تراکنش را با همان توکنی که در کیف پول خود دارید برای مثال نات کوین پرداخت کنید. با استفاده از این قابلیت چالش های خرید TON و انتقال آن ها به تون کیپر برای پرداخت کارمزد این انتقالات از بین می رود.

برای اینکه بتوانید باتری را شارژ کنید وارد قسمت settings بشوید. گزینه battery را انتخاب کنید. در اینجا سه گزینه مشاهده خواهید کرد.

  1. Large: شارژ کامل کیف پول با کارت بانکی
  2. Medium : شارژ نیمه کیف پول با کارت بانکی
  3. Small: شارژ جزئی کیف پول با کارت بانکی

یک گزینه در پایین صفحه قرار دارد که برای شارژ کیف پول با ارز دیجیتال طراحی شده است. برای شارژ کیف پول خود از طریق ارز دیجیتال گزینه Recharge With USDT را انتخاب بکنید. شما می توانید نوع توکنی که قصد دارید از طریق آن باتری تون کیپر خود را شارژ کنید نیز دارید و همچنین می توانید آن را تغییر بدهید. باتری را به میزانی که می خواهید شارژ کنید. در نهایت با کلیک بر روی گزینه continue  این تراکنش را تایید می کنید و باتری شما شارژ می شود.

در این مقاله ما مشاورین ایرانی لایک سعی کردیم یک معرفی کامل و مفید از TonKeeper و بخش های مختلف آن به شما ارائه بدهیم. برای دریافت خدمات با کیفیت تمام شبکه های اجتماعی می توانید با کارشناسان فروش و همچنین پشتیابانان سایت محبوب ایرانی لایک در ارتباط باشید. همچمین در قسمت نظر سنجی درج شده در زیر همین مقاله سوالات و ابهامات خود را با متخصصان ما در ارتباط بگذارید.

آموزش استفاده از battery باتری تون کیپر

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *