روش کسب درآمد از توییچ

روش کسب درآمد از توییچ

روش کسب درآمد از توییچ متفاوت تر از بقیه پلتفرم های درآمد زایی می باشد . در این مقاله سعی داریم به زبانی ساده به آموزش twitch چیست (توییچ چیست) بپردازیم و به شما آموزش درآمد از توییچ را یاد دهیم و بگوییم که در این وب‌سایت چه می گذرد.

 

همینطور نحوه کار با آن ‌را برای شما توضیح دهیم. در ادامه با ایرانی لایک همراه باشید. توییچ درواقع توییچ یک پلتفرم اجتماعی و ویدیویی است که به کاربران امکان می دهد ویدیوهای کوتاهی را با دیگران به اشتراک بگذارند. این پلتفرم به شکلی مشابه اینستاگرام عمل می کند، اما به جای عکس، کاربران می توانند ویدیوهای کوتاه و جذاب را با دنیا به اشتراک بگذارند.

توییچ به تازگی بسیار محبوب شده است و بسیاری از افراد و شرکت ها از آن برای ارتباط با مخاطبان و تبلیغات استفاده می کنند.تقریبا شما می توانید روی هر پلتفرمی  به توییچ دسترسی داشته باشبد و فرقی نمی‌کند که پلی استیشن ۳، ۴ ، ۵ ، ایکس باکس ۳۶۰ ، وان ، سری ایکس یا اس ، اندروید ، IOS ، گوگل کروم‌کست ، Fire TV یا حتی Nvidia Shield در اختیار داشته باشید.

چرا که برنامه‌ی توییچ در تمامی پلتفرم‌ها در دسترس است. همچنین با مرورگر خود نیز می‌توانید وارد سایت توییچ شوید ، اکانت خود را بسازید و به مشاهده محتوا بپردازید.

روش کسب درآمد از توییچ

نحوه کار با توییچ

توییچ یک تلویزیون بزرگ با میلیون ‌ها کانال مختلف است که می توانید در قسمت browser این کانال ها را براساس دسته‌بندی‌ های مختلف مرتب کنید دراین سایت می‌توانید کتگوری‌های مختلف و گیم‌ها را مشاهده کنید.

همچنین برای فالو کردن کانال‌ های مورد علاقه خود می‌ توانید بر روی علامت قلب ضربه بزنید و کانال مورد علاقه خود را فالو کنید. فالو کردن در توییچ باعث می‌شود هنگامی که استریمر آنلاین می‌شود و محتوای ارزنده خود را به اشتراک می ‌گذارد شما با خبر شوید و بتوانید آن را تماشا کنید.

 

آیتم های جالب توییچ

در اپلیکیشن توییچ تعدادی آیکون وجود دارد که در کنار اسم افراد نمایش داده می‌شود. آیکون الماس

 

  • آیکون الماس : مخصوص وی آی پی‌ها و کاربرانی که با خرید اشتراک توییچ مورد علاقه خود را سابسکرایب می کنند ، می باشد . که می‌خواهد چت‌های آن ها را راحت‌تر ببینند.

 

  • آیکون شمشیر سبز : مربوط به مادرایتورها می باشد. مادرایتورها در واقع ادمین آن چت هستند و در چرخاندن چت به استریمر کمک می کنند. بنابراین اگر شما سؤالی داشتید که می خواستید از کسی بپرسید که استیمر را بشناسد بهتر است که از vip ها یا مادرایتورهای آن چنل بپرسید.

 

  • توییچ پریم : قابلیت Twitch Prime یک عضویت پرمیوم و ویژه برای کاربران این سرویس است که به همراه اشتراک Amazon Prime و Prime Video می‌توانید آن را خریداری کنید. اعضای Twitch Prime می‌توانند به مزایا مختلفی دسترسی داشته باشند.
    که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به دریافت بازی‌های رایگان، دریافت محتواهای درون بازی و DLCهای انحصاری، امکان دریافت اشتراک رایگان در کانال‌های موردعلاقه‌شان و… اشاره کرد. البته نکته مهمی که باید بدانید این است که برای خرید اشتراک Twitch Prime و عضویت در این سرویس نیاز است تا مشترک Amazon Prime شوید.

 

  • توییچ توربو : ویژگی مشابه با Twitch Prime است و با خرید این اشتراک، می‌توانید به ویژگی‌های مختلفی دسترسی پیدا کنید. به‌صورت کلی هزینه خرید این اشتراک و عضویت در آن 8.99 دلار در ماه است. با عضویت در سرویس توییچ توربو، می‌توانید اقدام به مشاهده استریم‌ها بدون تماشا آگهی و تبلیغات کنید .
    نشان و بج انحصاری در چت‌ها را دریافت کنید و فضایی برای ذخیره‌سازی استریم‌ها و… را گرفته و از این طریق به شکل حرفه‌ای‌تری از پلتفرم Twitch استفاده کنید.

آیتم های جالب توییچ

سابسکرایب‌ توییچ چیست ؟

 

یکی از مفاهیم و اصطلاحاتی که به منظور آموزش توییچ نیاز است تا دید کاملی در مورد آن داشته باشید، کلمه سابسکرایب است. اگر بخواهیم شما را با این معنا و مفهوم آشنا کنیم باید گفت که سابسکرایب کردن در اپلیکیشن توییچ روشی برای بینندگان و طرفداران است که از طریق آن می‌توانید اقدام به حمایت از استریمرهای مورد علاقه خود است.

با سابسکرایب کردن و عضویت در یک کانال، قادر خواهید بود تا بسته به سطح اشتراک، به مزایا مختلفی دسترسی پیدا کرده و از این طریق هم از استریمرهای مورد نظر خود حمایت و هم به مزایا خاصی دسترسی پیدا کنید.  در کل سرویس توییچ به نحوی است که در آن شاهد سه سطح و اشتراک مختلف وجود دارد و استریمرها می‌توانند برای هر یک از این سطوح مزایا و هزینه خاصی را مشخص کنند.

 

مزایای اپلیکیشن توییچ

 

  • همانطور که گفته شد توییچ به راحتی در دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کنسول‌های بازی قابل دسترسی است. این قابلیت دسترسی به بینندگان این امکان را می‌دهد که بتوانند در هر موقعیتی استریم‌های مورد علاقه خود را تماشا کرده و با پخش‌کننده‌های آن‌ها در تعامل باشند.

 

  • یکی از بزرگترین مزایای Twitch قابلیت داشتن تعامل زنده آن است. بینندگان می‌توانند با پخش کننده‌ها و سایر بینندگان گفتگو و چت کرده و از این روش تجربه‌ای تعاملی و جذاب دریافت کنند. پخش‌کنندگان نیز می‌توانند به نظرات و سؤالات پاسخ داده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

 

  • و در آخر یکی از مهم ترین مزایا این پلتفرم‌های آنلاین که راه های متعددی در اختیار سازندگان محتوا قرار داده کسب درآمد است . شما می توانید با استفاده از استریم‌های خود کسب درآمد کنید. پخش‌کننده‌ها می‌توانند از طریق اشتراک‌ها و هزینه‌ای که بینندگان برای پشتیبانی از پخش‌کننده‌های مورد علاقه‌شان به صورت ماهیانه پرداخت می‌کنند، کسب درآمد کنند.
    علاوه بر این، پخش‌کننده‌ها می‌توانند از طریق کمک‌های مالی، شرکت در برنامه‌های وابسته و شریک توییچ، اجرای تبلیغات و حتی فروش کالا به کسب درآمد برسند . همراه ایرانی لایک باشید تا این روش ها را برای شما عرض کنیم .

 

مزایای اپلیکیشن توییچ

مراحل شروع کسب درآمد از توییچ

 

  1. حساب کاربری : باید ابتدا یک حساب کاربری در توییچ راه‌اندازی کرده و بعد استریم کردن را شروع کنید.

 

  1. تجهیزات حرفه ای : قبل از شروع به استریم کردن باید تجهیزات مناسب و حرفه ای در دسترس ‌تان داشته باشید . که شامل وبکم و میکروفون باکیفیت و اینترنتی با سرعت بالا است . برای اطلاع از تجهیزات مناسب استریم کردن می توانید از کارکشته های این زمینه کمک بگیرید .

 

 

  1. فالوور: یکی از مهم‌ترین موارد، جذب فالوور در توییچ است. این موضوع کلیشه ای را می دانید که هر چقدر تعداد فالوور ها بیشتر باشد، شانس بیشتری برای کسب درآمد خواهید داشت.

 

  1. تنظیم گزینه‌های پولی: بعد از جذب فالوور می‌توانید گزینه‌های مربوط به خرید اشتراک و اهدای کمک‌های مالی را در کانال توییچ خود برای فالوورهایتان تنظیم کرده و فعال کنید. همچنین می‌توانید به دنبال پیدا کردن اسپانسر، بازاریابی و فروش محصولات باشید برای کسب درآمد باشید .

 

 

  1. داشتن نظم و استریم مداوم: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت در توییچ، استریم کردن مداوم است. یعنی باید سعی کنید که برنامه منظم برای استریم کردن داشته باشید و محتوای سرگرم‌کننده‌ای برای بینندگان خود ارائه بدهید.

 

روش کسب درآمد از توییچ

 

کمتر اپلیکیشن استریمی را سراغ داریم که بیش از 15 میلیون بازدید را در یک روز داشته باشد و نزدیک به 4 میلیون استریمر درون آن فعالیت داشته باشند. و اما قسمت جالب درباره این پلتفرم استریمینگ لایو این است که شما علاوه بر تماشای محتوای جذاب از بازی گیمر‌ها می‌توانید با روش‌هایی که در ادامه آموزش با ایرانی لایک می‌بینید از توییچ کسب درآمد کنید .

اگر گیمر هستید و از این کار لذت می‌برید با خواندن این مطلب ذهنیت خود را برای کسب درآمد از توییچ آماده کنید و هم‌زمان با انجام کاری که دوست دارید درآمد زایی کنید.این روش ها شامل :

 

 

  1. کسب درآمد از طریق تبلیغات ویدیویی

 

اگر فردی خلاق هستید و می‌توانید با تولید محتوایی خاص و جذاب در زمینه ویدیوگیم مخاطب را جذاب خود کنید همین حالا اقدام به ساخت کانال شخصی خود کنید. امکاناتی که توییچ در اختیار شما قرار می‌دهد شمارا شگفت‌زده خواهد کرد. حالا سوال این است که با نمایش ویدیو‌های تبلیغاتی در کانال شما چه مقدار درآمد از توییچ کسب خواهید کرد.
وب‌سایت این پلتفرم کاملا واضح درباره این مبلغ گفته است؛ اگر در هنگام استریم شما 1000 نفر شمارا استریم کنند 3.5 دلار کسب درآمد خواهید کرد. بنابراین باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا تماشاگران خود را با تولید محتوای خلاقانه بالا ببرید تا کسب درآمد از توییچ کنید.

 

  1. کسب درآمد از طریق دونیت

 

درواقع دونیت کردن رمز ارز یا پول روشی برای حمایت مالی از استریمر‌هایی است که با تولید محتوای مهیج خود سرگرمی خلق می‌کنند که برای صرف وقت نیاز به حمایت مالی دارند.  در توییچ بسیار ساده است اما برای کاربران ایرانی به دلیل وجود محدودیت پرداخت آنلاین دچار مشکل می‌شوند.

ساخت این درگاه به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نمایش شماره‌حساب از تماشاگران خود کسب درآمد از توییچ کنید. ساخت درگاه دونیت شاید تا چندی پیش برای استریمر‌ها دشوار بود اما هم‌اکنون پلتفرمی نظیر اُستیگان با ارائه خدماتی منحصربه‌ فرد امکانات توییچ را برای شما در ایران فعال کرده است.

 

  1. کسب درآمد از طریق سابسکرایبر

به بخشی مهیج و باورنکردنی رسیدیم، جایی که بیشترین کسب درآمد از توییچ را برای استریمر‌ها رقم خواهد زد . علاوه بر تعداد دفعات تماشا شده برای هر محتوا شما هرماه به تعداد سابسکرایبر موجود در کانال خود کسب کسب درآمد از توییچ  خواهید کرد.

هزینه اشتراک توییچ  بین 5 تا 25 دلار در ماه متغیر است؛ با تقسیم پول به‌طور مساوی بین استریمرها و خود توییچ این بدان معناست که استریمرها از 2.50 تا 12.50 دلار به ازای هر اشتراک در ماه درآمد کسب می‌کنند.

شما با داشتن فقط 50 دنبال کننده در ماه بین 500 تا 750 دلار درآمد خواهید داشت و با 100 دنبال کنند درآمد شما به 1هزار دلار خواهد رسید. مبلغی شگفت انگیز که حتی اگر استریمر نباشید فکر ساخت کانالی در توییچ شمارا تحریک خواهد کرد.

پس دست بجمبانید . فقط با کسب 300 دلار در ماه شما به‌اندازه یک کارمند باتجربه کاری 3 تا 5 سال درآمد خواهید داشت.  بنابراین اگر گیمر هستید و پتانسیل استریمر شدن را درون خود می‌بینید شک نکنید و همین حالا دکمه شروع را بزنید .

 

  1. کسب درآمد از طریق افیلیت

 

این امکان مشابه برنامه شریک مالی یا Twitch Partner Program است، و به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید در هنگام پخش تبلیغ در برنامه زنده استریم شما کسب درآمد از توییچ کنید . در واقع این برنامه از Twitch Partner Program ضعیف‌تر بوده و برای کسانی ‌است که مخاطب کمتری دارند.

معمولا شما ابتدا باید از برنامه افیلیت گذر کنید سپس وارد پلن تبلیغاتی شریک مالی شوید تا در بحث کسب درآمد از پیشرفتی چشمگیر کنید.

 

  1. کسب درآمد از طریق شریک مالی

برنامه توییچ پارتنر یک برنامه انحصاری برای استریمرهای حرفه‌ای و محبوب توییچ است که ویژگی‌ها و مزایای بیشتری نسبت به برنامه افیلیت ارائه می‌کند. اگر به‌عنوان پارتنر توییچ پذیرفته شوید، از مزایای زیر برخوردار خواهید بود:

 

  • درصد بیشتری از درآمد تبلیغاتی کسب می‌کنید.

 

  • می‌توانید نوع تبلیغ و مدت‌زمان را انتخاب کنید.

 

  • یک طرح اشتراک منحصربه‌فرد باقیمت‌های مختلف داشته باشید.

 

  • توانایی ارائه مزایای انحصاری به طرفدارانتان دارید.

 

 

  • آموزش، پشتیبانی و ویژگی‌های انحصاری را از Twitch دریافت خواهید کرد.

 

  • امکان دسترسی به ابزارهای نوآورانه توییچ برایتان فراهم است.

 

  1. تفاوت افیلیت وشریک مالی

 

هر دو حالت افیلیت توییچ و پارتنر توییج به شما این امکان را می‌دهند از طریق تبلیغات، بیت‌ها و اشتراک‌ها درآمد کسب کنید، اما بین این دو حالت تفاوت‌هایی وجود دارد. تفاوت بین سرویس‌های توییچ افیلیت و توییچ پارتنر به شرح زیر است:

 

  • توییچ برای اینکه شما را به افیلیت ارتقا دهد، شرایط ساده‌تری را در نظر گرفته است. به‌عنوان‌مثال، باید به طور میانگین 3 بازدیدکننده هم‌زمان داشته باشید؛ اما برای ورود به توییچ پارتنر، باید به طور میانگین 75 بازدیدکننده آنلاین ویدئوی شما را تماشا کنند.

 

  • برای ورود به توییچ پارتنر، باید دعوت‌نامه‌ای از توییچ دریافت کنید و توسط تیم توییچ بررسی و تأیید شوید. اما برای پیوستن به برنامه افیلیت فقط باید درخواست خود را ارسال کرده و اطلاعات مالی خود را درج کنید.

 

 

  • توییچ پارتنر به شما امکانات و مزایای بیشتری نسبت به توییچ افیلیت می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید درصد بیشتری از درآمد تبلیغاتی برای خود بردارید، نوع و مدت تبلیغات را انتخاب کنید، طرح‌های اشتراک ویژه با قیمت‌های مختلف بسازید و به ابزارهای جدید و خلاقانه Twitch دسترسی داشته باشید .

 

  1. کسب درآمد از طریق فروش محصولات

 

در توییچ با فروش محصولات یکی از راه‌هایی است که استریمرها می‌توانند از پلتفرم توییچ کسب درآمد کنند . برای این کار باید محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید طراحی کنید و سفارش دهید. سپس می‌توانید لینک فروشگاه خود  را در قسمت توضیحات کانال توییچ خودتان قرار دهید و برای مخاطبانتان تبلیغ کنید.

محصولات می‌توانند شامل تیشرت، پوشاک، کلاه، لیوان، ماوس، برچسب و… باشند. برای جذاب‌تر شدن کارتان آن‌ها را با طرح‌ها و پست‌های مرتبط با کانال خود یا آن بازی‌ها ارائه کنید.  این فرایند به شما کمک می‌کند تا هویت برند خود را ساخته و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین می‌توانید از فروش محصول به‌عنوان انگیزه‌ای برای افزایش اشتراک‌ها و دونیت استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، به طرفدارانتان بگویید که اگر اشتراکی بخرند یا  مبلغی را به شما کمک کنند، شانس برنده ‌شدن یک محصول رایگان را خواهند داشت. با دادن چنین فرصت هایی به مخاطبان علاقه مندان به کانال خود را زیاد می کنید .

 

  1. کسب درآمد از طریق بیت ها

 

برای کسب درآمد از twitch با بیت‌ها، باید Twitch Affiliate باشید. افیلیت توییچ سطح عضویتی است که به شما این امکان را می‌دهد از اشتراک‌ها، بیت‌ها و تبلیغات درآمد کسب کنید. بیت‌ها یک ارز مجازی هستند که مخاطبان می‌توانند آن را خریداری کرده و برای حمایت از استریمرها اهدا کنند. هر بیت برابر با یک سنت آمریکا می باشد  و شما می‌توانید 60 درصد بیت‌های دریافتی را به‌حساب خود انتقال بدهید .

  1. کسب درآمد از طریق اسپانسر

 

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از توییچ، پیدا کردن اسپانسر است. با این کار شما لوگو یا تبلیغ اسپانسر خود را در صفحه استریم خود قرار داده و یا محصولات آن‌ها را در جایی قرار می‌دهید که در طول استریم ببینندگان آن را ببینند.

 

  1. و روش های موثری دیگر برای کسب درآمد

 

  • شما می‌توانید از توییچ برای بازاریابی استفاده کنید. برای این کار به لینک Patreon خود مراجعه کرده و بعد از دریافت اطلاعات بیشتر، خبر برگزاری رویدادها یا رونمایی از محصولات را داده و از این طریق بیشتر با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و از استریم برای تبلیغ برندها استفاده کنید.

 

  • در صورتی که اطلاعات یا تجربه خاصی در مورد موضوع خاصی دارید، آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید تا تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

 

 

  • سعی کنید در رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، توییتر و فیسبوک فعالیت کرده و کانال خود را تبلیغ کنید .

 

  • سعی کنید کارهای خلاقانه‌ای انجام دهید تا تعامل مخاطبان با شما بیشتر شده و تعداد سابسکرایبرهایتان افزایش پیدا کنید .

 

 

شاید این سوال برایتان بوجود بیاید که پولی که دریافت می‌کنید چگونه می‌توانید به ریال تبدیل کنید. همانطور که خودتان اطلاع دارید پرداخت‌های سایت توییچ به دلار انجام می‌شود. قبل از هر چیز با مطمئن شوید در استریم خود به زبان فارسی پخش نکرده باشید و هویتتان ایران معرفی نشده باشد.

کسب درآمد از توییچ ازجمله راه‌های کسب درآمد برای گیمر‌های معروف ایرانی است که به کمک دنبال کننده‌های خود و دونیت در توییچ توانسته‌اند کسب درآمد کنند. شاید وقت آن فرارسیده باشد تا شما هم به‌عنوان یک گیمر به جمع کسانی به پیوندید که کسب درآمد از توییچ می‌کنند و توانسته‌اند شهرتی در دنیای استریم را برای خود دست‌وپا کنند.

اگر تجربه‌ای در این مسیر دارید حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا با تبادل‌نظر و تجربه راه را برای تبدیل‌شدن به استریمر برای استعداد‌های جوان هموار کنیم.در این مقاله ما تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم شما را راهنمایی کرده تا شما را به حسب درآمد در توییچ برسانیم . امیدواریم که مفید بوده باشد و مچکریم که تا آخر مقاله همراه ایرانی لایک بودید .

روش کسب درآمد از توییچ

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *