راهکارهای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام

راهکارهای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام

راهکارهای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام در وبلاگ ایرانی لایک تضمینی خواهد بود تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم . اینستاگرام یک برنامه به اشتراک‌گذاری رایگان عکس و فیلم در آیفون و اندروید است. افراد می‌توانند عکس‌ها یا فیلم‌های خود را در این اپلیکیشن بارگذاری کنند و آن‌ها را با پیروان خود (فالورها) یا با گروهی از دوستان انتخاب شده (Close friends) به اشتراک بگذارند.

آن‌ها همچنین می‌توانند پست‌های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستانشان در اینستاگرام را مشاهده، نظر داده و لایک کنند. هر شخص 13 ساله و بالاتر می‌تواند با ثبت آدرس ایمیل و انتخاب نام کاربری، یک حساب کاربری ایجاد کند.اینستاگرام نه تنها برای افراد، بلکه برای مشاغل نیز ابزاری کارآمد است.

برنامه اشتراک عکس این فرصت را به شرکت‌ها می‌دهد تا برای تبلیغ برند و محصولات خود یک حساب کاربری رایگان راه‌اندازی کنند. شرکت‌های دارای حساب تجاری به معیارهای اشتغال و برداشت رایگان دسترسی دارند. طبق وب‌سایت اینستاگرام، بیش از 1 میلیون تبلیغ دهنده در سراسر جهان از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود و ایجاد نتایج تجاری استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، 60٪ از مردم می‌گویند که محصولات جدید را از طریق برنامه کشف می‌کنند. برای همین اگر می‌خواهید که محصولات شما در این پلتفرم دیده شود علاوه بر رعایت نکات مهم باید فالوور های زیادی جمع کنید. همینطور مراقب باشید که ریزش و افت فالوور نداشته باشید. اما چگونه ؟ همراه ایرانی لایک باشید.

راهکارهای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام

چرا ریزش فالوور داریم ؟

قبل از اینکه بدانید چگونه می توانید از ریزش فالوور جلوگیری کنید باید قبل از آن دلیل ریزش فالوور را بدانید تا دیگر اشتباهات خود را تکرار نکنید .به‌عنوان یک اینستاگرام مارکتر حتماً می‌دانید با انجام فعالیت‌هایی مانند تولید محتوای جذاب و استمرار در انتشار محتواها، هشتگ گذاری اصولی، ارتباط موثر با مخاطبان، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و … می‌توان باعث افزایش تعداد فالوورها شد؛

گاهی هم ممکن است تمام این کارها را انجام دهید؛ مثلاَ به طور مداوم پست بگذارید، از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید و یا کمپین‌های تبلیغاتی با هزینه زیاد انجام دهید؛ اما به دلایلی نه تنها فالوورهای اینستاگرام شما تغییر نکند، بلکه تعدادی از آن‌ها را هم از دست بدهید . در اینجا سه دلیل اصلی ریزش فالوور را می گوییم .

  • تغییر سلیقه دنبال کنندگان

بسیاری از ما زمانی شروع به دنبال کردن یک حساب کاربری در اینستاگرام می‌کنیم که محتوای آن‌ برایمان جذاب است و هیجان‌زده شده‌ایم؛ اما با گذشت زمان، یا از محتوای آن‌ خسته می‌شویم و یا حساب‌های کاربری‌ دیگری را پیدا می‌کنیم که محتوای مشابه بهتری ارائه می‌دهند؛ در واقع یا نیازمان به آن محصول یا خدمت برطرف شده و یا دیگر علایق ما تغییر کرده که در نهایت آن حساب کاربری را آنفالو می‌کنیم.

کاربران اینستاگرام به دیدن محتوای خوب عادت کرده‌اند و اگر نگاهی به بسیاری از حساب کاربری‌ها در اینستاگرام بیندازید، متوجه خواهید شد که کیفیت محتواها معمولاً بالا است. اگر به این نکته یعنی سلیقه و نیاز مخاطبان به‌عنوان یک علت ریزش فالوور اینستاگرام توجه نکنید و راهکارهایی برای آن در نظر نگیرید، این اتفاق برای افراد زیادی از بین مخاطبان شما رخ می‌دهد و فالوورهای خود را از دست خواهید داد .

  • کم یا زیاد پست گذاشتن

بهتر است که برای به اشتراک گذاری محتواهای خود یک تقویم محتوایی تهیه نموده و مطابق با آن در زمان های مشخص و آن هم به صورت هدفمند نسبت به اشتراک پست، استوری و… اقدام نمایید. در صورتی که به صورت نامنظم محتوا منتشر کنید، در قسمت Feed فالوورها پست هایتان نمایش داده نشده و پس از مدتی به دلیل نداشتن سودی برای کاربر، آن ها پیج شما را آنفالو میکنند.

همینطور اگر در مدت زمان کم، پست های بسیار و بدون هدفی به اشتراک بگذارید، فالوور های شما با حجم زیادی از پست های بسیار رو به رو شده و مجبور به آنفالو کردن پیج میشوند که تعداد متعادل و متداول برای پست گذاری، تعداد 1 الی 2 پست در طول روز و حداقل تعداد 5 پست در طول یک هفته میباشد. البته مطابق با نوع کسب و کار و خدمات شما این تعداد میتواند متغییر باشد.

  • نوشتن کپشن نادرست

انتخاب تصاویر زیبا برای پست، میتواند توجه کاربران را به خود معطوف کند. اما کپشن پست شما، عامل تعیین کننده ای برای تعامل محسوب میشود و همانطور که میدانید عامل تعامل در بهبود و افزایش فالوور های اینستاگرام نقش بسیار موثری دارد. بنابراین، در صورتی که پس از به اشتراک گذاشتن یک پست، فالوور های شما دچار ریزش میشوند، یکی از دلایل میتواند جذاب نبودن و یا عدم وجود کپشن باشد.

برای داشتن کپشن تعاملی میتوانید موارد در نظر داشته باشید که در مورد تصویری که میخواهید آن را منتشر کنید نظر خودتان و یا توضیح مفیدی بنویسید.همینطور فالوور های خود را با پرسیدن سوال، درخواست لایک ،به اشتراک گذاری و… دعوت به فعالیت هدفمند و تعامل نمایید.

چرا ریزش فالوور داریم ؟

 

روش های جلوگیری از ریزش فالوور

  • اصلاح استراتژی تولید محتوا

تمرکز بر محتوای با کیفیت بالا و جذاب و انطباق با تغییرات در روند‌ها و ترجیحات مخاطبان باعث بازیابی سریع مخاطبان از دست رفته می‌شود. همواره ایجاد محتوای باکیفیت و جذاب، که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد را در اولویت قرار دهید.

هرچه محتوای شما بهتر باشد، احتمال جذب و حفظ فالوور بیشتر است. در مورد روندهای فعلی در جایگاه خود مطلع باشید و آماده باشید تا استراتژی محتوای خود را مطابق با آن تطبیق دهید. با مرتبط بودن و به روز ماندن، موقعیت بهتری برای جذب فالوورهای جدید خواهید داشت و ریزش فالوورها به حداقل می‌رسد.

  • استفاده موثر از ویژگی‌های جدید اینستاگرام

اینستاگرام روز‌به‌روز در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید و جذاب است. از ویژگی‌‌های جدید نهایت بهره را ببرید و فالوورهای از دست رفته را بازیابی کنید و مخاطبان خود را جذب پیج خود کنید. از این ابزارها و ویژگی‌ها، از جمله استوری اینستاگرام، Reels ها،IGTV و ویژگی‌های خرید نهایت استفاده را ببرید.

این ویژگی‌ها به طور موثر یک پیج کاربری پویا و جذاب ایجاد می‌کنند که برای مخاطبان وسیع‌تری جذابیت دارد.به عنوان مثال، از Stories برای اشتراک‌گذاری محتوای پشت صحنه، از Reels برای محتوای ویدیویی کوتاه و از IGTV برای ویدیوهای طولانی‌تر استفاده کنید. قالب‌های مختلف را آزمایش کنید و عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام یک برای حساب کاربری اینستاگرام شما بهترین کارایی را دارد.

  • نخریدن فالوور فیک

به یاد داشته باشید اگربات‌های مختلفی خریداری کرده باشید که فالوور به حساب شما تزریق می‌کنند و با استفاده از آن‌ها فالوور‌های زیادی کسب کنید باید بدانید که اشتباه کرده اید . بسیاری از افرادی که چنین بات‌هایی می‌سازند از اکانت‌های تقلبی استفاده می‌کنند.

بنابراین ممکن است تعداد قابل توجهی از فالوور‌هایتان حساب‌های تقلبی باشند. اینستاگرام با شناسایی این نوع حساب‌ها آن‌ها را مسدود می‌کنند و ممکن است همین موضوع باعث کاهش فالوور‌هایتان شود پس به هیچ عنوان فالوور فیک برای افزایش دنبال کننده های خود نخرید .

  • حذف فالوور بی تعامل

بله درست حدس زدید و این می‌تواند برای کسانی که نمی‌توانند فالوورهای واقعی خود را مدیریت کنند یک فاجعه باشد که منجر به ریزش فالوور اینستاگرام می‌شود.اینستاگرام به زودی وارد فاز مطالعاتی این فرایند خواهد شد تا هر کسی از این به بعد به فکر فالوورهایی باشد که با ادمین یک صفحه خاص تعامل برقرار می‌کنند

نه این که پس از گذشت چند ماه حتی یک پست را هم لایک نکرده و هیچ ردپایی از خود در استوری و پست‌ها باقی نگذاشته باشند.کاربر به دنبال محتوای ارزشمند است و این باید برای ادمین یک صفحه اینستاگرامی اصل باشد، نباید به این فکر کنید که همه فالوورها حرفه‌ای نیستند، اتفاقا باید خود را مسئول بدانیم و به همه کاربران احترام بگذاریم.

  • تعامل با کاربرهای دیگر

با اینفلوئنسرهای دیگر و حساب‌های رقیب پیوند برقرار کرده و همکاری کنید . همچنین، باید تلاش گسترده‌ای برای گسترش برند و پروفایل خودتان داشته باشید.شما هر چقدر با افراد بیشتری ارتباط کاری برقرار کنید ،به احتمال خیلی بیشتری محتوای تولید شده خودتان را در معرض گروه‌های جدیدی از مخاطبان قرار می دهید .

مخاطبانی که قبلاً اسم شما و خدماتتون با برندتان را نشنیده بودند . این راه می‌تواند برای شما در جلوگیری از ریزش فالوور های اینستا کمک بزرگ و کارسازی باشد. از انجام ان دریغ نکنید .

  • هشتگ گذاری صحیح

هشتگ ها نقش موثری در نمایش محتوای شما در نتایج جستجوی کاربران ایفا می کند و بدون استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط با محتوای پست، شانسی برای جذب مخاطب جدید و افزایش تعداد دنبال کنندگان نخواهید داشت.. زیاده روی در تعداد هشتگ ها و استفاده از هشتگ های نامرتبط با موضوع پست نه تنها به رشد فالوورهای شما کمکی نکرده بلکه ممکن است باعث ریزش مخاطبین فعلی شود.

مخاطب انتظار دارد محتوایی که در اختیارش قرار می گیرد با آنچه توسط هشتگ جستجو کرده همخوانی داشته و او را به هدفش برساند.سعی کنید تعداد هشتگ های هر کپشن از ۷ عدد فراتر نرود. توجه داشته باشید الزامی مبنی بر اینکه هر پست باید ۷ هشتگ داشته باشد وجود نداشته و کیفیت همواره بر کمیت ارجحیت خواهد داشت. اگر برای یک پست فقط ۳ هشتگ پرکاربرد و هدفمند به ذهنتان می رسد به همین اندازه اکتفا کنید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که در مسیری که برای خودتان تعیین کردید حرکت می‌کنید . با دید خودتان در مورد حساب اینستاگرام خودتان به دقت فکر کنید .همینطور، باید مخاطبان هدفتان را شناسایی کنید و تحقیق کنید که چه علایق و سلیقه هایی دارند.

شما با این کار می‌تونید پست های هدفمندی ایجاد کنین که فالوورهای شما از ان ها استقبال می‌کنند . به این ترتیب، شاهد ریزش فالوورهای خود دیگر نخواهید بود و هر روز هم به تعدادشان اضافه و اضافه‌تر خواهد شد . ایرانی لایک در این مسیر همراه و راهنمای شما خواهد بود . شما با اطمینان به ما می توانید با خیال آسوده در این مسیر موفقیت قدم بردارید

هشتگ گذاری صحیح

1/5 - (10 امتیاز)

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *