قالب‌های هایلایت اینستاگرام و نکات مهم هایلایت

قالب‌های هایلایت اینستاگرام و نکات مهم هایلایت

قالب‌های هایلایت اینستاگرام و نکات مهم هایلایت ها برای داشتن یک صفحه اینستاگرام معقول و حرفه ای مهم است که رعایت شود.

بگذارید این مقاله از ایرانی لایک را با این جمله شروع کنیم اگر سبک زندگی هر انسان را مجموعه‌ ای از رفتارها یا تمایلات آن ها را فردی یا گروهی بدانیم

 در واقع همه جنبه های زندگی انسان را در برگرفته از مجموعه‌ های انتخابات روزانه که نحوه استفاده از درآمد، مدت زمان کار، چگونگی لباس پوشیدن، تغذیه، نحوه آرایش، رفتارهای فرهنگی و…

 روبه‌ رو می‌شویم که ابزار نمایش هویت اجتماعی افراد در جامعه می شود .

 با این تعریف از سبک زندگی، بی ‌گمان نمایش روزانه سبک زندگی افراد می تواند یک جامعه متصل به  شبکه‌های اجتماعی دنیا باشد.

 کاربران در هر لحظه، شرایط های مختلف زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذارند.

شما اگر نگاهی کوچک به صفحه هات شخصی آن ها بیندازید متوجه علاقه و سلایق آن ها می شوید. اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس مبتنی‌بر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است،

 با اختیار گذاشتن ابزار ویرایش و بارگذاری تصویر یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های اجتماعی است. در اینستاگرام چه خبر است که کاربران زیادی در آن فعال هستند ؟

 فضای محتوایی اینستاگرام پر است از تصاویر و فیلم های مختلف مانند : غذاهای پخته‌ شده یا خورده ‌شده توسط کاربران، گزارش‌های آنلاین از سفر، میهمانی‌های کوچک، کنسرت‌های موسیقی، مراسم‌های آیینی، رستوران‌گردی و کافه‌نشینی، قدم‌ زدن در کوچه و خیابان و پارک‌ها و…

نمایش خلاقیت‌های دخترانه در آرایش ناخن یا لباس‌ها در فصل‌های مختلف سال، گزارش‌های مناسبتی از سفره‌های شب عید، هفت‌سین و شب یلدا، مجموعه‌های عکس عزاداری و نذری در ایام مذهبی

 یا حتی انتشار ویدیوهای 10 ثانیه‌ای از موسیقی در حال پخش در ترافیک و راهبندان، وَ وَ وَهمه و همه نمونه محتوایی است که کاربرهای اینستاگرام به صورت روزمره در صفحه‌های خود و دوستان دنبال می‌کنند.

 یک سری از کاربران هستند که علاقه دارند تصاویری که در استوری به اشتراک می‌گذارند همچنان در صفحه شخصی شان حفظ کنند .

 پس اینستاگرام قابلیت این را دارد که همه این کلیپ ها را داخل هایلایت‌ها جای دهند یک ویژگی شگفت انگیز این پلتفرم که باید از آن استفاده کنید.

وقتی یک هایلایت را باز می‌کنید، می‌توانید مانند یک استوری معمولی تمام ویدیو های برگزیده شده خود را تماشا کرده و از آن رد شوید.

تفاوت ماجرا اینجاست که لیست تماشا کنندگان این استوری‌ها دیگر امکان پذیر نیستند. پس از اینکه استوری ذخیره شده و به مدت ۲۴ ساعت نمایش پیدا کرد،

 لیست تماشا کنندگان از بین رفته و تنها چیزی که خواهید دید، تعداد بازدیدهای استوری است. اما با ذخیره کردن آن ها در برگزیده ها کاربران دیگر نیز می توانند آن را تماشا کنند .

امروز در این وبلاگ ایرانی لایک قصد داریم بیشتر با قابلیت های هایلایت اینستاگرام و نکات مهم آن آشنا شویم .

قالب‌های هایلایت اینستاگرام و نکات مهم هایلایت

نکات مهم هایلایت اینستاگرام

 

  • از کاورهای زیبا و خلاقانه برای هایلایت‌ها استفاده کنید

هیچ‌گاه قدرت تصاویر و هنر بصری را دست کمک نگیرید به خصوص امروزه که عقل مردم داخل چشمشان است.

هیچ وقت به عکس‌های بی‌کیفیت و معمولی برای کاور هایلایت اکتفا نکنید. چرا که جذابیت تصویر کاور بر میزان خواندن آن پوشه، تأثیر فراوانی برای جذب مخاطب دارد.

بهتر است برای هر هایلایت از یک عکس مرتبط با نام همان استفاده کنید. برای تمامی هایلایت ها یا به اصطلاح برگزیده ها از رنگ بندی های مشابه و یا یک سبک خاص استفاده کنید .

 تلاش کنید تا رنگ‌ها و تصاویر انتخابی‌تان از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشند.پیشنهاد ایرانی لایک به شما برای کاور سازی جذاب :

 

Highlight CoverوCanva دو برنامه عالی و پرطرفداراست که برای انتخاب تصاویر کاور هستند. حتما به هر دوی آن‌ها سربزنید.

 

  • دسته بندی مطالب و راحتی مخاطبان

اکثر پیج‌های بی نظم به دلیل وقت نزاشتن صاحب پیج  و برنامه ریزی نکردن برای آن ، بسیار شلوغ و بهم ریخته هستند .

 مثلا برای اطلاع از اندازه‌های سایز لباس های متنوع، مخاطب باید کلی وقت خود را اسراف کند تا بتواند در میان صدها پست ، این اطلاعات مهم را بدست آورد.

یک ویژگی منحصر به فرد هایلایت اینستاگرام که می توان از آن استفاده کرد و بسیار مفید است این می باشد که  به شما کمک می‌کند تا مطالب صفحه خود را به درستی دسته بندی کنید.

 یعنی می توانید اطلاعات لازم را در یک دسته برای کاربران قرار دهید .با انتخاب یک اسم مناسب برای هایلایت هم می توانید مسیر را به آن ها برای دریافت اطلاعات نشان دهید .

 برندهای مد و فشن یا سبک زندگی می‌توانند از هایلایت‌ها با دسته‌های مختلف مانند :

 کلکسیون‌های فصلی، محصولات نو و تازه و تخفیفات ویژه ، سایزها، رضایت مشتری، آدرس و شماره تلفن فروشگاه، اجناس تخفیف‌دار و…  هرکدام در یک دسته قرار گرفته و به این صورت از سردرگمی مخاطبان کاسته می‌شود استفاده کنند.

 

  • از کلمات به‌جای ایموجی‌ها و آیکون‌ها در کاور هایلایت استفاده کنید

برای ساخت کاور هایلایت و اضافه کردن آن به پروفایل، دو مورد را مدنظر داشته باشید؛ اول اینکه که شکل و شخصیت برند خود را حفظ کنید

و همزمان با حفظ آن یک تصویر جذاب و جالب برای مخاطبین خود خلق کنید و روی پروفایل هایلایت مد نظر خود قرار دهید . تصاویری که می سازید باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کند

 تا هایلایت را چک کنند و استوری‌های آن را دنبال کنند.دوم اینکه در عنوان هایلایت‌ها از کلمه به‌جای ایموجی استفاده کنید و کاور هایلایت هر کدام از آن‌ها، به موضوع آن مربوط باشد .

 کلمات ابزار ساده و راحتتری برای از بین بردن  سردرگمی درآوردن کاربران است . البته یادتان باشد همانگونه که ذکر شد رنگ کاورها هم با رنگ برند همخوانی داشته باشد.

 همۀ این‌ها از ویژگی‌های ساده‌ای است که شما می‌توانید برای صفحۀ کسب و کار خودتان از آن استفاده کنید تا نتیجه بهتری ببینید .

 

  • استوری مشتریان ‌تان را هایلایت کنید

در تمامی پیج ها دیده ایم که مشتری‌های آن ها مرتب پیج‌ شان را تگ می‌کنند یا از هشتگ برند شان استفاده می‌کنند .

اگر مشتریان شما هم این کار را می کنند حتما سعی کنید این استوری‌ها را در قالب یک هایلایت جداگانه آرشیو کنید تا فالوورهایتان میزان رضایت آن‌ها را ببینند.

 در واقع شما از محتوای تولید شده توسط کاربربرای جذب مشتریان جدید و کسب اعتماد مشتریانی که قصد خرید دارند استفاده می‌کنید.

اگر مشتریان ‌تان این کار را انجام نمی‌دهد، آن ها را تشویق به این کار کنید تا بتوانید پایه های محکم تری بسازید .

 یکی از کار های که می توانید انجام دهید این است که پس از خرید کاربران به آن ها پیام دهید که عکس محصول شما را که به دستشان رسیده استوری کرده یا برای شما بفرستند تا شما هم آن را استوری و هایلایت کنید .

 

نکات مهم هایلایت اینستاگرام

ساخت قالب های هایلایت اینستاگرام

طراحی هایلایت استوری یک ایده کارساز برای شخصی سازی و  جذاب تر کردن پروفایل اینستاگرام شماست.

 در طراحی هایلایت استوری، می‌توانید از تصاویر، طرح‌ها، رنگ‌ها و آیکون‌های مختلف برای هر هایلایت استفاده کنید تا پروفایل شما بهتر دیده شود و بازدید بیشتری داشته باشد .

برای مثال برای این کار می توانید، از نرم‌افزارها و ابزارهای آنلاین مختلفی استفاده کنید که تا به شما امکان دهد طرح‌ها و آیکون‌های زیبا و جذاب ترس بسازید.

 همچنین می‌توانید از ویرایشگرهای عکس مختلف نیز برای طراحی هایلایت استوری استفاده کنید. همراه ایرانی لایک باشید تا به شما آموزش دهیم و چند برنامه کاربردی را معرفی کنیم .

 

  • برنامه canva

یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی خدمات گرافیکی، Canva است که با استفاده از آن به سادگی می‌توانید کاور هایلایت ایجاد کنید.

امکانات زیادی در این برنامه آماده شده است که می‌توان با آن‌ها طرح‌های بسیار متفاوت و عالی را برای هایلایت خود طراحی کنید .

Canva برای تلفن‌های همراه اندروید و آی او اس موجود است و از آن بهتر به صورت آنلاین و از طریق وبسایت هم می‌توانید به طراحی‌های خود دسترسی داشته باشید.

 کافی است که یک حساب کاربری در این برنامه برای خود ساخته و به خلاقیت‌های خود اجازه‌ی بروز بدهید.

 

  • Highlight Cover for Instagram Story

 

با ورود به برنامه‌ی Highlight Cover for Instagram Story متوجه می‌شوید که این اپلیکیشن آرزوی هر اینستاگرام مارکتری است. هر چقدر از کاربرد این برنامه بگویم واقعا کم بوده است .

این برنامه ساخته شده که بهترین خدمات را برای شما انجام دهد . از هزاران کاور مخصوص هایلایت‌ها که می‌توانید آن‌ها را ویرایش کرده و در پیج خود قرار دهید.

با استفاده Highlight Cover for Instagram Story می‌توانید مخاطبان و فالوورهای خود را به شدت تحت تاثیر پیج خود قرار دهید.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این برنامه با سایر اپلیکیشن‌ها این است که به صورت تخصصی به کاور هایلایت تعلق دارد

و این یعنی شما به پیشرفته‌ ترین امکانات و جذاب ‌ترین طرح‌ها با یک گستره‌ی نامحدود دسترسی خواهید داشت.

 

  • برای طراحی کاورهای هایلایت اینستاگرام برای پیج کاری علاوه بر پیشنهادات بالا می‌توانید به موارد زیر نیز توجه کنید:

 

 

  1. انتخاب تم مناسب: برای یک پیج کاری، معمولاً بهتر است از تم‌های حرفه‌ای و لوکس کاری استفاده کنید.
    می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌های حرفه‌ای و هم سبک و ترجیحا رنگ های سرد برای ایجاد کاورهای هایلایت استفاده کنید.
     زیرا رنک های سرد حس قابل اعتماد بیشتری به انسان القا می کند.

 

  1. استفاده از آیکون‌ها و تصاویر مناسب: برای هر هایلایت، از آیکون‌ها یا تصاویری که با موضوع پیج شما مرتبط هستند، استفاده کنید.
    مثلاً اگر پیج شما در زمینه طراحی است، از آیکون‌ها یا تصاویر مرتبط با طراحی استفاده کنید. اگر آشپزی هست از آیکون ها و تصاویر آشپزی استفاده کنید .

 

  1. استفاده از قلم‌ها و فونت‌های مناسب: برای عنوان‌ها و متن‌های کاورهای هایلایت، از قلم‌ها و فونت‌هایی استفاده کنید که با تم پیج شما هماهنگ باشند و جذابیت بیشتری به آنها ببخشند .
    برای این کار می توانید از سایت های فونت آنلاین استفاده کنید در این سایت انواع فونت های مختلف و زیبا وجود دارد که می تواند به صفحه کاری شما جلوه دهد .

 

  1. هماهنگی و وحدت: حتماً تمام کاورهای هایلایت شما باید هماهنگ با یکدیگر باشند تا پروفایل شما یک شکل حرفه‌ای و جذاب داشته باشد .

 

  1. ابعاد مناسب : برای کاور هایلایت اینستاگرام باید از ابعاد مناسبی استفاده کنید . این ابعاد از  1920 در1080 پیکسل باشد .
    این ابعاد به صورت عمودی است و بهترین نسبت ابعاد برای نمایش در دستگاه‌های مختلف موبایل است.

 

 

 

  1. رنگ‌ها و تنظیمات بصری : برای کاور هایلایت اینستاگرام بستگی به نوع کسب و کار شما، استایل شخصیتی
     و همچنین تم رنگی پیج باید از رنگ ها و تنظیمات بصری استفاده مناسب شود. اما توصیه می‌شود از رنگ‌های سرد و گیرا جذاب و جالب استفاده کنید
     که باعث جذب توجه کاربران شود. همچنین استفاده از تصاویر یا آیکون‌های مناسب به همراه متن مناسب می‌تواند ظاهر کاورهای هایلایت شما را جذاب‌تر کند.
    با توجه به این نکات، می‌توانید کاورهای هایلایت زیبا و جذابی برای پیج کاری خود طراحی کنید و پروفایل خود را بهتر نمایش دهید.

 

هایلایت مانند استوری معمولی است با این تفاوت که به صورت دائمی در پیج قرار میگیرد هایلایت ها مخصوصاً برای پیج های تجاری بسیار اهمیت دارند و باعث زیبایی و نظم پیج نیز می‌شود.

حتماً هایلایت ها را با توجه به نیاز مخاطب خود قرار دهید و کاور مناسب را برای آن انتخاب کنید.

اگر به فکر رشد پیج خود هستید و به دنبال نکات طلایی و فوت و فن اینستاگرام می باشید، در ایرانی لایک بدون آزمون و خطا شما را به هدفتان می رساند .

ساخت قالب های هایلایت اینستاگرام

1/5 - (12 امتیاز)

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *