نکات مهم مارکتینگ در استوری اینستاگرام ۲۰۲۴

نکات مهم مارکتینگ در استوری اینستاگرام ۲۰۲۴

نکات مهم مارکتینگ در استوری اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ بسیار موضوع قابل توجهی است . یکی از دلایلی که شما به راحتی می توانید از طریق استوری اینستاگرام کسب درآمد داشته باشید

همین نکاتی است که ایرانی لایک ر اختیار شما قرار می‌دهد .اینستاگرام همانطور که می دانید یک محیط مجازی است

 که قابلیت این را دارد در آن عکس و فیلم خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، یا تصاویر و ویدئوهایی که دیگران به اشتراک می گذارند بازدید کنید.

 این عکس و فیلم ها می تواند به انتخاب شما از افراد آشنا باشد یا غیر آشنا .البته که قابلیت اصلی اینستاگرام در اشتراک تصویر و فیلم است.

 اما قابلیت های مختلف این پلتفرم شامل کپشن که در زیرنویس عکس یا فیلم ها به اصطلاح کپشن هر پست می‌توان متن دلخواه را هم درج کرد،

همینطور می توانید عکس و یا فیلم های که به اشتراک می‌گذارید را در خود پلتفرم ادیت کنید .  موضوع برای  کسانی که قصد دارند به صورت مجازی درآمد کسب کنند

 و نیاز به یک محیط مملوء از افراد مختلف داشته باشند می تواند زمینه ای خوب باشد .در اینستاگرام شما به روش‌های مختلفی می‌توانید از یک  عکس یا فیلم حمایت کنید، آن را به دیگران نشان دهید

و افراد مختلف را به هم معرفی نمایید. هر چه از افراد بیشتری در پیج استفاده کرده و آن ها را به صورت خود جوش جذب کنید،

 و آمار فالووران خود را بالا ببرید، می‌توانید شناخته تر شوید و از این طریق درآمد کسب کنید.اینستاگرام نه تنها برای افرادی که به دنبال سرگرمی هستند ،

بلکه برای مشاغل نیز ابزاری کارآمد است. برنامه اشتراک عکس این فرصت را به شرکت‌ها می‌دهد تا برای تبلیغ برند و محصولات خود یک حساب کاربری رایگان راه‌اندازی کنند.

 شرکت‌های دارای حساب تجاری به معیارهای اشتغال و برداشت رایگان دسترسی دارند. طبق آمار وب‌سایت اینستاگرام،

بیش از 1 میلیون تبلیغ دهنده در سراسر جهان از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود و پیشرفت ایجاد نتایج تجاری شان استفاده می‌کنند.

نکات مهم مارکتینگ در استوری اینستاگرام ۲۰۲۴

اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟

اما سوال مهم این جا است که اینستاگرام مارکتینگ چیست؟  بازاریابی از طریق آن با استفاده از شبکه اجتماعی مختلف الخصوص برای افزایش آگاهی از برند مخاطبان دیگر،

 خرید و فروش کسب و کار را اینستاگرام مارکتینگ گفته می‌شود. آمارها نشان می‌دهند که اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب افراد بین ۱۶ تا ۳۴ ساله است.

به خاطر همین نیروی جوان برندها، کارآفرینان و تولیدکنندگان محتوا این شبکه اجتماعی را به عنوان پلتفرمی مؤثر برای بازاریابی و کسب درآمد می‌شناسند.

درواقع بازاریابی از شبکه‌های اجتماعی که  مهم‌ترین و مؤثرترین استراتژی‌های فضای مجازی است دیجیتال مارکتینگ است.

در این شکل بازاریابی، از پلتفرم‌های مختلف اجتماعی برای رسیدن به اهداف مختلف  مانند افزایش آگاهی از فروش، برقراری تعامل بهتر با مخاطبان، جذب مخاطبان و افزایش فروش و درآمد کسب و کارها استفاده می‌شود.

 اما به دور از تمام این مسائل مهم ترین مزیت اصلی اینستاگرام مارکتینگ نسبت به سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ماهیت بصری آن می باشد .

 پس اگر محصولی دارید که می خواهید به فروش برسانید فروش آن به واسطه نشان دادن طراحی‌ها و جزئیات محصول افزایش پیدا می‌کند، اینستاگرام بهترین بستر برای نمایش محصولتان است.

 به این دلیل که به راحتی می توانید عکس ها و فیلم های محصول خود را با جزییات به اشتراک بگذارید . جزییات می تواند شامل چی باشد؟

 شما می توانید هر کدام از انواع ویدئو، تصویر را به کادر دلخواه و ادیت کنید بیوگرافی محتوای خود را در زیر عکستان به اشتراک بگذارید .

اما در نهایت استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما است که تعیین می‌کند چه نوع محتوایی را تولید و در زمان‌های مشخص پست کنید.

ایجاد یک استراتژی مشخص قبل از ورود به اینستاگرام مارکتینگ یکی از لزومات دانسته های شما است . که در این محتوا از ایرانی لایک به شما این استراتژی ها را آموزش می دهیم .

نکات مهم مارکتینگ در استوری اینستاگرام

  • شراکت با اینفلوئنسرها

یک موضوع قابل توجهی که تمام افرادی که قصد دارند از اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنند می دانند این است هر چقدر هم که در کار خود حرفه‌ ای باشید،

 نمی‌ توانید به تنهایی بدون همکاری با اینفلوئنسرها پربازدید شوید. اینفلوئنسرها یا به اصطلاح خودمان « افراد تأثیرگذار»

 در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و یا یوتیوب( این دو اپلیکیشن مهم درآمد زایی کسانی هستند) که مردم به راحتی از آن‌ها تبعیت می‌کنند شما قطعا نیازمند با تعامل با افراد شناخته شده دارید.

 هر چقدر که روی همکاری با اینفلوئنسرهای شناخته شده و محبوب بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، بهتر می‌توانید در میدان رقابت قوی و مستحکم بمانید

و حتی بخش بیشتری از بازار اینستاگرام  را تصاحب کنید.همیشه مشارکت با یک اینفلوئنسر خوب توانسته یک ایده فوق‌العاده برای افزایش میزان فروش در استوری باشد.

 البته این نکته را به یاد داشته باشید زمانی که تصمیم می گیرید یک اینفلوئنسررا انتخاب می کنید که در استوری خود از برند شما حرف بزنند ،

پس باید بدانید که تأثیرگذاری روی مخاطب هم بیشتر از انتظار خواهد بود . در نتیجه قبل از انجام این کار ها حتما باید از  محصول خود اطمینان کسب کنید .

حالا پیشنهاد ایرانی لایک به شما برای بهترین انتخاب تهیه لیستی از افراد تأثیرگذار و مرتبط با صنعت خود را پیدا کنید

و در طی یک بحث با هر یک از آن‌ها درباره برنامه‌های بازاریابی، میزان اثربخشی همکاری و هزینه‌های این معامله صحبت کنید.

 در آخر شخصی که مناسب با بودجه ، برند شما و انتظارات شما مطابقت داشت را انتخاب کنید.

  • استفاده از ویدیو تبلیغاتی

شما هم به این باور اعتقاد دارید که بازه‌ی توجه افراد کوتاه‌ تر و کمتر شده است ؟ حالا دلایلش می تواند بخاطر مشغله یا حوصله کم افراد، خصوصاً زمانی که در حال گشت‌ زدن در شبکه‌های اجتماعی هستند.

استفاده از تبلیغات ویدئویی در اینستاگرام یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به افراد در کاسبی  مواجهه با کاهش میزان توجه مخاطبان کمک کند.

 یک نکته خدمت شما عرض کنم که یک موضوع خیلی مهمی است : استفاده مناسب از سه ثانیه‌ی ابتدایی تبلیغات در استوری‌های اینستاگرام .

 در این سه ثانیه از تصاویر چشم ‌گیر و به ‌یادماندنی در آن‌ها استفاده کنید . زیرا قدرت تمرکز انسان را برای آن تبلیغات را بالا می برید .

به همین دلیل است که دغدغه‌ی اصلی مدیران بازاریابی استفاده صحیح از تصاویر در مدت زمان کم تبدیل شده است.

تأثیری که یک ویدئو در مدت سه ثانیه باقی می‌گذارد، بسیار بیشتر از یک تصویر ثابت است. امتحان کردن این روش برای کسانی که می‌خواهند بهترین اثرگذاری را داشته باشند توصیه می‌شود .

  • نمایش پشت صحنه کسب‌ و کار

می‌دانستید زمانی که شما هر چند وقت یک بار پشت صحنه کسب‌ وکار خود و تلاشی را که در این مسیر به خرج می‌دهید

 مرحله به مرحله به نمایش بگذارید، هم برای مخاطبان جالب است هم ترند می شود و مهم تر از آن اعتماد آن ها را کسب می کنید؟

 فروش در استوری وقتی افزایش پیدا می‌کند که مخاطبان بدانند شما یک تجارت فعال هستید نه غیرواقعی و فیک .

شاید آگاهی از داشتن یک شعبه فیزیکی از کسب وکار شما بتواند این حس اعتماد را دوچندان کند و باعث ترغیب مردم به خرید خدمات و کالاهای شما شود.

این را به یاد داشته باشید که بسیاری از کاربران اینستاگرام تشنه کشف آن چیزی هستند که نمی بینند و در پشت صحنه در حال رخ دادن است .

جالب نیست ؟ پس شما برای متمایز نشان دادن خود بهتر است از این روش عالی پیشنهاد شده استفاده کنید. البته در این کار زیاده‌ روی نکنید تا همچنان جذاب به‌ نظر برسید.

  • استفاده از استیکر و هشتگ

پیشنهاد دیگری که ایرانی لایک برای شما دارد برای اینکه فروش در استوری را بیشتر کنید، این است که فقط نباید روی دنبال ‌کنندگان بسنده کنید ، بلکه روی مشتری‌های آینده هم سرمایه‌گذاری کنید.

حالا چگونه؟ راه جذب فالوور علاوه بر همکاری با سایر پیج‌ها، تبلیغات و استفاده از اینفلوئنسرهایی که بیان کردیم ، گذاشتن هشتگ مکانی و برچسب‌های مرتبط در استوری است.

زمانی که افراد یک ژئوتگ یا برچسب مکانی را دنبال می‌کنند، یا دنبال یک هشتگ خاص هستند و شما را می یابند، شما می‌توانید یکی از گزینه‌هایی باشید که به چنین افرادی پیشنهاد می‌شوید.

برای مثال خودم شخصا وقتی به دنبال یک لباس یا وسیله ای می کردم زمانی که در اکسپلور پیدا نکنم با سرچ کردن هشتگ مورد نظر آن را پیدا میکنم .

شما هم می توانید جز یکی از همان سرچ های هشتگ باشید .

استفاده از استیکر و هشتگ

  • استوری با تعداد بالا بزارید

بعضی موارد پیش آمده که تنها اینکه  پیام تان را به اندازه‌ی مدت زمان ۱۵ ثانیه پخش ویدئو بخواهید برسانید کافی نیست و دیده نمی‌شود.

 بعضی وقت ها نیاز است پیامی که می خواهید به کاربران برسانید بلند باشد تا توجه را به اندازه کافی جذب کند.

 اگر به طور مستقیم با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنید، می‌توانید چند تصویر یا ویدئوی پشت سر هم را در اختیار آنها قرار دهید اما همانطور که ذکر شد سعی کنید در یک ویدیو مختصر مفید جمعش کنید.

همچنین می تواند از تبلیغات  کروسل استفاده کنید که  در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که سه تصویر یا سه ویدئوی ۱۵ثانیه ‌ای پشت سر هم را به مخاطبان نشان دهید

 و داستانی متوالی و در چند بخش منتشر کنید، از این قابلیت هم می توانید استفاده کنید . با این حال، تمامی این احتمالات وجود دارد که در این فرمت نیز کاربران ممکن است

 به سرعت از پیام تبلیغاتی کروسل شما عبور کنند، یا با دقت بیشتری به خواندن پیام بپردازند. همین موضوع باعث می‌شود خلاقیت و ایجاد پیامی جذاب برای مخاطبان اهمیت پیدا کند.

شما می توانید هم از تبلیغات بلند مدت و هم کوتاه مختصر استفاده کنید . تست کنید ببینید مخاطبان شما بیشتر به کدام واکنش نشان می دهد تا بیشتر از آن روش استفاده کنید .

جالب است بدانید از اولین برندهایی که از این ویژگی برای استوری‌های تبلیغاتی خود در اینستاگرام استفاده کرد، گپ (GAP) بوده است.

آن‌ها از چندین اِلِمان درونی اینستاگرام، نظیر ابزارهای نقاشی به همراه ویدئوها و محتوای متنی انیمیشنی استفاده کردند تا پیام تبلیغاتی ۴۵ثانیه‌ای خود را حاضر کنند.

  • استفاده از لوگوی برند خود در استوری

در کنار تمام این موضوعات مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید اضافه کردن برندینگ یا لوگو اختصاصی خود به استوری‌های اینستاگرام است .

ثبت برندینگ در استوری یکی از نکات ثابت پایه کار در این حوزه محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید آگاهی مردم نسبت به وجود برند خود را بالا ببرید و به مخاطبان جدید دست پیدا کنید،

استفاده از لوگو اختصاصی  در استوری‌های اینستاگرام و پست های که به اشتراک می گذارید را فراموش نکنید.

 صد در صد این را می دانید که استوری تبلیغاتی، تنها توسط فالوورها دیده نمی‌شوند، بلکه ممکن است توسط مخاطبان دیگری که  با پیج شما اشنایی ندارند ،

که در زمان طراحی کمپین تبلیغاتی خود، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی آن‌ها را تعیین کرده‌اید دیده می شوند. این به این معنی خواهد بود

 که افرادی که تبلیغات شما را تماشا می‌کنند، ممکن است هیچ چیزی از برند شما یا محصولات پیشین آن ندانند.

اما اگر قرار دادن لوگوی خود را فراموش نکنید با آن آشنا می شوند و در ذهن آن ها ثبت می شود  و دنبال می کنند . از آن مهم تر اینکه دیگر افراد نمی توانند از محصولات شما کپی کنند .

  • برگزاری لایو

تا به حال به نمایش گذاشتن یک محصول یا خدمات جدید با استفاده از لایو اینستاگرام فکر کرده اید ؟ می دانید چقدر می تواند در اعتماد افراد به کسب و کار شما کمک کند ؟

همینطور نکته  قرار دادن لینک خرید در بیو، کاربران را به خرید سوق می دهید و اعتماد پذیر است . استفاده از نکات برجسته استوری اینستاگرام خود که به شما تأیید کردیم انجام دهید

 را فراموش نکنید، زیرا این موارد می توانند فالوورها را به وب سایت، وبلاگ و صفحات محصول شما متصل کنند.

در آخر دکمه اشتراک گذاری اجتماعی اینستاگرام را در وب سایت خود قرار دهید و اینستاگرام خود را در سایر سیستم عامل‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

استفاده از لایو آن هم زمانی که دارید محصولاتتان را به صورت زنده به نمایش می‌گذارید و تبلیغ می کنید برای فالووران جذاب خواهد بود و هم یک روش جدید دیگر برای تبلیغات برند شما می‌ باشد .

  • تعامل با مخاطبین

تا کنون به این فکر کرده اید که با مخاطبان خود تعامل کنید ؟  مثلاً می توانید نظر آن ها را در مورد یک استوری بپرسید یا اینکه با استفاده از استیکر yes or no  روی استوری به اشتراک گذاشته خود نظر مخالفت یا موافقتشان را به موضوعی که گذاشته اید اعلام کنند .تعامل در استوری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید روی آن حساب باز کنید.

به طور کلی برای تعامل در اینستاگرام می‌توانید در بخش پست، استوری و حتی لایو باشید. اما از آن‌جایی که امروز دراین وبلاگ ایرانی لایک مورد راه‌های افزایش فروش در استوری صحبت کردیم،

بیشتر تأکید ما روی این قابلیت اینستاگرام خواهد بود. روش‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها افراد را تشویق کنید که با پیج شما تعامل داشته باشند.

 شما با تعامل مشتریان خیلی راحت تر می توانید فروش را بالا ببرید زیرا حتی با سلایق و هدف آن ها از خرید بیشتر آشنا می شوید .

در حالی که محبوبیت اینستاگرام به صورت روزانه در حال افزایش است، سرمایه‌گذاری برای افزایش فروش در استوری اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

فروش در استوری از طریق چند تکنیک کاربردی امکان‌پذیر است. کافی است از همه آن‌ها آگاه باشید و با آزمون و خطا، بهترین شیوه را برای استفاده از آن‌ها به‌ کار بگیرید.

برای خلق استوری‌های جذاب و کاربردی حتماً باید یک تقویم محتوایی و استراتژی کارآمد داشته باشید و درباره تمام جنبه‌های این قابلیت و نحوه پیاده‌سازی آن‌ها صحبت کنید

 تا در نهایت بتوانید نقشه مسیر خود را ترسیم کنید. ما در این وبلاگ از ایرانی لایک  به شما این روش ها را آموزش دادیم امیدوارم نهایت استفاده را ببرید .

تعامل با مخاطبین

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *