شرایط مانیتایز کردن کانال یوتیوب

شرایط مانیتایز کردن کانال یوتیوب

شرایط مانیتایز کردن کانال یوتیوب  و کسب درامد اینترنتی از ویدیوهای منتشر شده در آن ، شرایط مشخصی وجود دارد . که ایرانی لایک امروز قصد دارد شما را با این شرایط آشنا کرده و در این زمینه راهنمایی کند . سرویس مانیتایز کسب درآمد یوتیوب یکی از راه های کسب درآمد ارزی از طریق یوتوب و اینترنت هست . از آنجا که قیمت ارز در ایران رقم قابل توجهی است ، می توان با فعالیت در YouTube درآمد مناسبی در گوگل ادسنس داشت . شما می توانید براساس علاقه و استعداد خود ویدئو تولید کنید و در کانال یوتیوب خود با دیگران به اشتراک بگذارید . ویدیوهای تخصصی و آموزشی CPM و RPM بالاتری دارند و درآمد بیشتری نسبت به بقیه ویدئوها دارند ، همچنین اگر بازدیدکنندگان از کشورهای پیشرفته و ثروتمند باشند درآمد بیشتر خواهد بود . جواب اکثر سوالات شما در این مقاله می باشد همراه ایرانی لایک بمانید . شرایط مانیتایز کردن کانال یوتیوب

شرایط مانیتایز کردن کانال یوتیوب به چه صورت است ؟

برای مانیتایز کانال یوتیوب لازم است کانال شما حداقل 1000 مشترک(سابسکرایب) ، 4000ساعت واچ تایم در یکسال اخیر و 10 میلیون بازدید از ویدیو های کوتاه داشته باشید. ، همچنین برای دریافت درآمد چنل یوتیوب به حساب بانکی در خارج و اکانت گوگل ادسنسی که از طریق مدارک شناسایی معتبر و آدرس واقعی فیزیکی وریفای شده باشد نیاز هست. برای عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب و مانیتایز کردن کانال خود، طبق مراحل زیر پیش بروید :
  • ورود به حساب کاربری
با استفاده از حساب گوگل خود ، وارد حساب کاربری یوتیوب شوید.
  • ورود به یوتیوب‌استودیو (YouTube Studio) در گوشه سمت راست بالای صفحه ، روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و یوتیوب‌ استودیو (YouTube Studio) را انتخاب کنید.
  • جستجو و انتخاب “Monetization” در منوی سمت چپ ، عبارت “Monetization” یا “پول‌سازی” را جستجو کنید و روی آن کلیک کنید .
  • شروع فرآیند مانیتایز شدن اگر در حال حاضر شرایط لازم را ندارید، می‌توانید روی گزینه “وقتی واجد شرایط بودم ، به من اطلاع بده” کلیک کنید تا زمانی که به مرز ۱۰۰۰ سابسکرایب یوتیوب و ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم عمومی معتبر رسیدید ، ایمیلی برای شما ارسال شود . اگر این شرایط را دارید ، به قسمت “بازبینی شرایط برنامه پارتنر” بروید و روی گزینه “Start” کلیک کنید .
  • پذیرش شرایط شرایط و ضوابط برنامه پارتنر را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه “انجام شد” (Done) در پایین صفحه کلیک کنید تا درخواست شما ثبت شود .
با طی کردن این مراحل ، می‌توانید درخواست خود برای عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب را ثبت کنید . حالا صبر کنید تا درخواست شما بررسی شود و اگر شرایط لازم را داشته باشید ، می‌توانید کانال خود را مانیتایز کنید و از امکانات درآمدزایی یوتیوب بهره‌مند شوید.

برنامه پارتنری یوتیوب یا YouTube Partner Program چیست؟

YPP بخشی است که یوتیوب برای پشتیبانی بیشتر از سازندگان در پلتفرم خود ایجاد کرده است. این بخش به شما این امکان را می دهد تا از محتوای خود کسب درآمد کنید و در عین حال به منابع، ویژگی ها و برنامه های ارائه شده توسط خود یوتیوب دسترسی پیدا کنید . برای کسب درآمد از یوتیوب باید عضو برنامه پارتنری یوتیوب باشید. هیچ راهکاری برای دور زدن آن وجود ندارد و برای پیوستن به این برنامه، الزاماتی نیز وجود دارد که در بخش قبل، به طور کامل توضیح دادیم .  

چگونه درآمد از یوتیوب را دریافت کنیم ؟

برای دریافت درامد یوتیوب در ایران به اکانت گوگل ادسنس نیاز هست ، به دلیل محدودیت ها افراد ساکن در کشور ما نمی توانند با ادسنس همکاری کنند ، اما ایرانی لایک چند راه برای همکاری برای شما بازگو میکند : داشتن دوست یا آشنا و بستگان در خارج از کشور اگر یکی از بستگان یا دوستان شما در خارج از کشور ساکن است می تواند برای شما حساب ادسنس باز کند و درآمد به حساب بانکی ایشان واریز شود . قبل از شروع به کار در مورد قوانین و مالیات کشور مورد نظر تحقیق کنید ، مالیات بر درآمد و حساب بانکی در برخی کشورها سنگین است .  
  • همکاری با شرکتها و افراد واسطه اگر هیچ آشنایی در خارج از کشور ندارید می توانید با شرکت ها و مجموعه هایی که در زمینه مانیتایز و نقد کردن درآمد ادسنس یوتوب فعالیت می کنند همکاری کنید ، این مجموعه ها کانال شما را به اکانت ادسنس خود متصل می کنند و درآمد ماهانه کانال یوتیوب را بعد از کسر کارمزد برای شما واریز می کنند . در انتخاب مجموعه مورد نظر دقت کنید ، بعضی از شرکتها چندین کانال مختلف را به ادسنس وصل می کنند که اگر یک کانال تخلف کند و سرویس کسب درآمدش مسدود شود مانیتایز بقیه کانالها هم مسدود خواهد شد .
  • MCN رسمی یوتیوب ادسنس پلاس با چندین MCN نتورک رسمی برتر یوتیوب قرارداد دارد. کانال های واجد شرایط می توانند به MCN معتبر جهانی متصل شوند . ، MCN های رسمی یا Multi-Channel Network با یوتیوب قرارداد رسمی دارند . محافظت از محتوای کانال یوتوب با کانتنت آی دی Content ID یا شناسه محتوا . دقت داشته باشید که MCN رسمی متفاوت از ادسنس شخصی و شرکتی هست ، مجموعه هایی ادعا می کنند که MCN هستند در حالی که کانال را به اکانت ادسنس شخصی و یا بیزینس متصل می کنند ، پس از مانیتایز کانال در داشبورد استودیو یوتیوب می توانید بررسی کنید که به mcn رسمی متصل شده اید یا خیر .
  • مشکلات درآمدزایی از یوتیوب در کشور ما برای درآمدزایی از یوتیوب در کشور ما ممکن است با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شوید. در ادامه با ایرانی لایک به برخی از این مشکلات اشاره خواهیم کرد:
  • محدودیت‌های تبلیغات برای کسب درآمد از تبلیغات در ویدیوهای یوتیوب، نیاز به پشتیبانی تبلیغات گوگل Google AdSenseدارید . اما برخی محدودیت‌ها و مشکلات از جمله تحریم‌ها و تعداد محدودی از کشورهایی که از آن‌ها می‌توانید پول دریافت کنید، می‌تواند مسائلی را به وجود بیاورد.
  • قوانین محتواهای اینترنتی در داخل کشور قوانینی در ایران برای محتواهای آنلاین وجود دارند و انتشار محتوایی که با آن‌ها تضاد داشته باشد ، می‌تواند منجر به مسائل و مشکلات حقوقی شود.
  • محدودیت دسترسی به پلتفرم‌ها بعضی از سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین در ایران فیلتر شده و دسترسی به آن‌ها مشکل است . این مشکل در شرایطی امکان ایجاد و مدیریت کانال یوتیوب را محدود کند. همچنین در حال حاضر یوتیوب هم در ایران فیلتر است و این موضوع هم سبب محدود شدن دسترسی شما به این پلتفرم می‌شود .
  • مشکلات پرداخت دریافت پول از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی در ایران ممکن نیست. برای نقد کردن درآمد خود به یک آشنا در خارج از کشور یا یک شرکت واسطه احتیاج دارید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم . در کل، درآمدزایی از یوتیوب در ایران می‌تواند مسائلی از جمله مشکلات قانونی، محدودیت های مالی و دسترسی را به دنبال داشته باشد.

چگونه درآمد از یوتیوب را دریافت کنیم ؟

چند ایده جالب برای محتوا سازی یوتیوب

  • بازی های ویدیویی شاید تا چندین سال پیش کسی حدس نمی‌زد که بازی ویدیویی یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب باشد. بازی‌های ویدیویی چالش تعاملی خوبی برای شما با مشترکان کانال یوتیوب‌تان ایجاد می‌کنند. سعی کنید از خودتان در هنگام بازی ویدیویی با دوستان‌تان فیلم بگیرید و بهترین لحظات آن را برجسته کنید. اگر یک راز غیر‌منتظره در بازی کشف کردید، آن را به اشتراک بگذارید؛ زیرا قطعا برای دیگران هم جذاب خواهد بود.
  • ولاگ این که در مورد جزئیات زندگی خود، علایق و هر چیزی که بیشتر برای شما شخصی است صحبت کنید، شاید یکی از سخت‌ترین و در عین حال بهترین ایده‌ها برای یک کانال یوتیوب است. ولاگ را باید جذاب و به‌روز نگه دارید. شاید در ابتدا چندان دیده نشود. اما، به مرور زمان، شما هم مخاطبان خودتان را پیدا می‌کنید
  • آنباکسینگ​ آنباکسینگ سبکی است که در آن، یک‌سری محصولاتی را که تازه خریده‌اید، از لحظه‌ای که به دست شما می‌رسند تا لحظه‌ای که هر کدام را از جعبه خود در می‌آورید در یک ویدیو نشان می‌دهید. این نوع ویدیو‌ها از محبوب‌ترین انواع ویدیو در یوتیوب هستند. در ویدیوهای آنباکسینگ، نکته‌ای حائز اهمیت است. آن نکته این است که فارغ از این که ویدیوی شما چقدر خوب ساخته شده باشد، باید مطمئن شوید که مخاطب شما به این محصول اهمیت می‌دهد.
  • آشپزی آشپزی همیشه از موضوعات مورد علاقه افراد در هر سنی است و از گذشته‌های دور پای ثابت برنامه‌های تلویزیونی بوده است. کانال آشپزی در یوتیوب به شما امکان می‌دهد مهارت‌های آشپزی خود را به نمایش بگذارید و علایقتان را در پخت غذاهای مختلف با انبوهی از مخاطبان به اشتراک بگذارید. دستتان برای تولید محتوا باز است و می‌توانید ویدیوهایی با محوریت چالش‌های آشپزی، آموزش دستور پخت، نکات و ترفندهای مربوط به آشپزخانه و بررسی غذای رستوران‌ها ارائه کنید. برای ایجاد محتوای جذاب‌تر از آشپزهای سرشناس در ویدیوهای خود دعوت کنید یا از بینندگان بخواهید تجربیاتشان را با شما به اشتراک بگذارند.
  • سفر و گردش نمایش مناظر جذاب و خوش آب و رنگ برای هر بیننده‌ای جذاب است و در فهرست بهترین ایده محتوا برای یوتیوب قرار دارد. اگر اهل سفر و گردش هستید، کافی است دوربین را همراه خودتان بردارید و در اولین فرصت با معرفی مناطق جذاب جغرافیایی یک ویدیو مناسب برای یوتیوب آماده کنید. تفاوتی ندارد مناظر شهری پیش روی شماست یا چشمه‌ای بکر در دل طبیعت است، در هر حال یک ویدیوی خوش‌ساخت مخاطبان زیادی در یوتیوب دارد.
 

نکات مهم برای رسیدن به مانیتایز

  • کسب تعداد سابسکرایبرهای مشخص شده برای فعال شدن مانیتایز یوتیوب، تعداد سابسکرایبرهای شما باید از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سابسکرایبر باشد. با ۵۰۰ سابسکرایبر بخش تعامل با سابسکرایبرهای شما، و با ۱۰۰۰ سابسکرایبر، بخش درآمد از تبلیغات یوتیوب شما فعال می شود.
  • کسب واچ تایم مشخص شده برای مانیتایز شدن، باید میزان واچ تایم یا زمان تماشای ویدیوتان به یک عدد مشخصی برسد. برای مثال میزان واچ تایم برای تعامل به ۳۰۰۰ ساعت تماشا در ۱۲ ماه و یا برای درآمدزایی از تبلیغات یوتیوب، به ۴۰۰۰ ساعت زمان تماشا در ۱۲ ماه گذشته برسد.
  • اخطار کپی رایت یکی از شرایط مانیتایزیشن، نداشتن اخطار Copyright Strike در کانال یوتیوب است. پیروی کردن از قوانین YouTube Partner Program در مانیتایز شدن کانال تاثیر بسزایی دارد. یکی از قوانین YPP موضوع مهم کپی‌رایت است. کانال شما نباید Copyright Strike یا Community Strike گرفته باشد. اگر کانالی اخطار گرفته باشد، برای مانیتایز شدن باید اخطار را کاملا برطرف کند و یا تا زمان رفع اخطار صبر و سپس اقدام به مانیتایزشن کند.
  • کسب درآمد از یوتیوب یا مانیتایز یوتیوب ، توانایی کسب درآمد از ویدیوهای خودتان است. برای فعال کردن کسب درآمد در YouTube، باید شرایط خاصی را رعایت کنید که در بالا به آن ها اشاره کردیم. اکنون آیا برای رشد کانال YouTube خود آماده هستید؟ اگر هدف شما شروع کسب درآمد در یوتیوب است، با نام تجاری حساب YouTube خود را شروع کنید. سپس کانال خود را تبلیغ کنید و از ویدیوهای خود بازدید بیشتری دریافت کنید. به یاد داشته باشید، هرچه بازدیدها و مشترکین بیشتری داشته باشید، فرصت بیشتری برای کسب درآمد در یوتیوب خواهید داشت . ایرانی لایک کمک و راهنمایی به شما را وظیفه خود می‌داند و شما را در مسیر پیشرفت همراهی میکند . برای پاسخ به دیگر سوالات شما می توانید به سایت ایرانی لایک مراجعه کنید تا مشکل شما را رفع کنیم .
نکات مهم برای رسیدن به مانیتایز
امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *