آموزش کامل ایجاد کمپین تبلیغاتی در یوتیوب

آموزش کامل ایجاد کمپین تبلیغاتی در یوتیوب

برای آموزش کامل ایجاد کمپین تبلیغاتی در یوتیوب ایران این لایک این وبلاگ را آماده کرده تا برای تبلیغات و کسب درآمد از یوتیوب بهترین روش را برگزینید و انجام دهید تا نتیجه فوق العاده آن را ببینید .یوتیوب یک پلتفرم شبکه اجتماعی برای تولید محتوای ویدیویی، اشتراک گذاری و تماشای آنهاست.

تمامی این خدمات یوتیوب به‌صورت رایگان در دسترس میلیون‌ها کاربر جهانی قرار می‌گیرد. یوتیوب در ازای این خدمات، تبلیغاتی را به کاربران نمایش می‌دهد که البته برخی افراد می‌توانند با خرید اشتراک، ویدیوهای مورد نظر خود را بدون تبلیغات تماشا کنند.

تعداد زیادی از ویدیوهای یوتیوب توسط افراد معمولی بارگذاری می‌شوند. اما بعضی از ویدیوها توسط سازمان‌ها و رسانه‌های خبری مانند بی‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، هولو و برخی شرکت‌ها از جمله خود یوتیوب بارگذاری می‌شوند. فقط افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند و در یوتیوب حساب کاربری دارند، می‌توانند ویدیو‌ها را در کانال یوتیوب خود بارگذاری کنند.

در مورد تفاوت یوتیوب با سایر پلتفرم‌های استریم ویدیو باید بگوییم شاید سایر پلتفرم‌ها مشابه نیز برای استریم ویدیو مناسب باشند؛ اما قطعاً در مقابل این غول قدرتمند حوزه محتوای ویدیویی حرفی برای گفتن ندارند. بسیاری از افراد فعال در حوزه ساخت و انتشار محتواهای ویدیویی مختلف از طریق این پلتفرم درآمدهای باورنکردنی کسب می‌کنند.

در ضمن این غول استریم ویدیویی آمریکایی یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی خود و حرفه خود و معرفی برندها است. طبق آمار تعداد کانال‌های یوتیوب در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ دو برابر شده و از ۱۵ میلیون به بیش از ۳۰ میلیون کانال رسیده است.

نسخه آزمایشی این غول استریم ویدیو در سال ۲۰۰۵ با سرمایه ۱۱.۵ میلیون دلاری برای نخستین بار راه‌اندازی شد و نخستین ویدیوی منتشرشده در آن ویدیوی ۱۹ ثانیه‌ای از فردی در یک باغ‌وحش بود که یک میلیون بازدید داشت. یوتیوب توسط «جادهولی» Chad Hurley استیو چن» Steve Chen و «جاوید کریم» Jawed Karim

تأسیس شد که هر سه آن‌ها در آن زمان کارمند شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی پی‌پال دلاری بود .

آموزش کامل ایجاد کمپین تبلیغاتی در یوتیوب

چرا باید برای تبلیغات یوتیوب کمپین ایجاد کنیم ؟

کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب به شما کمک می‌کنند تا در ازای پرداخت هزینه، تبلیغات کانال خود را به کاربران نمایش داده و تعداد بازدید ویدئوها و مشترکین کانال خود را افزایش دهید. در این مقاله ایرانی لایک قصد داریم به بررسی راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید به فروش کسب‌وکار اینترنتی   کمک کنند!

روش‌های مختلفی برای افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب وجود دارد که برخی از آن نیاز به زمان بیشتری دارند. اگر به دنبال روشی هستید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید تعداد بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید، راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب یک راه‌کار عالی است که در زمانی کوتاه بازدهی عالی خواهد داشت.

مزیت دیگر یوتیوب هزینه پایین تبلیغات در آن است. تا جایی که می‌توان گفت هزینه تبلیغات در یوتیوب حتی از تبلیغات در صفحه اول گوگل هم پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر هزینه انواع تبلیغات یوتیوب به دو روش پرداخت به ازای هر نمایش آگهی CPV و پرداخت به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش آگهی CPM محاسبه می‌شود.

اموزش تبلیغ گذاشتن در یوتیوب

قبل از یاددهی ایجاد کمپین تبلیغاتی در یوتیوب لازم است که نحوه تبلیغ گذاری در این پلتفرم پرمخاطب را بدانید که ایرانی لایک چند نمونه از آن را برای شما فراهم کرده که به صورت زیر می‌باشد :

  • تبلیغات صوتی

صدا اخیرا رشد بیشتری در جهان پیدا کرده و نمونه‌ای از آن، رشد پادکست‌ها و برنامه جدید رسانه اجتماعی به‌نام کلاب هاوس است. برای همگام شدن با تغییرات، گوگل اکنون به تبلیغ کنندگان یوتیوب اجازه می‌دهد تا تبلیغات صرفا صوتی را هم ایجاد کنند.
در بخش دیگری از آموزش گذاشتن تبلیغ در یوتیوب توصیه می‌کنیم که ابتدا با یک تبلیغ ویدیویی شروع کرده و سپس بعد از اینکه صدای مختص برند خود را کامل کردید و فهمیدید که مخاطبین شما دوست دارند با چه چیزی تعامل داشته باشند، می‌توانید بعدها از صدا هم بهره ببرید.

  • تبلیغات با فید

تبلیغات ویدیویی درون فید در صفحه اصلی یوتیوب، صفحات نتایج جستجو و به‌عنوان ویدیوهای مرتبط در صفحات تماشای ویدیوی یوتیوب نشان داده می‌شود. این تبلیغ پس از انجام جستجوی یوتیوب ظاهر می‌شود. هنگامی که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند، صفحه ویدیوی مقصد نقطه‌ای را در ستون سمت راست نشان می‌دهد که در آن یک بنر همراه تبلیغ نمایش داده می‌شود.

  • تبلیغات درون ویدیویی

تبلیغات غیر قابل رد کردن را می‌توان قبل، میان یا بعد از ویدیوی اصلی پخش کرد. مدت زمان آن‌ها می‌تواند بین ۱۵ الی ۲۰ ثانیه باشد. تبلیغات ویدیویی بین ویدیو غیر قابل رد کردن در اواسط یک ویدیوی یوتیوب که طول آن ۱۰ دقیقه یا بیشتر است، ظاهر می‌شود.

در دسکتاپ، بینندگان معمولا یک شمارش معکوس ۵ ثانیه‌ای را مشاهده می‌کنند و در اپلیکیشن هم نشانگرهای زرد رنگی را که تبلیغات در آن قرار می‌گیرد، قابل تماشا خواهد بود. ویدیوهای غیر قابل رد کردن می‌توانند شامل مواردی باشند. در آموزش گذاشتن تبلیغ در یوتیوب می‌بینیم که تبلیغات غیر قابل رد کردن به اندازه تبلیغات قابل رد کردن در محتوای اختصاص داده شده به شما آزادی بیشتری خواهد داشت.

  • تبلیغات بامپر

در بخش بعدی آموزش گذاشتن تبلیغ در یوتیوب به نوع بامپر می‌رسیم که کوتاه‌ترین نوع تبلیغات ویدیویی در یوتیوب است و به آن دسترسی خواهید داشت. تنها با شش ثانیه در هر بامپر، این نقاط تبلیغاتی قبل از ویدیوی انتخابی بیننده پخش خواهد شد و غیر قابل اسکیپ است.

بدیهی است که تبلیغات ویدیویی بامپر نمی‌توانند یک استوری مناسب را تنها در شش ثانیه بیان کنند، اما مکمل‌های فوق العاده‌ای برای کمپین‌های ویدیویی بزرگ‌تر در راه‌اندازی محصول یا رویداد جدید خواهد بود. تنها باید اطمینان حاصل کنید که از شش ثانیه به‌شکل عاقلانه استفاده کنید و فقط اجزای برند خود را که می‌خواهید مخاطب‌تان به خاطر بسپارند، بهره ببرید.

اموزش تبلیغ گذاشتن در یوتیوب

ایجاد کمپین تبلیغات در یوتیوب

  1. ساخت کانال گوگل ادز و اتصال آن به کانال یوتیوب

برای این کار باید وارد داشبورد گوگل ادز شوید و از بخش Tools به دنبال گزینه «Linked Acocounts» بگردید. اگر اکانت یوتیوب و گوگل ادزتان را با یک ایمیل ساخته باشید، در این مرحله لینک کانال یوتیوب شما در این بخش قابل دسترسی است.
در غیر این صورت، باید خودتان لینک کانال را به‌صورت دستی کپی کنید و سپس با ورود به ایمیل، دسترسی اکانت گوگل ادز به کانال را تایید نمایید. با این کار لینک کانال یوتیوب به سرویس گوگل ادز اضافه شده و آماده طراحی کمپین تبلیغات یوتیوب است.

  1. تعیین هدف تبلیغات

مهم‌ترین مسئله برای سنجش میزان موفقیت یک کمپین، هدف‌گذاری است! مثلاً می‌توانید هدف خود را افزایش مشترکین تا 5,000 عدد است و هر چقدر میزان افزایش مخاطبان شما بیشتر باشد، به معنای موفقیت بیشتر کمپین تبلیغاتی است. برای ایجاد کمپین تبلیغاتی ابتدا وارد گوگل اذز شوید و روی تب campaign کلیک کنید.

سپس روی + کلیک کنید و با استفاده از گزینه New campaign، کمپین خود را ایجاد کنید. یوتیوب گزینه‌های مختلفی را به شما نمایش می‌دهد و بستگی به اهداف شما، چندین نوع تبلیغات در اختیار شما قرار می‌دهد؛ در تبلیغات یوتیوب می‌توانید مکان‌های مختلفی برای نمایش نشان دهید و نوع آگهی‌ خود را مشخص کنید!
در میان گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار دارد، بر اساس هدف خود یک یا چند نوع از آن را انتخاب کنید و وارد مراحل بعدی شوسد . پس از انتخاب یکی از این 3 اهداف، وارد بخش بعدی می‌شوید و انواع کمپین‌های انتخابی را مشاهده خواهید کرد؛ گزینه ویدئو را به عنوان کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید و سپس بر روی Continue کلیک کنید.

  1. تعیین موارد جزئی برای تبلیغات

پس از آن‌ که فرمت تبلیغات موردنظر خود را انتخاب کردید، باید یک نام برای تبلیغات ویدئویی خود در یوتیوب در نظر بگیرید.  در مرحله بعد باید میزان بودجه خود را به همراه نوع ارز (دلار، یورو و…) مشخص کنید؛ در مرحله پایانی هم لازم است تا زمان شروع و پایان نمایش تبلیغات را تعیین کنید.

هزینه تبلیغات در یوتیوب بسیار کمتری از چیزی است که شما فکر کنید؛ مثلاً گاهی هزینه نمایش ویدئو تنها 0.02 دلار هزینه دارد اما باید توجه داشته باشید که استراتژی خوبی داشته باشید تا بازدهی مناسبی برای شما داشته باشد. در حالت کلی پیشنهادات و استراتژی‌های مختلفی برای تبلیغات ویدئویی وجود دارند که در این بخش دو استراتژی عالی که کمپین شما را به حداکثر بازده می‌رساند :

  • تعیین حداکثر هزینه برای نمایش (Maximum CPV) : این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید میزان هدف‌مندی تبلیغات خود را مشخص کنید؛ هر چقدر هزینه در نظر گرفته‌شده برای نمایش بیشتر باشد، تبلیغات شما به مخاطبان موردنظر نمایش داده می‌شود و تبلیغات هدفمندتر خواهد بود!
  • میانگین هزینه روزانه برای نمایش تبلیغات (Target CPV): میانگین هزینه‌ای است که می‌خواهید روزانه برای نمایش تبلیغات صرف کنید. هر چقدر بودجه روزانه شما بیشتر باشد، بازدهی تبلیغات بیشتر است‌ .
  1. به نتیجه رساندن کمپین

اگر تمامی مراحل بالا را با جزئیات گفته شده طی کرده‌اید، حالا می‌توانید وارد داشبورد گوگل ادز شوید و اقدام به ساخت کمپین تبلیغاتی یوتیوب کنید.

  1. برای این کار در بخش داشبورد روی گزینه «Campaigns» زده و سپس گزینه «New Campaign» را انتخاب کنید.
  1. در صفحه‌ جدید، گوگل ادز از شما می‌خواهد تا هدفتان از ساخت کمپین را مشخص کنید. افزایش ترافیک، فروش، جمع‌آوری لید، آگاهی از برند، پروموشن اپلیکیشن و… گزینه‌هایی است که در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید. با انتخاب اهداف، در بخش بعدی از شما خواسته می‌شود تا نوع کمپین را مشخص کنید. در اینجا چون هدفتان تبلیغات یوتیوب است، پس باید گزینه Video را انتخاب کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید.
  1. مرحله بعدی در ساخت کمپین، مشخص کردن فرمت تبلیغ در یوتیوب است. در بخش‌های قبلی درباره انواع تبلیغات یوتیوبی صحبت کردیم. در این مرحله باید یکی از ۵ روش تبلیغاتی یوتیوب را برای ادامه طراحی کمپین انتخاب کنید.
  1. آخرین گام در طراحی کمپین هم مربوط به انتخاب اسم و انجام تنظیمات جانبی است. در این مرحله علاوه بر اسم، باید میزان بودجه کمپین را نیز مشخص کنید. همچنین امکان تعیین مدت زمان کمپین و زمان شروع و پایان آن هم وجود دارد.

یوتیوب یک شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو است که پتانسیل بسیار خوبی برای برندسازی و افزایش فروش کسب‌وهای اینترنتی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، می‌توانید به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب فکر کنید و در هزینه‌های تبلیغات خود صرفه‌جویی کنید.
مهم‌ترین مزیت تبلیغات آنلاین امکان بهره‌مندی از گزارش‌های دقیق است. گزارش درباره علایق افرادی که تبلیغات ما را دیده‌اند، جاهایی که تبلیغات نمایش داده شده است، اطلاعات دموگرافیک کاربرانی که تبلیغات را دیده‌اند و غیره پیشنهاد می‌کنم بدون دسترسی به گزارش‌ها و آمار دقیق تبلیغات، اصلا تبلیغ نکنید!

در این مقاله به بررسی مراحل ساخت کمپین که به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی مناسبی برای راه‌اندازی تبلیغاتی پردرآمد  در یوتیوب داشته باشید و مخاطبان خود را افزایش دهید ، آموزش دادیم . امیدوارم در این وبلاگ از ایرانی لایک کمک شایانی کرده باشیم

ایجاد کمپین تبلیغات در یوتیوب

1/5 - (6 امتیاز)

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *