تاثیرویدیو های کوتاه در یوتیوب

تاثیرویدیو های کوتاه در یوتیوب

تاثیرویدیو های کوتاه در یوتیوب برای درآمد زایی کاربران کم نیست . یوتیوب درواقع  یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو است. شما می‌توانید علاوه بر تماشای میلیون‌ها ویدیو، محتوای خود را بسازید و در یوتیوب آپلود کنید تا آن‌ها را با افراد دیگر نیز به اشتراک بگذارید و حتی از این کار کسب درآمد کنید. فرقی نمی‌کند که ویدیوها را با لپ تاپ و گوشی هوشمند تماشا می‌کنید یا کامپیوتر و تبلت؛ چرا که در هر صورت از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن یوتیوب به ویدیو‌های مختلف دسترسی دارید. این ویدیو ها از چند ثانیه تا چند دقیقه در این اپلیکیشن آپلود می شوند . اما چیزی که در این مقاله از ایرانی لایک می خواهیم درباره اش بحث کنیم شورت ویدیو یوتیوب و تاثیر آن برای درآمد زایی کاربران یوتیوب می باشد. شورت ویدیو،‌ ویدیوهای 15 تا 60 ثانیه‌ای برای سرگرم کردن مخاطبان در یوتیوب است که به برندها و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا میزان تعامل خود را با مخاطبان افزایش دهند. Youtube یک محتوای ویدیویی عمودی و کوتاه است که با استفاده  از تلفن همراه ضبط می شود و مستقیما در برنامه youtube آپلود می‌شود. شما با استفاده از ابزارهای داخلی یوتیوب می‌توانید ضبط، ویرایش، موسیقی و متن متحرک اضافه کنید و سرعت ویدیوی خود را کنترل کنید . بینندگان شورت ویدیو می‌توانند در حین مشاهده ویدیو،‌ کانال شما را به اشتراک بگذارند، کامنت بگذارند،‌لایک کنند و دکمه subscribe را بزنند. شورت یوتیوب برخلاف سایر برنامه‌های ویدیویی کوتاه مانند استوری اینستاگرام و اسنپ چت، محتوا ناپدید نمی‌شود و در یوتیوب باقی می‌ماند. YouTube Shorts ابتدا در سپتامبر 2020 در هند، و در مارس 2021 در ایالات متحده منتشر شد، و به سرعت از 6.5 میلیارد بازدید روزانه در سراسر جهان گذشت. همراه ایرانی لایک باشید تا بیشتر در مورد شورت ویدیو short videoیوتیوب و مزایای آن ذکر کنیم .     تاثیرویدیو های کوتاه در یوتیوب

نحوه ساخت شورت ویدیو short video یوتیوب

  وادیم لاوروسیک، سرپرست تولید محصولات YouTube Shorts، گفت: «ما می‌خواهیم به کریتورها این امکان را بدهیم که به راحتی از یکی از VOD‌های خود یا همان ویدئوهای بلند خود استفاده کنند و به راحتی آن را به یک شورت ویدیو جذاب برای بینندگان خود تبدیل کنند.» این ویژگی جدید که توسط یوتیوب به تازگی اعلام شد، از امروز شروع به کار خواهد کرد و باید در چند هفته آینده به همه کاربران تلفن همراه برسد. این ابزار فقط در اپلیکیشن یوتیوب در دستگاه‌های iOS و Android در دسترس می باشد . یوتیوب توضیح داد: «برای استفاده از این ویژگی، تنها کاری که کریتورها باید انجام بدهند این است که با موبایل به کانال خود رفته و ویدیویی را انتخاب کنند که می‌خواهند آن را به صورت کوتاه ویرایش کنند.» که ایرانی لایک نحوه انجام این روش را به شما آموزش خواهد داد که تنها درچند مرحله ایجاد می شود :  
  1. ابتدا وارد برنامه یوتیوب در گوشی هوشمند خود شوید.
 
  1. سپس از آیکون به‌علاوه (+) در وسط نوار پایین را انتخاب کرده و روی Create a Short ضربه بزنید.
   
  1. دوربین دستگاه در این بخش باز شده و به گزینه‌های مختلفی دسترسی پیدا می‌کنید که در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.
 
  1. گزینه Add Sound در بالای صفحه به شما اجازه می‌دهد به ویدئوی شورتس یوتیوب خود موزیک اضافه کنید. در این بخش به موزیک‌های رایگان بسیاری دسترسی خواهید داشت. پس از انتخاب موزیک روی فلش کناری آن کلیک کنید تا دوباره به صفحه ضبط ویدئو برگردید. البته می‌توانید هیچ موسیقی‌ای انتخاب نکنید.
 
  1. برای ضبط ویدئو، روی دکمه قرمز رنگ پایین صفحه ضربه بزنید. می‌توانید آن را نگه دارید تا با بلند شدن انگشتتان ضبط قطع شود.
 
  1. اگر یک زمانی از ویدئوی ضبط‌ شده راضی نبودید ، از دکمه Undo که با آیکون فلش در سمت چپ نمایش داده می‌شود، استفاده کنید. اگر از حذف ویدئو پشیمان شده‌اید نیز می‌توانید با استفاده از فلشی که در سمت راست به نمایش درمی‌آید آن را برگردانید.
 
  • حالا نوبت به ویرایش Edit ویدیو های شما می رسد که در سمت راست صفحه در قسمت نوار قرمز قرار دارد .
 
  1. Flip: با این گزینه بین دوربین اصلی و سلفی جا‌به‌جا می‌شوید.
 
  1. Speed: می‌توان به کمک آن سرعت ویدئو را کاهش یا افزایش داد.
   
  1. Timer: توسط این دکمه می‌توان شمارش معکوس شروع ضبط را تغییر داد. همچنین از بخش پایینی آن می‌توان محل آغاز موزیک را انتخاب کرد.
 
  1. Effects: به کمک این بخش می‌توانید هر افکتی که دوست داشتید را به ویدئو بدهید.
 
  1. GreenScreen: این گزینه می‌تواند بکگراند سوژه را حذف کرده و با تصویر انتخابی شما جایگزین کند.
 
  1. Retouch: با کلیک روی این گزینه پوست سوژه روتوش می‌شود.
 
  1. Filters: فیلترهای مختلفی را به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید از میان آن‌ها هر کدام که دوست داشتید را انتخاب کنید.
 
  1. Align: اگر دوست دارید ویدئوی ترنزیشن بگیرید این گزینه به کمکتان می‌آید. Align به شما کمک می‌کند که ویدئویی که در حال گرفتن هستید را با آنچه که کمی قبل گرفتید هماهنگ کنید.
 
  1. Lightning: این گزینه نور تصویر را تنظیم می‌کند.
 
  1. Flash: فلش LED دستگاه را روشن می‌کند تا نور تصویر بهبود یابد.
 
  1. Trim: به کمک این گزینه می‌توانید بخش‌هایی از ویدئو را حذف کنید.
 
  • بعد از انجام این مراحل گزینه ثبت را بزنید و وارد مرحله بعدی شوید . همچنان در ادامه با ایرانی لایک باشید تا کاربرد هر گزینه را به شما بی آموزیم .
 
  1. Sound: اگر موسیقی را در مرحله پیشین اضافه نکرده باشید این آیکون به نمایش در می‌آید و می‌توانید از این بخش آن را به ویدئوی خود اضافه کنید .
 
  1. Adjust: به منظور تنظیم موسیقی از این گزینه استفاده کنید.
 
  1. Text: می‌توانید به کمک این قسمت به ویدئوی خود متن اضافه کنید.
 
  1. Timeline: اگر متن اضافه کرده باشید می‌توانید با این گزینه زمان ظاهر شدنش را تنظیم کنید.
   
  1. Filters: به کمک آن می‌توانید فیلترهای جدید به ویدئوی خود اضافه کنید.
 
  1. پس از اعمال تغییرات لازم، Next را بزنید تا وارد مرحله آخر آپلود ویدئوی کوتاه در یوتیوب شوید.
 
  1. در باکس بالایی عنوان ویدئوی خود را وارد کنید.
 
  1. با انتخاب گزینه Visibility سه گزینه‌ی Public، Unlisted و Private را مشاهده می‌کنید. همچنین اگر می‌خواهید ویدئوی شما در زمان خاصی پست شود باید از Schedule کمک بگیرید.
 
  1. با گزینه Location می‌توانید اطلاعات مکان جغرافیایی ویدئو را وارد کنید.
 
  1. Select Audience نیز برای انتخاب مخاطبان (کودک یا بزرگسال) مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کار به سادگی به شما امکان می‌دهد بخشی را از یکی از ویدیوهای بلند کانال خود که قبلا آپلود شد, وارد کنید. کاربران  همچنین می‌توانند محتوای اضافی‌تر را به این شورت ویدیو خود اضافه کنند. به این معنی که اگر کلیپ کوتاه‌تر از حداکثر طول 60 ثانیه است می‌توانید محتوای اضافی‌تری به آن‌ها اضافه کنید. کریتورها همچنین می‌توانند از سایر ویژگی‌های ویرایش YouTube Shorts مانند فیلترها، متن و موارد دیگر استفاده کنند. یکی از جنبه های واقعا جالب این ویژگی جدید این است که به منبع اصلی نسبت داده می‌شود . اگر کاربر با استفاده از این ویژگی، یک بخش 60 ثانیه‌ای از یک کلیپ طولانی‌تر را برای YouTube Shorts درست کند، یوتیوب به‌طور خودکار این ویدیوی شورتز را به ویدیوی بلند اصلی لینک می‌دهد.   نحوه ساخت شورت ویدیو short video یوتیوب  

ایده های ساخت شورت ویدیو یوتیوب

 
  • استفاده از ترندها
  پرداختن به ترند‌ها و به‌روز‌رسانی خبری یک ایده  شورت ویدیو مناسب برای مارکتینگ محصولات و رسیدن به این هدف است.برای مثال اگر در زمینه مد فعالیت دارید، یک ایده برای  شورت ویدیو یوتیوب شما آپدیت‌کردن مخاطبتان در رابطه با ترندهای مد روز است. مثلا یک ایده  می تواند ویدئویی درباره جدیدترین مد لباس مردان با استفاده از 5-10 استایل پیشنهادی باشد. تنها با این ویدئو 60 ثانیه‌ای مخاطب بهتر با کسب و کار شما ارتباط برقرار می‌کند و در طولانی مدت این مدل ویدیوها میتواند یک وفاداری را نسبت به برند شما شکل دهد.    
  • سفر و گردش
می‌توانید ویدئوهای کوتاه از مناظر زیبای طبیعت، شهرهای خارجی، مکان‌های تاریخی یا حتی فعالیت‌های محلی را ضبط کنید. این نوع ویدئوها به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از زیبایی‌های جهان لذت ببرند، حتی اگر نتوانند شخصاً سفر کنند. همینطور می‌توانید نکات و ترفندهای سفر خود را به اشتراک بگذارید. این می‌تواند شامل چگونگی بسته بندی کوله پشتی، نحوه حفظ سلامت در سفر، راهنمای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کشور مقصد و غیره باشد. با این حال، لازم است توجه داشت که همیشه در ساخت ویدئوهای سفر و گردشگری، حفظ حریم خصوصی خود و دیگران را در نظر بگیرید. همچنین، مطمئن شوید که رعایت قوانین محلی و محافظت از محیط زیست را در سفرهای خود لحاظ کنید.  
  • اموزش هنر
اگر شما در ساخت صنایع دست مهارت دارید، مثل بافتنی، سفالگری، ساخت جواهرات یا حتی ساخت کاغذ، می‌توانید فرآیند ساخت آثار خود را نشان دهیدهیشما همچنین می‌توانید آموزش‌های هنری را ارائه دهید. این می‌تواند شامل آموزش تکنیک‌های نقاشی، نحوه استفاده از ابزار هنری، چگونگی ساخت صنایع دست و غیره باشد. فرآیند نقاشی خود را نشان دهید، از انتخاب رنگ‌ها و برس تا تکنیک‌های نقاشی مختلف. همچنین می‌توانید نکات و ترفندهای خود را در مورد چگونگی نقاشی چهره‌ها، مناظر طبیعت، حیوانات و غیره به اشتراک بگذارید.    
  • آشپزی
آموزش پخت غذاهای مختلف یکی از موضوعات جذاب برای شورت یوتیوب است. این نوع ویدئوها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا مهارت‌های آشپزی خود را ارتقا دهند و همچنین از تجربه پخت غذا لذت ببرند . شما می‌توانید تکنیک‌های آشپزی خاص را آموزش دهید، مثل چگونگی برش دادن سبزیجات به شکل درست، چگونگی پخت گوشت برای حفظ طعم و مرغوبیت، چگونگی استفاده از ادویه‌جات و غیره. با این حال، همیشه سعی کنید تجربه یادگیری را برای بازدیدکنندگان جذاب و سرگرم کننده بسازید. همچنین، مطمئن شوید که تمام دستورالعمل‌ها را به صورت واضح و دقیق توضیح دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آن‌ها را دنبال کنند. پخت انواع غذاهای بین المللی هم می تواند بازدید زیادی داشته باشد .    

تاثیر شورت ویدیو یوتیوب (short video)

   
  • افزایش مخاطب با کمترین هزینه
با توجه به موراد گفته شده و آشنایی با شورت ویدیو یوتیوب این شانس را دارید تا ویدیوهای خود را به مخاطبان بالقوه‌ای نشان دهید که حتی کانال شما را نیز سابسکرایب نکرده‌اند. جالب‌تر اینکه این ویدیوها به کاربرانی نشان داده می‌شود که به محتوایی از جنس محتوای شما علاقه دارند و بنابراین، نمایش آن‌ها هدفمند نیز هست. به این ترتیب، افرادی که ویدیوهای کوتاه شما را تماشا می کنند، شاید کنجکاو شوند و نگاهی به کانال یوتیوب شما نیز بیندازند. اگر محتوای مناسبی داخل کانال داشته باشید، احتمال سابسکرایب آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. این از افزایش بازدید ها ، اما چرا می گوییم با هزینه کم ؟ به این دلیل که امروزه یوتیوبرها برای درآمد زایی نیاز به ابزار و لوازم های تولید ویدیو دارند که شامل : دوربین ، لنز ، نور و بماند که بعد از ثبت ویدیو شما یک مرحله برای ویرایش کردن ویدیو خام خود باید وقت و هزینه صرف کنید . قابلیت جدید یوتیوب که از اول مقاله درباره اش برای شما صحبت می کنیم ، یک ویژگی خوب دارد این است که شما نیازی به هزینه و اتلاف وقت زیادی ندارید . تنها با انجام چند روش ساده و ابتدایی می توانید یک شورت ویدیو پربازدید بسازید .  
  • روش جدید کسب درآمد
ما می‌دانیم که اپلیکیشن‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارند . اما برای درآمدزایی از این اپلیکیشن‌ها گاهی اوقات باید وقت و زمان و هزینه زیادی خرج کنیم. اگر از پلتفرم‌ها و شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و وبسایت، توییتر برای تبلیغ و سودآوری محصولتان استفاده کردید و بازدید و سودآوری قابل توجهی برای شما نداشته است . ویدیو کوتاه یوتیوب می‌تواند بازی را به نفع شما برگرداند. با این روش شما هم در منابع مالی صرفه‌جویی می‌کنید هم راهی جدید و کم دردسری برای تولید محتوا و ترقی کارتان انتخاب کردید. شورت ویدیو short video را می توان یک مسیر جدید برای درآمد زایی دانست و از آن نهایت استفاده را کرد .  
  • همرنگ شدن
امروز پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک ثابت کرده اند که ویدیو های کوتاه طرفدارن بیشتری دارد و مخاطبان جذب اپلیکیشن هایی می شوند که این قابلیت جذاب را دارا هستند . یوتیوب نیز این قابلیت را ایجاد کرده اما یوتیوب شورت دامنه گسترده‌ تری را پوشش می‌ دهد. به همین دلیل است که چه ویدیوهایی مرتبط با حوزه تخصصی کار خود داشته باشید یا ویدیوهای مرتبط با کسب‌وکار B2B داشته باشید، استفاده از یوتیوب شورت پیشنهاد می‌شود. یعنی اگر آرایشگر یا حتی پزشک باشید، می‌توانند از کانال یوتیوب و به‌ویژه یوتیوب شورت برای جذب مخاطب استفاده کنید .   تاثیر شورت ویدیو یوتیوب (short video)  

شرایط شورت ویدیو برای مانیتایز

  یوتیوب شورت می‌تواند روشی عالی برای تعامل با مخاطبان و کسب درآمد از کانال باشد. با این حال، شرایط و قوانین آن با مانیتایز یوتیوب تفاوت‌های قابل توجهی دارد که باید مد نظر داشته باشید و آن را فرا گیرید تا طبق قوانین پیش بروید . هدف ایجاد این مدل محتواهای کوتاه در یوتیوب، تشویق مخاطبین به مشاهده سریع ، راحت و بدون وقفه ویدیوها است . یوتیوب قصد دارد تا شما بدون ایجاد وقفه به ویدیوی بعدی و بعدی رفته و همچنان زمانتان را در یوتیوب صرف کنید ! با این هدف فضای بسیار کمی برای ارائه تبلیغات درون ویدیوهای کوتاه وجود خواهد داشت از این نظر مخاطبان می توانند بدون مزاحمت تبلیغات ویدیو ها را دنبال کنند. همچنین اختصاص دادن تبلیغات به ویدیوها وقتی تبلیغات بین ویدیو‌های کوتاه نمایش داده می‌شود، به مراتب سخت‌تر از سیستم تبلیغات تیک‌تاک است در حالی که تبلیغات در ویدیوهای معمولی در یوتیوب بر روی هر ویدیو اعمال می ‌شود. همینطور باید این را بدانید که برای کسب درآمد از یوتیوب شورت باید یکی از دو شرط زیر را انجام بدهید :  
  • در ۹۰ روز اخیر حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر داشته باشید.
 
  • ویدیوهای کوتاه شما ۱۰ میلیون بار دیده شده باشد.
 
  • در بخش ویدیوهای عادی ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم یوتیوب داشته باشید.
 
  • البته، در شرایط جدید مانیتایز یوتیوب، این اعداد قدری کمتر شده‌اند تا تولیدکنندگان، زودتر به خواسته خود برسند.
  و دیگر قوانین درج شده درآمدزایی از یوتیوب شورت شامل موارد زیر می باشد :  
  • ویدیوهای شما باید با خط مشی و قوانین یوتیوب مطابقت داشته باشد.
 
  • در برنامه یوتیوب پارتنر (YPP) عضو باشید. مراحل ثبت‌نام و دریافت پول از یوتیوب را قبلا توضیح داده بودیم.
   
  • حساب ادسنس فعال داشته باشید.
 
  • ویدیو متعلق به خود شما باشد و از پلتفرم‌های دیگر مثل تیک‌تاک کپی نشده باشد .با رعایت این شرایط و قوانین، می توانید از یوتیوب شورت درآمد کسب کنید .
  در واقع یکی از مزیت‌های یوتیوب شورت برای کسانی که در حال حاضر کانال فعال دارند، این است که مخاطبانی که ویدیوهای کوتاه شما را می‌بینند می‌توانند به سادگی شما را سابسکرایب کنند . که البته این خود یک فرصت برای کسب سابسکرایبر بیشتر است. اگر از راه اندازی کانال یوتیوب شما زمان زیادی نگذشته باشد با تولید محتوای جذاب شورت ویدیو برای یوتیوبتان می توانید رشد سریعتری برای رسیدن به ۱۰۰۰ سابسکرایب داشته باشید و در نهایت  سریع تر  به شرایط مانیتایز کانال خود برسید. در این مطلب به شما تاثیر شورت ویدیو در کانال یوتیوبیتان و همینطور در درآمد زایی شما ذکر کردیم . همینطور سعی کردیم چندین ایده برای شورت ویدیو های یوتیوبتان بدهیم . ممنون که همراه ایرانی لایک بودید امیدواریم که توانسته باشیم باز هم از مشکلات و سوالات بی جواب شما کاسته باشیم . شرایط شورت ویدیو برای مانیتایز
امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *