همه چیز درباره ریلز اینستاگرام که باید بدانید!

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیو‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارید. هر آنچه که درباره ریلز اینستاگرام باید بدانید را ایرانی لایک برای تان در این مقاله آماده کرده است.

همه چیز درباره ریلز اینستاگرام که باید بدانید!

به اشتراک گذاشتن عکس‌ها، لایک کردن و نظر دادن به عکس و متن دیگران تنها کارهایی بود که در روزهای اول روی کار آمدن اینستاگرام قادر به انجام آن بودیم.

اما امروزه اینستاگرام در طی این چند سال مدام به لیست امکانات خود موارد جدیدی را افزوده است. Reels اینستاگرام یکی از این امکانات جدید است که این مجموعه به تازگی از آن رونمایی کرده و امکان استفاده از آن را در اختیار کاربران خود گذاشته است. این مطلب به شما خواهد گفت که reels اینستاگرام چیست ؟ چگونه فعال می شود و هر مطلب و سوال کوچکی که درباره این موضوع دارید را ایرانی لایک پاسخ خواهد داد .

همه چیز درباره ریلز اینستاگرام که باید بدانید!

ریلز reels اینستاگرام چیست ؟

سال ۲۰۲۰ بود که اینستاگرام اعلام کرد قابلیت جدیدی به این شبکه‌ی اجتماعی به نام ریلز افزوده می‌شود. البته نام کامل این قابلیت، reels for Stories است که به اختصار به آن reels اینستاگرام می‌گویند.

قابلیت ریلز اینستاگرام این امکان را به کاربران می‌دهد که فیلم‌های کوتاه، جذاب و سرگرم‌ کننده‌ ایجاد کنند .حتی  روی آن‌ها از موزیک استفاده کنند. در واقع معنی reel در اینستاگرام آن است که امکان ضبط ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای تا ۱ دقیقه ای است که شما می‌توانید به آن‌ها صدا، جلوه‌های تصویری و موسیقی اضافه کنید.

Reels اینستاگرام لیست بلندی از موزیک‌هایی دارد که قبلاً در استوری اینستاگرام وجود داشته است. همچنین در این لیست آثار شناخته شده و معروفی از هنرمندان جهانی عرصه موسیقی وجود دارد که اجازه نشر آن‌ها به شکل رایگان نیز فراهم است. البته کاربران می‌توانند با افزودن افکت‌های صوتی و تصویری، جلوه‌ی خاصی به ویدئوهای ضبط شده بدهند. ویدئوهای ریلز در fade , story و بخش discovery قرار می‌گیرند تا کاربران بتوانند از تماشای آن‌ها لذت ببرند.

اما باز با این حال، برخی از کاربران به سیاست‌های اینستاگرام انتقاد دارند و از دید آن‌ها، اینستاگرام با قرار دادن ویدیوهای کوتاه کاربران محبوب در بخش دیسکاوری، مانع دیده شدن محتواهای دیگر می‌شود.

نحوه ریلز گذاشتن در اینستاگرام

  1. ساخت reels از طریق دوربین اینستاگرام

در گام اول باید دوربین اینستاگرام را باز کنید. می‌توانید هم از صفحه‌ی اصلی و هم از صفحه‌ی پروفایل خود به رابط دوربین دسترسی پیدا کنید. همراه ایرانی لایک باشید تا این مراحل را در اختیار شما قرار دهیم ‌.

  • روی علامت پلاس «+» ضربه بزنید.
  • Reels را انتخاب کنید.

یک ویدیو می‌تواند شامل هر دو فایل آپلود شده از گالری گوشی شما یا ساخته شده در دوربین اینستاگرام باشد. عکس و فیلم را باهم نیز می‌توان در یک ریلز اینستاگرام اضافه کرد.

  1. ساخت reels از طریق گالری گوشی

می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را از قبل برای Reel خود بسازید و سپس آن‌ها را از گوشی خود در اینستاگرام آپلود کنید. اما توصیه می کنیم بهتر است با دوربین گوشی خود عکس و فیلم بگیرید تا تصویر به طور کامل در کل صفحه، نمایش داده شود. در غیر این صورت، باید به یاد داشته باشید که عکس و فیلم مناسب برای ریلز اینستاگرام، عمودی با نسبت 9:16 است. شما می‌توانید چندین فایل را در یک ریلز به صورت یکی یکی اضافه کنید.

  • روی دوربین ضربه بزنید.
  • یک تصویر را از گالری انتخاب کنید.
  • برای تغییر مدت زمان تصویر یا ویدیو، دو طرف کادر را جابه‌جا کنید.
  • برای ادامه روی Add ضربه بزنید.
  1. ساخت reels از طریق اینستاگرام

در دوربین اینستاگرام فقط می‌توانید برای Reel، ویدیو ضبط کنید. عکس‌ها فقط از Camera roll اضافه می‌شوند. روی دکمه در مرکز صفحه ضربه بزنید تا بتوانید یک ریلز اینستاگرام بسازید. شما نیازی به نگه داشتن آن ندارید.

کافی است یک بار دیگر روی دکمه‌ی وسط ضربه بزنید تا ضبط متوقف شود و مجدد یکی دیگر بسازید . می توانید دوباره روی دکمه ضربه بزنید تا قطعه‌ی دیگری از ویدیوی اینستاگرام ضبط شود. سپس دوباره روی آن ضربه بزنید تا تمام شود.

وقتی ویدیویی به مدت ۱۵ یا ۳۰ ثانیه ضبط می‌کنید، خط قرمز بالای صفحه به سمت راست صفحه می‌رسد و دایره‌ی اطراف دکمه خاکستری می‌شود. این بدان معناست که نمی‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری را به این ریلز اضافه کنید و ظرفیت زمانی آن در شده است . حتما به یاد داشته باشید که علائم سفید روی خط قرمز آن‌ نشان می‌دهند که قسمت‌هایی از Reel کجا شروع و به کجا ختم می‌شوند.

تفاوت reels و استوری اینستاگرام

شاید برای بعضی از شما این سوال پیش بیاد که دقیقا تفاوت ریلز با استوری در اینستاگرام برای چیست؟

در واقع ریلز در فرمت ویدیویی است ولی استوری می‌تواند به صورت عکس هم باشد‌. استوری برای مخاطبین پیج شما است ولی ریلز را می‌توانید در اکسپلور قرار دهید و اینکه استوری 24 ساعت نمایش داده می‌شود ولی ریلز را می‌توانید سیو کنید.

همینطورزمان هر استوری 15 ثانیه است ولی ریلز تا 90 ثانیه هم می تواند طول بکشد .این را به یاد داشته باشید که با دانستن سایز و ابعاد استوری و پست اینستاگرام می‌توانید استوری‌های بهتری منتشر کنید و اگر مشکل بزرگ شدن سایز استوری دارید به مقاله زوم شدن استوری در اینستاگرام سر بزنید.

تفاوت reels و استوری اینستاگرام

تفاوت reels و پست اینستاگرام

تفاوت ریلز اینستاگرام و پست این است که شما برای گذاشتن ویدیو در اینستاگرام محدودیت زمانی دارید. در گذشته برای گذاشتن پست ویدیویی در اینستاگرام امکان بارگذاری ویدیو با زمان 1 دقیقه برای شما وجود داشت.

اگر ویدیو طولانی‌تر بود کاربر مجبور بود آن را در یک پست اسلایدی بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارد که هر اسلاید 1 دقیقه بود و تنها امکان نمایش ویدیوی 10 دقیقه‌ای را داشت. اما بعد از آن اینستاگرام برای رقابت با یوتیوب، IGTV را ارائه داد که افراد می‌توانستند ویدیوهای خود را با طول حداکثر 10 دقیقه آپلود کنند.

اما اکنون با ظهور ریلز اینستاگرام، همه ویدیوها به صورت Reels نمایش داده می‌شوند. نتیجه اینکه پست ویدیویی ریلز ترافیک بالاتری را برای صفحه شما به همراه دارد.امروزه هر نوع ویدیو به صورت ریلز نمایش داده می‌شود.

اگر ویدیوهای شما جامع‌تر از محتوای ریلز هستند بهتر است آن را به صورت پست معمولی و اسلایدی بارگذاری کنید. به علاوه ویدیوهای ریلز به صورت عمودی نمایش داده می‌شوند، اگر ویدیو شما افقی است بهتر است به صورت پست و در چند اسلاید آنها را نمایش دهید.

اما شاید این سوال پیش آید که بهتر است ویدیوی خود را با چه حالتی پست کنید که بازدید بیشتری داشته باشد؟ اگر ویدیوی شما فان و بامزه است بهتر است برای نمایش آن از Reels استفاده کنید. فضای ریلز و ویدیوهایی با این فرمت جدی نیستند و ویدیوهایی که طنز یا خنده‌دار هستند برای ریلز موفق‌تر می‌شوند.

استفاده از هشتگ در ریلز اینستاگرام محدود است و بهتر است به جای وقت گذاشتن روی هشتگ و کپشن ریلز محتوای ویدیوی خود را بهتر کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

تفاوت reels اینستاگرام و تیک تاک

شاید خیلی‌ها این سوال را داشته باشند که تفاوت ریلز اینستاگرام و تیک تاک چیست ؟ باید بگوییم که محبوبیت تیک تاک و رشد سریع این شبکه اجتماعی و داشتن ماهانه 800 میلیون کاربر فعال باعث شد که این پلتفرم بتواند با شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام رقابت شدیدی پیدا کند.

اینستاگرام که خطر از دست دادن کاربران را حس میکرد قابلیت جدیدی به نام ریلز را فعال می کند. در واقع ریلز برای رقابت با اپلیکیشن تیک تاک طراحی شد. ماهیت اصلی ریلز اینستاگرام و تیک تیک فراهم کردن بستر ساخت ویدیوهای خلاقانه برای کاربران است. همینطور شباهت‌هایی در محل نمایش نام کاربری و کپشن و روش ساختن ویدیو دارند‌. اما  تفاوت‌هایی هم وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • محدودیت زمانی: در تیک تاک امکان گرفتن ویدیوی 10 دقیقه‌ای وجود دارد در حالیکه در reels این زمان 90 ثانیه است.
  • الگوریتم‌های دو پلتفرم: تیک تاک الگوریتم‌های خود را شفاف سازی کرده است که نمایش ویدیوها بر اساس موقعیت جغرافیایی و علاقه مندی افراد و میزان تعامل می باشد . اما اینستاگرام راجع به الگوریتم‌های ریلز  توضیحی نداده است و معمولا ویدیو ها به صورت متفاوت با موضوعات متفاوت پخش می شوند.
  • تبلیغات: این را همه می‌دانند که در ریلز اینستاگرام تبلیغات پولی وجود ندارد‌ ولی برای کاربران تیک تاک این قابلیت وجود دارد که از ویدیو‌های خود کسب درآمد کنند.

اما  به طور کلی طبق نتایج به دست آمده،مخاطبان از تیک تاک به عنوان محیطی برای شادی و سرگرمی استفاده می‌کنند. چون نمی‌توان به اندازه اینستاگرام روی ویدیوهای تبلیغاتی آن حساب کرد،بنابراین reels کمک زیادی به کسب و کارهای الکترونیکی می‌کند.

مزایای reels  اینستاگرام

با تفاوت ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که ریلز اینستاگرام دارد می‌توان گفت این قابلیت تا به امروز در بین سایر قابلیت‌های اینستاگرام شاخص و برجسته است. امروزه ریلز اینستاگرام بین کاربران بسیار محبوب شده و آن ها سعی می کنند اکثر پست های خود را به صورت reels به اشتراک بگذارند .

درواقع ریلز اینستاگرام یک پکیج کامل از هر آن چیزی است که کاربران در برنامه اینستاگرام به آن احتیاج دارند. اما اگر هنوز هم به این قابلیت ویژه اینستا شک دارید در ادامه با ایرانی لایک باشید تا با مزایای آن آشنا شوید.

  • کوتاه اما سرگرم کننده

قابلیت ساخت ریلز در اینستاگرام برای افرادی که سرشان شلوغ است و از طرفی هم می‌خواهند در محیط اینستاگرام فعال بمانند بسیار سودمند است. برای ساخت ریلز نیازی به صرف زمان طولانی نیست چرا که در این قابلیت همه چیز باید به شکلی خلاصه و در زمانی کوتاه، مفید و مختصر به مخاطب ارائه شود. بنابراین دیگر نیازی نیست ساعت‌های طولانی صرف ساخت ویدیو و انتشار آن در اینستاگرام کنید. کافیست از طریق ریلز ویدیو های کوتاه خود را به اشتراک گذاشته و از افزایش بازدید آن لذت ببرید .

  • همه چیز یک جا

تفاوت اصلی ریلز اینستاگرام با ویدیوهای دیگر اینستاگرام این است که برای منتشر کردن یک ویدیو به شکل ریلز نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف برای ادیت ویدیو خود ندارید. همه چیز در یک جا راحت و بی‌دردسر در خود فضای اینستاگرام در دسترس است. با استفاده از ابزارهای مختلفی که ریلز اینستاگرام در اختیار کاربرانش می‌گذارد می‌توانید بر روی ویدیوهای خود موزیک بگذارید. حتی سرعت آن را تغییر دهید و از فرم های نظر سنجی در آن استفاده کنید و ده‌ها تغییر دیگر در آن ایجاد کنید.

  • افزایش بازدید کننده ها

مطابق الگوریتم‌های اینستاگرام و براساس تجربه‌ای که کاربران تاکنون گزارش کرده اند، می‌توان به راحتی ادعا کرد ریلزها نسبت به سایر ویدیوهایی که در اینستاگرام اشتراک گذاری می‌شوند بازدید و مخاطب بیشتر می‌گیرند . چرا؟ چون می توانند راحت تر به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند. دیده شدن بیشتر در اینستاگرام به معنی مخاطب بیشتر، درآمد بیشتر، سود بهتر و در نهایت اعتبار بیشتر است. پس منتظر نمانید و همین امروز نخستین ریلز خود را اینستاگرام به اشتراک بگذارید و نتایج فوق‌العاده آن را مشاهده کنید و شاهد پیشرفت خود باشید.

مزایای reels  اینستاگرام

چگونه reels اینستاگرام را دانلود کنیم ؟

اینستاگرام از طریق اپ رسمی، اجازه دانلود ریلز را به کاربران نمی‌دهد اما ابزارهای مختلفی جهت دانلود Reels اینستاگرام وجود دارد. کاربران برای دانلود آسان ریلز می‌توانند از ابزارهای کمکی نظیر InstaSave، InstaGet، InstaDownloader و… استفاده کنند. برای دانلود ویدیوهای ریلز از طریق نرم افزارهای معرفی شده باید به شرح زیر عمل کرد:

  • نصب آخرین نسخه نرم افزارهای معرفی شوید .
  • وارد نرم افزار شوید و آدرس ریلز انتخاب شده را کپی کنید .
  • گزینه Downloadرا بزنید .
  • ویدیو مدنظر دانلود می شود .

علاوه بر نصب ابزارهای جانبی، افراد می‌توانند از نسخه‌های غیررسمی اینستاگرام برای دانلود ریلز اینستاگرام استفاده کنند. یکی از محبوب‌ترین نرم افزارها در این زمینه سانیستا است. البته را هم مدنظر داشته باشید که اگر ریلز مورد نظر خود کمتر از ۱۵ ثانیه بود می‌توانید گزینه Add story را بزنید و از طریق گزینه download  ویدیو را داخل گالری خود ذخیره کنید .

دلیل فعال نشدن ریلز اینستاگرام ؟

قابلیت ریلز هنوز در مرحله آزمایش اینستاگرام است و برای بسیاری از اکانت‌ها هنوز فعال نشده است. نگران نباشید؛ اینستاگرام این قابلیت را به مرور برای همه اکانت ها فعال خواهد کرد. فقط تنها کاری که نیاز انجام دهید به روز کردن اپلیکیشن اینستاگرام خود می ‌باشد .

فاکتور های الگوریتم reels  اینستاگرام

در هفته گذشته، اینستاگرام اطلاعات جدیدی درباره فاکتورهای کلیدی و تاثیرگذار در رتبه دهی صفحات، توسط الگوریتم حلقه منتشر کرد که با توجه به این اِلِمان ها می توانید میزان بهره مندی خودتان از این الگوریتم را به حداکثر برسانید.اینستاگرام به طور خلاصه، ابتدا نشان می دهد که چگونه بر اساس چهار عامل اصلی، تعیین می کند که هر کاربر به کدام حلقه علاقه مند است:

  • تماشای کامل یک حلقه
  • لایک کردن
  • کامنت نشان دهنده سرگرم کننده بودن حلقه
  • رفتن به بخش صدا برای ساختن حلقه خودتان

بنابراین طبق الگوریتم گوگل و 4 سیگنال ذکر شده، هر چقدر شما Reel های بیشتری تماشا کنید، برای آن ها کامنت بگذارید. همینطور لایک کنید و بیشتر مشارکت داشته باشید، احتمال تعامل بالاتری را فراهم خواهید کرد.

البته از آن جایی که اینستاگرام قصد دارد کاربران را به تعامل بیشتر دعوت کند، اگر شما حلقه های بیشتری تولید کنید، احتمال شانس بیشتری برای دیدن Reel ها خواهید داشت. جالب است بدانید که اینستاگرام در “درک ویدئو بر اساس پیکسل و کل فریم” نقش دارد.

به عبارت دیگر، اینستاگرام سعی می کند با نشان دادن محتوای بیشتر، مشابه ویدئوهایی که اخیرا تماشا کرده اید، بر اساس یک سیستم هوش مصنوعی تعیین می کند که Rell ihs مشابه آن ها به شما نشان داده شود. الگوریتم های تشخیص ویدئوی فیس بوک همیشه در حال بهبود و ریکاوری است و این به طور فزاینده ای به یک عامل مهم تبدیل می شود .

بنابراین اگر در قسمت Reels ویدئوهایی درباره بسکتبال تماشا کنید، احتمالا ویدئوهای بیشتر دیگری با این موضوع در بخش حلقه ها به شما نمایش داده می شود .

چرا باید از reels اینستاگرام استفاده کنیم؟

اگر شما به دنبال جذب دنبال کننده بیشتری برای پیج خود هستید یا می‌خواهید مدت زمان حضور فالوورهای فعلی را روی پیج خود افزایش دهید و ساکن نگه دارید  باید از reels اینستاگرام استفاده کنید. چون وقتی شما به کمک این امکان در استوری خود یک کلیپ درست می‌کنید، احتمال این که مخاطبین شما به خاطر جذابیت‌های بصری افزوده شده را تا آخر تماشا کنند زیاد است .

حتی وجود و شنیدن موسیقی جذاب و محبوبی که روی آن گذاشته‌اید نیزبرای جذابیت آن کم تاثیر نخواهد بود . همین موضوع فرصت بیشتری برای دیده شده استوری شما فراهم می‌کند. همچنین کاربران را ترغیب می‌کند تا از پیج شما دیدن و احتمالاً آن را دنبال کنند.در واقع می توان گفت استفاده از ریلز یکی از راه های اینستاگرام مارکتینگ است که شما را بین کاربران شناخته تر می کند .

در این پست راجب ریلز ها صحبت کردیم و نحو فعال سازی آن را شما بازگو کردیم. ریلزها باعث می شوند که بازدید پیجتان افزایش پیدا کرده وعلاوه بر ان می توانید ویدیوهای خلاقانه ای هم بسازید. اگر تجربه ای در مورد استفاده از ریلز دارید اینجا برامون کامنت کنید و این مقاله از ایرانی لایک را به کسانی که فکر می کنید برای شان مفید خواهد بود معرفی کنید. امیدوارم این محتوا کاربردی به شما کمک کرده باشد تا به جواب سوال های تان برسید .

چرا باید از reels اینستاگرام استفاده کنیم ؟

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *