تفاوت تگ و هشتگ در یوتیوب

تفاوت تگ و هشتگ در یوتیوب

تفاوت تگ و هشتگ در یوتیوب موضوعی است که در این مقاله ، ایرانی لایک قرار است همراه با شما به آن بپردازیم . اگر تا امروز ویدیویی را به صورت آنلاین تماشا کرده باشید، به احتمال خیلی زیاد آن ویدیو یا منشا تولید آن از سایت یوتیوب بوده است.

یوتیوب در واقع یکی از محبوب‌ترین و پربیننده ترین سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدیو است. شما می‌توانید علاوه بر تماشای میلیون‌ها ویدیو، محتوای خود را بسازید و در یوتیوب به اشتراک بگذارید تا آن‌ها را با افراد دیگر نیز به اشتراک بگذارید و حتی از این کار کسب درآمد کنید.

حال مسئله اینجا است که اگر می خواهید از یوتیوب کسب درآمد کنید باید از دو ترفند تگ و هشتگ استفاده کنید .هشتگ های یوتیوب کلیدواژه‌هایی هستند که قبل از آن ها علامت # اضافه می شود. هشتگ گذاری درست به تولیدکننده محتوا کمک می کند تا محتوای خودشان را به راحتی با ویدیوهای دیگری  که با همان هشتگ در یوتیوب منتشر شدند ، پیوند بدهند.

اما مسئله تگ در یوتیوب بخش مهمی از سئوی یوتیوب هستند. آنها به یوتیوب کمک می کنند تا بیننده ها محتوای ویدیوی شما را درک کنند و به نمایش ویدیوی شما در نتایج جستجو کمک می کند. اگر به دنبال تبلیغ محتوای خود برای مخاطبان جدید هستید یا در نتایج جستجوی مرتبط‌تر نشان داده می‌شوید، باید از تگ‌های یوتیوب استفاده کنید.

 

تفاوت تگ و هشتگ در یوتیوب

 

اهمیت هشتگ گذاری در یوتیوب

هشتگ های یوتیوب شبیه به هشتگ های فیس بوک، توییتر و اینستاگرام هستند اما با چندین مزایا بیشتر ‌.از مزیت های مهم هشتگ می توان به این اشاره کرد که به یوتیوب کمک می کنند تا بفهمد ویدیوی شما در مورد چیست.

درواقع وقتی از کلمات کلیدی مرتبط، به عنوان هشتگ ویدیو استفاده می کنید، اطلاعات بیشتری در مورد ویدیوی خود به یوتیوب می دهید که می تواند به نمایش ویدیوی شما در نتایج جستجو کمک کند. یعنی هشتگ زدن می تواند کمک کند که کاربران راحت تر محتوای شما را پیدا کنند ‌.

اگر از هشتگ‌های مرتبط یوتیوب استفاده می‌کنید و ویدیوی شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، تعداد بازدیدهای ویدیوی شما احتمالاً افزایش می‌یابد و تعداد مشترکان شما نیز افزایش یابد. مزیت اخر و مهم  دسته بندی شدن ویدیو های شما است که بسیاری از برندها ویدیوهای خود را در لیست پخش سازماندهی می کنند. هشتگ ها می توانند به دسته بندی ویدیوهای شما بر اساس موضوع کمک کنند.

 

 

 اهمیت تگ گذاری در یوتیوب

دومین سوال مهمی که تیم ایرانی لایک مستلزم به جواب دادن آن است اهمیت تگ گذاری در یوتیوب می باشد ‌.وقتی کاربری در یوتیوب اقدام به جستجو می‌کند و به دنبال محتوایی با موضوع و سبک و سیاق ویدیوهای یوتیوب شما است، تگ‌ها نقشی کاربردی را ایفا می‌کنند. زیرا یوتیوب از تگ‌ها یا همان برچسب‌ها کمک گرفته، محتوا را درست مثل هشتگ گذاری دسته‌بندی می کند .

این دسته‌بندی‌ها را با جستجوی کاربر مطابقت داده و سپس مرتبط‌ ترین محتوا را در اختیار آن می‌گذارد. البته حتما به خاطر داشته باشید که باید تگ به درستی و با اصول انجام شود تا نتیجه خوبی گرفته شود . تگ های یوتیوب باعث می‌شوند موتورهای جستجو به شکلی بهتر ویدیوی شما را پیدا و فهرست‌بندی کنند.

به تبع این اتفاق، ویدیوی شما در صفحه نتایج گوگل هم به نمایش درمی‌آید و دیگر محدود به محیط داخلی یوتیوب نیست. در اخر برچسب‌های یوتیوب به الگوریتم یوتیوب کمک می‌کنند که محتوای ویدیو را درک کنند.

این محتوا را با تاریخچه فعالیت‌های کاربران مطابقت داده و در نهایت در صفحه اول یوتیوب، آن را به کاربرانی نمایش دهد که گمان می‌رود به موضوع ویدیوهای کانال شما علاقه‌مند هستند. این موضوع می‌تواند به راحتی سبب اتصال کاربران و یوتیوبر ها به هم شده و نرخ سابسکرایب یوتیوب یک کانال به بهترین شکل ممکن افزایش پیدا کند.

 

 اهمیت تگ گذاری در یوتیوب

 

نحوه هشتک گذاری در یوتیوب

 

  • هشتک گذاری در عنوان ویدیو یوتیوب

 

لطفا یادتان باشد قبل از اینکه از هشتگ در عنوان ویدیوی خود استفاده کنید، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. عنوان مرتبط  ترجیحاً با کلمات کلیدی، می تواند به اندازه هشتگ ها برای کمک به کاربران برای یافتن محتوای شما مهم باشد.

همه ویدیوها باید با یک هشتگ در عنوان شروع شوند و سپس یک عبارت جستجوی کوتاه و یا مرتبط را توضیح ‌دهند. چندین ویدیو در کانال های یوتیوب  وجود دارد که همه آنها زمانی که کاربران یک جستجو برای یک برند اختصاصی انجام می دهند ظاهر می شوند .

اگر هشتگ را در عنوان خود قرار دهید، همیشه از صفحه ویدیوی شما قابل کلیک خواهد بود. در نتایج جستجو، کلیک بر روی هشتگ، کاربران را مستقیماً به ویدیوی شما پیش می برد.

 

  • هشتگ گذاری در ویدیو یوتیوب

مکان دیگری که شما می توانید هشتگ های یوتیوب را اضافه کنید در انتهای توضیحات ویدیوی خود است. هنگامی که ویدیوی خود را کامل آماده کردید و کلمات کلیدی یوتیوب، خلاصه ویدیو، لینک‌ها و منابع خود را اضافه کردید، تعدادی هشتگ به پایین توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید. همراه ایرانی لایک باشید تا نحوه انجام هشتک گذاری در ویدیو را خدمت شما عرض کنیم :

 

  1. تعداد هشتگ گذاری را رعایت کنید : یوتیوب به شما اجازه می دهد تا حداکثر 15 هشتگ را در توضیحات خود قرار دهید. یوتیوب اعلام کرده است که اگر بیش از 15 هشتگ در ویدیوی خود استفاده کنید، تمام هشتگ ها را نادیده می گیرد. پس مطمئن شوید که در این بخش زیاده روی نکنید .برای عنوان هم از1 یا 2 هشتگ استفاده کنید .

 

  1. هشتگ های اختصاصی ایجاد کنید : یوتیوب از طریق هشتگ ها در جستجو در قسمت های برجسته ویدیو های شما را تشویق می کند . این می تواند به این معنی باشد که بینندگان روی آن هشتگ ها کلیک می کنند و در نهایت کانال YouTube شما را ترک می کنند. پس اگر هشتگ های ویدیو خود را ایجاد کنید باعث می شوید کاربران با کلیک کردن روی هشتگ های شما ویدیو های تان را ببینند.

 

  1. رقیبان خود را زیر نظر داشته باشید :اگر مطمئن نیستید از چه هشتگ هایی استفاده کنید به کارهایی که رقبای شما انجام می دهند نگاهی بیندازید . به قول ایرانی لایک : گوش دادن اجتماعی را پیش ببرید و این روشی عالی برای شناسایی هشتگ‌های پرطرفدار است.

 

  1. قوانین یوتیوب را در زمینه هشتگ گذاری رعایت کنید : یوتیوب ممکن است هر ویدیویی که هشتگ های گمراه کننده یا مبتذل داشته باشد، حذف کند.به محدودیت 15 هشتگ پایبند باشید. و اطمینان حاصل کنید که هشتگ های شما مرتبط هستند تا از نقض قوانین هشتگ یوتیوب جلوگیری کنید.

 

  1. هشتگ های مکان به ویدیو محلی اضافه کنید : اگر می‌خواهید دسترسی خود را در یک منطقه جغرافیایی گسترش دهید، از هشتگ‌هایی که مبتنی بر مکان هستند استفاده کنید. مطمئن باشید که هشتگ های شما خاص هستند.

 

  1. هشتگ های خود را نظارت کنید : پس از شروع استفاده از هشتگ ها، می توانید تجزیه و تحلیل های یوتیوب خود را مشاهده کنید تا ببینید کدام هشتگ ها کاربران را به سمت محتوای شما می کشاند. آن ها را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید .

 

نحوه هشتک گذاری در یوتیوب

 

نحوه تگ گذاری در یوتیوب

 

تگ یوتیوبYoutube Tag به اندازه عنوان و توضیحات مهم نمی باشد . امّا به نوبه خود می‌تواند به سئو یوتیوب کمک کنند و باعث افزایش ببینده ها و در نتیجه کسی درآمد شود .می‌توانید برای تگ گذاشتن از یک سری قوانین پیروی کنید تا به مشکل برنخورید . ایرانی لایک این قوانین را در اختیار شما قرار داده است :

 

  • اولین تگ را کلیدواژه اصلی خود بگذارید.

 

  • چند مورد از عبارات که ترکیبی از کلیدواژه اصلی هستند را بگذارید.

 

 

  • چند مورد تگ از موضوعات فرعی و مزتبط که ویدیو پوشش می دهد را قرار دهید. به طور مثال اگر ویدئو شما در مورد آموزش سئو یوتیوب است میتوانید تگ‌های هم کانسپت (هم معنی) همچون، نحوه سئو یوتیوب، سئو در یوتیوب را نیز درج نمایید.

 

  • زیاد تگ نزنید! برخی از دوستان برای هر ویدئوی خود بیش از 10 تگ میزنند. از منظر یوتیوب این ویدوئو در 10 شاخه باید طبقه بندی شود. به مراتب هرچه تعداد تگ‌ها بیشتر باشد با موضوعات مختلف، فقط باعث می‌شود الگوریتم‌های یوتیوب به خوبی موضوع شما را درک نکنند.

 

  • پس توجه داشته باشید تعداد تگ محدود مرتبط با حوزه و موضوعیت ویدئو خود درج کنید.

 

نکته : کافی است چند مورد از کلیدواژه های خود را در تگ ها بیاورید تا گوگل و یوتیوب محتوای شما را متوجه شوند . علاوه بر این، از استفاده تگ هایی که رقیبان تان به کار برده اند نترسید. اگر ویدیو شما با آن ویدیو ها تگ مشابه داشته باشد، احتمال دیده شدن ویدیو شما در ساید بار بیشتر می شود.

 

 

روش یافتن بهترین هشتگ یوتیوب

قطعا شما نمی‌خواهید هشتگ‌هایی را اضافه کنید که هیچ کاری انجام ندهد و منفعتی برای شما نداشته باشد ، یا برای ویدئوهای شما مضر باشند . اینجاست که بهترین روش‌ها به کار می‌روند درواقع ایرانی لایک اینجاست تا این روش ها را در اختیار شما بگذارد تا وقت و انرژی شما برای فعالیت های بیهوده هدر نرود . همراه ما باشید :

 

  1. مشاهده بهترین ویدیو های اخیر : یکی از بهترین راه ها برای یافتن هشتگ ها این است که به آنچه در حال حاضر ترند است نگاه کنید. با این حال، توجه داشته باشید که بیشتر ویدئوهای موجود در این لیست ممکن است آنطور که می خواهید به کانال شما مرتبط نباشند. توصیه می‌کنیم. ویدئوهای پرطرفدار را در مورد موضوعاتی که پوشش می‌دهید بررسی کنید و هشتگ‌های مرتبط با آنها را برای ویدئوهای خود انتخاب کرده و استفاده کنید ‌.

 

 

  1. بررسی ویدیو افراد شناخته شده در یوتیوب : همیشه افرادی وجود دارند که قبلاً این که هشتگ گذاری کنند ویدیو های افراد دیگر را بررسی می کنند. بنابراین، یک راه عالی برای یافتن هشتگ‌هایی که کار می‌کنند، نگاه کردن به مواردی است که قبلاً برای آن ها کار کرده است . این مورد، به جای ویدئوهای پرطرفدار، بر روی ویدیو هایی که بهترین عملکرد را دارد تمرکز کنید. می توانید این اطلاعات را با کلیک بر روی دکمه “نمایش بیشتر” در زیر ویدیو و پایین رفتن به بخش “برچسب ها” بیابید. فهرستی از برچسب ها و هشتگ هایی که معمولا استفاده می شوند و مرتبط با ویدیوی شما هستند تهیه کنید.

 

  1. پیشنهاد های یوتیوب را امتحان کنید : آنچه را که یوتیوب پیشنهاد می‌کند بررسی کنید. این پیشنهادات می‌تواند به شما ایده‌هایی برای برچسب‌ها و هشتگ‌هایی بدهد که مردم واقعاً دنبال آن هستند.تنها کاری که باید انجام دهید این است که هشتگ را در کادر جستجوی یوتیوب تایپ کنید. یوتیوب بهترین هشتگ ها را پیشنهاد می کند. آنهایی را که مربوط به ویدئوهای شما هستند انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید.

 

  1. از کلمات طولانی و کلیدی استفاده کنید : کلمات کلیدی دم بلند عباراتی طولانی تر و خاص تر دارند که موضوع ویدیوی شما را با جزئیات توصیف می کنند و به آن ها ارزش می دهند. آن ها  می توانند در جذب مخاطب هدف موثرتر از کلمات کلیدی گسترده و عمومی باشند. به عنوان مثال، به جای استفاده از برچسب “سفر” از “سفر ارزان به اروپا” استفاده کنید.

 

روش یافتن بهترین هشتگ یوتیوب

 

روش یافتن بهترین تگ در یوتیوب

 

همانطور که تا اینجا متوجه شدید تگ یوتیوب می‌تواند در رشد کانال یوتیوب، مدت زمان دیده شدن ویدیوهای یوتیوب و افزایش سابسکرایبرها نقش کلیدی ایفا کند. اگر می‌خواهید بهترین و منا‌سب ترین تگ های یوتیوب را برای ویدیو خود انتخاب کنید ایرانی لایک را دنبال کنید :

 

  1. برچسب های یوتیوبرهای در بازدید دیگر را دنبال کنید :به دنبال تگ‌های یوتیوبی هستید که پتانسیل افزایش بازدید ویدیوهای یوتیوب کانال‌تان را دارند، بد نیست به سراغ ویدیوهای یوتیوبرهای دیگری بروید که محتوایی مشابه ویدیوهای شما تولید می‌کنند و ببینید آن‌ها از کدام برجسب‌ها برای کارهای خود بهره گرفته‌اند. در اصل اینجا، تحقیق و بررسی تگ‌های یوتیوب دیگر کاربران حرف اول را می‌زند.

 

  1. استفاده از تگ های کلیدی :برای مثال اگر بخواهید راجع به تربیت کردن گربه‌های خانگی ویدیو بسازید، می‌توانید عبارت «آموزش دادن گربه»Cat Training را درون نوار جستجوی یوتیوب بنویسید. پیشنهادهایی که در بخش جستجوی یوتیوب پیش از نهایی شدن عملیات جستجو ظاهر می‌شوند جای بررسی دارند و شاید بتوانید از آن‌ها نیز برای تگ‌های ویدیوی یوتیوب خود ایده بگیرید پس آن ها را دست کم نگیرید .

 

تفاوت تگ و هشتگ یوتیوب

هشتگ‌ها درواقع به یک موضوع برچسب می‌زنند. وقتی از هشتگ استفاده می‌کنید، به دنبال آن هستید که هرآن‌چه که در آن موضوع درباره‌اش صحبت می‌کنید را بچسبانید. به طورمثال من در حال انجام کار خیاطی هستم پس باید درمورد خیاطی نظر بدهم و می‌گویم‌« برای دوخت دکمه بر روی جا دکمه یک نیاز به جا دکمه زن داریم  #خیاطی ». درنتیجه نظر من به موضوع خیاطی چسبیده می شود.

و اما تگ که معمولا برای شخص به کار می‌رود. زمانی که سعی دارید تا توجه کسی را جلب کنید که ممکن است چیزی که شما درمورد آن صحبت می‌کنید برایش مهم باشد. پس برای مثال اگر من ویدئویی بسازم که درمورد محصولی در آن صحبت کنم و و بخواهم برند آن محصولی که درموردش صحبت می کنم را بدانم، آن‌ها را در پستم منشن یا تگ می کنم و به این‌صورت آن‌ها یک یادآور دریافت می‌کنند.

همانطور که اشاره مختصری نیز شد، تگ‌های یوتیوب کمک می‌کنند تا این پلتفرم ویدیوها را دسته‌بندی کرده و در جستجوهای مرتبط نمایش دهد. اما هشتگ‌ها، ویدیو را وارد یک دسته‌بندی موضوعی خاص می‌کنند و هر وقت کاربری هشتگی را جستجو کند، در صورتیکه برای یک ویدیو آن هشتگ درج شده باشد، در نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

به زبان ساده‌تر با جستجوی یک هشتگ، می‌توانید همه ویدیوهایی که دارای آن هشتگ یوتیوب هستند را ببینید؛ فارغ از اینکه این ویدیوها از نظر موضوعی نیز به آن هشتگ مرتبط هستند یا خیرنیستند .هشتگ در درست کردن بسیار به شما کمک می کند تا در اینستاگرام معروف شوید. کاربران شما یا هشتگ شما را در پست هایشان ذکر می کنند و این صددرصد میزان مشارکت، دسترسی، تاثیر و … شما را افزایش می‌دهد.

می‌توانید وبلاگ های ما را چک کنید تا بدانید چطور از هشتگ‌های اینستاگرام استفاده کنید و مشکلات تگ کردن را برطرف کنید.

 

سخن آخر

حالا که می‌دانید تگ و هشتگ یوتیوب چیست و چگونه به ویدیوها اضافه می‌شود و قادر به استفاده از چه ابزارهایی برای تسهیل فرایند انتخاب تگ و هشتک هستید. حالا می‌توانید شروع به تولید ویدیو کنید و وارد مسیر به دست آوردن لوح‌های یوتیوب شوید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که روش‌های جذاب کردن ویدیوی یوتیوب و بهترین ایده‌ها برای یوتیوب را هم فراموش نکنید و جز مسائل مهم رسیدن به مانیتایز یوتیوب بدانید . تا درکی جامع‌تر از نحوه دستیابی به موفقیت در این پلتفرمِ اشتراک‌گذاری ویدیو به دست آورید. امیدوارم توانسته باشید از این مقاله بهره ببرید که هم شما به هدف خود رسیده باشید هم ایرانی لایک که هدفش تنها رشد و آگاهی شما کاربران می باشد .

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *