قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز

یوتیوب یکی از اپلیکیشن‌های  پربازدید و محبوب بین دیگر اپلیکیشن‌های معروف دنیا می‌ باشد . این اپلیکیشن در سال ۲۰۲۴ قوانین جدیدی برای شرایط مانیتایز ایجاد کرده است که کاربران با رعایت این قوانین و الگوریتم می توانند نتیجه بهتری برای کانال و ویدیو‌هایی که به اشتراک می‌گذارند بگیرند.

قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز

ایرانی لایک این قوانین  جدید یوتیوب را برای مانیتایز که در سال ۲۰۲۴ ایجاد شد را پیش روی کاربران یوتیوب و علاقمندان به این اپلیکیشن قرار داده است . با مطالعه این مقاله می‌توانین از این قوانین جدید یوتیوب مطلع شوید، همراه ما انتهای این مقاله باشید .

قوانین جدید یوتیوب برای مانیتایز

الگوریتم یوتیوب چیست ؟

اول از همه تا به حال به این دقت کردید در پلتفرم ویدیویی مانند یوتیوب و اینستاگرام، برای شما دقیقا همان ویدیوهایی را سر راهتان قرار می دهد که دوست دارید؟

همانطور که می دانید، هر ویدویی بر حسب یک سری قوانین و الگوریتم های تعیین شده توسط آن پلفترم، به بیننده نشان داده می شود. یوتیوب هم یک سری الگوریتم و قوانین دارد که هر ساله تغییر می کند و روز به روز بهتر و بدون نقض تر می شود.

الگوریتم یوتیوب، سیستمی توصیه‌ای است که بر طبق یک سری از معیارها تصمیم می‌گیرد کدام ویدیو را به بیننده‌ای خاص پیشنهاد کند. درواقع، محتوا را بر اساس مواردی مانند مرتبط بودن با موضوع مورد علاقه‌اش، کیفیت آن و رفتار او، رتبه‌بندی می‌کند.

الگوریتم یوتیوب در سال ۲۰۲۴ به چه صورت می باشد ؟

روند الگوریتم  از سال  2016، به‌صورت دقیق‌تر و ساختاریافته‌تر، در سال 2024 الگوریتم یوتیوب به هر بیننده پیشنهادهای بسیار شخصی و مرتبط ارائه می‌کند . که باعث می شود آن‌ها با توجه به سابقه وی، کیفیت ویدیوها و رفتار سایر کاربران مشابه انتخاب و وزن ‌دهی کند. هدف آن است که بیننده زمان بیشتری در یوتیوب بگذارند و نیاز خود را تاحد زیادی برطرف کند.

سال 2023 سال خوبی برای سازندگانی بود که به جای تعقیب بازدیدهای سریع، انجمن‌ها و ارتباطات قوی با کاربران خود ایجاد کردند.اما در سال جدید ویدیو هایی که در صفحه اصلی به هر کاربر نمایش داده می شود بر طبق سلیقه شخصی و ویدیو هایی که کاربر قبلا مشاهده کرده ، می باشد .

به این ترتیب که ویدیو هایی که محتوای بهتر و باکیفیت تری داشته باشند ، اول نمایش داده می شوند. همچنین ، برای سرچ ویدیو ها طبق الگوریتم جدید یوتوب ، ویدیو هایی که بیشتر به موضوع جستجو شده مربوط باشند و تعداد ویو و بازدید بیشتری داشته باشند اول نمایش داده می شوند .

ویدیو های shorts هم به همین ترتیب بر اساس کیفیت ویدیو و میزان engagement ویدیو نمایش داده می شوند و هر چقدر تایتل ویدیو بیشتر به موضوع سرچ شده مربوط باشد ، آن ویدیو زودتر نمایش داده می شود .

سعی کنید در سال 2024، نیز تأثیری ماندگار و ارتباط ‌ساز بر بینندگان بگذارید و ارزش واقعی را با محتوای خود ارائه دهید. می‌توان گفت که الگوریتم یوتیوب در آینده، عملکرد اصلی خود را تغییر نخواهد داد اما در مصاحبه اخیر با تاد بوپر، مدیر رشد و اکتشاف یوتیوب، مشخص شد که هنوز مشکلاتی در الگوریتم‌های جستجو و کشف یوتیوب وجود دارد که پیوسته به دنبال بهینه‌سازی آن‌ها هستند.

جستجوی یوتیوب بر اساس چه معیارهایی می ‌باشد؟

این سسیستم برای دسته‌بندی، امتیازدهی و نمایش محتواها عوامل نه چندان زیادی را درنظر می‌گیرد که شامل عوامل زیر می باشد :

  • ارتباط: YouTube سعی می‌کند عواملی مانند عنوان‌ها، برچسب‌ها، محتوا و توضیحات را با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دهد.
  • تعامل: علائمی مانند زمان تماشا و درصد تماشا و همچنین لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها.
  • کیفیت و اجزای ویدیو: برای ارزیابی کیفیت، الگوریتم به سیگنال‌ها و علائم نگاه می‌کند تا اعتبار و قابل اعتماد بودن کانال را در یک موضوع مشخص تعیین کند.
  • تاریخچه جستجو و تماشای کاربر: در گذشته از چه چیزی لذت برده اید یا چه چیزی را مشاهده کرده اید؟ این روی نتایج جستجویی تأثیر می‌گذارد که دقیقا همینجا الگوریتم YouTube مفید است و می تواند تشخیص ‌دهد.

جستجوی یوتیوب بر اساس چه معیارهایی می ‌باشد؟

تاثیر الگوریتم یوتیوب بر shorts ویدیوها

معاون مدیریت محصول یوتیوب،ویدیو های Shorts را تجربه‌ای جدید برای سازندگان و هنرمندانی می‌داند که می‌خواهند ویدیوهای کوتاه و جذابی را با استفاده از تلفن همراه خود تولید کنند.کاربران می‌توانند ویدیوهای کوتاه را در صفحه اصلی یا از طریق جتسجو  پیدا و تماشا کنند. Shorts ویدیوها تقریبا الگوریتم مشابهی با ویدیوهای طولانی یوتیوب دارند . درادامه ایرانی لایک به مهمترین عوامل موثر در این مسئله اشاره می‌کنیم :

  • ارتباط: آیا عنوان، برچسب‌ها، محتوا و توضیحات با عبارت جستجو مطابقت دارند؟
  • پسندیدن: آیا افراد دیگر این ویدیو را دوست دارند و در مورد آن نظر می‌دهند؟
  • سابقه تماشای کاربر: در گذشته چه‌چیزی را پسندیده‌اید یا چه‌چیزی را مشاهده کرده‌اید؟
  • محتوای مشابه: مخاطبان مشابه علاقه‌مند به تماشا چه شورت ویدیو دیگری هستند؟
  • زمان تماشا: این فاکتور اهمیت کمتری نسبت به ویدیوهای طولانی و معمول دارد.

قوانین جدید مانیتایز یوتیوب در سال ۲۰۲۴

یوتیوب دارای یک سری قوانین است که اگر کسی بخواهد در یوتیوب فعالیت کند نباید خارج از این قوانین عمل کند. در غیر این صورت ممکن است منجر به از دست رفتن کانال یوتیوبش شود. حالا از سال جدید یعنی ۲۰۲۴ این قوانین تغییر جزئی داشتند که کاربران یوتیوب برای رسیدن به مانیتایز کانالشان باید از آن پیروی کنند . این قوانین جدید را ایرانی لایک در اختیارتان گذاشته است .این قوانین عبارت اند از :

  • قانون حق کپی رایت: یوتیوب برای محافظت از حقوق تولید کنندگان محتوا، سیاست‌هایی را در نظر گرفته است که کپی‌رایت و استفاده غیرمجاز از محتوا را ممنوع می‌کند.
  • سیاست محتوای مستهجن یا غیرقابل قبول: یوتیوب محتوایی که شامل خشونت، محتوای جنسی، تهمت، تحقیر، تحریک، یا محتوایی که منافع افراد را به خطر بیندازد را ممنوع می‌کند.
  • سیاست ترویج خشونت و تهدیدات: یوتیوب ترویج خشونت، تهدیدات جدی و تمجید از تروریسم را ممنوع می‌کند.
  • سیاست هراس‌انگیزی و آزار دهنده: یوتیوب محتواهایی که ممکن است به دیگران آزار و اذیت برساند را حذف می‌کند.
  • سیاست تبلیغات: یوتیوب سیاست‌های خاصی را برای تبلیغات در پلتفرم خود دارد و محدودیت‌هایی برای نوع و محتوای تبلیغات تعیین کرده است.
  • کسب تعداد سابسکرایبرهای مشخص شده : برای فعال شدن مانیتایز یوتیوب، تعداد سابسکرایبرهای شما باید از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ سابسکرایبر باشد. با ۵۰۰ سابسکرایبر بخش تعامل با سابسکرایبرهای شما، و با ۱۰۰۰ سابسکرایبر، بخش درآمد از تبلیغات یوتیوب شما فعال می شود.
  • کسب واچ تایم مشخص شده: برای مانیتایز شدن، باید میزان واچ تایم یا زمان تماشای ویدیوتان به یک عدد مشخصی برسد. برای مثال میزان واچ تایم برای تعامل به ۳۰۰۰ ساعت تماشا در ۱۲ ماه و یا برای درآمدزایی از تبلیغات یوتیوب، به ۴۰۰۰ ساعت زمان تماشا در ۱۲ ماه گذشته برسد.

شرایط مانیتایز یوتیوب

حالا سوال پیش می‌آید که اصلا شرایط مانیتایز شدن چیست؟ شما باید یکسری پیش نیاز رو برای این مهم داشته باشید.برای کسب درآمد از طریق ممبرشیپ کانال، سوپر چت، سوپر تنکس و فروش مرچ، که هیچ کدام از آن ها عملا در ایران به دلیل نداشتن حساب دلاری امکان پذیر نیست، شما باید:

  • حداقل 500 سابسکرایب
  • انتشار حداقل 3 ویدیو در 90 روز گذشته
  • داشتن حداقل 3000 ساعت واچ تایم در 365 روز اخیر یا 3 میلیون ویوی شورتز در 90 روز اخیر

کانال‌ شما با ۵۰۰ سابسکرایبر هنوز نمی‌تواند از تبلیغات موجود در محتوایشان درآمد کسب کند، اما وقتی کانال در YPP پذیرفته می‌شود، شما می‌توانید از طریق سابسکرایبرهایتان درآمد داشته باشید:

  • با عضویت در کانال: دریافت هزینه ماهانه برای ارائه محتوای بیشتر وپریمیوم
  • Super Chat وSuper Stickers : امکان برجسته کردن پیام‌ها و دریافت تصاویر و اسکتیرهای متحرک در چت
  • Super Thanks: کسب درآمد از طریق افرادی که به محتوای شما علاقه زیادی دارند و به‌دنبال حمایتتان هستند.
  • فروش محصولات: امکان تبلیغ محصولات تجاری رسمی از طریق قسمت خرید YouTube

اما برای اینکه بتوانید از تبلیغات داخل کلیپ بلند یا شورتز و یوتیوب پریمیوم درآمد داشته باشید باید:

  • حداقل 1000 سابسکرایب
  • داشتن حداقل 4000 هزار ساعت واچ تایم در 365 روز اخیر یا 10 میلیون ویوی شورتز در 90 روز اخیر
  • و از همه مهم تر محتوای شما باید در چارچوب قوانین یوتیوب باشد.

بعد از آن شما به یک اکانت ادسنس نیاز دارید که بعد از اتصال آن به کانال و دادن درخواست مانیتایز باید منتظر پاسخ از طرف یوتیوب باشید.

شرایط مانیتایز یوتیوب

قوانین و دستور عمل های سال ۲۰۲۴ یوتیوب

قوانین و دستور عمل های جدید یوتیوب در رابطه با ویدیو هایی که به اشتراک می گذارید نباید جز دسته های زیر باشد و بر روی رعایت  این قوانین تاکید دارند . برای جلوگیری از ممانعت یوتیوب برای کسب درآمد شما از این دستور عمل ها باید پیروی شود . همراه ایرانی لایک باشید :

  1. شیوه های فریبنده
  • لینک های خارجی

سازندگان محتوا اگر در محتواهای خود از لینک خارجی استفاده کنند و آن لینک ها به سایت هایی ارجاع داده شود که قوانین یوتوب را نقض میکند ، این از نظر یوتوب تخلف حساب شده و کانال حذف میشود . لینک هایی که به سایت های پورن ، سایت هایی که اطلاعات کاربران را میدزدند(فیشینگ) ، سایت های فروش اسلحه و وسایل خطرناک و .. از نظر یوتوب تخلف حساب می شود .

  • لیست های پخش

پلی لیست ها و لیست های پخش اگر طبق قوانین و مقررات یوتوب نباشند ، یوتوب کانال را حذف میکند یا کانال اخطار میگیرد .اگر کاور ویدیو ها یا توضیحات ویدیو ها در پلی لیست  اطلاعات اشتباهی از محتوا بدهند یا حاوی کلمات خشونت آمیز یا زننده باشند ، این از نظر یوتوب تخلف است .

  1. خشونت آمیز و یا خطرناک
  • آزار و اذیت و آزار اینترنتی

محتواهایی که در آن به فرد دیگری توهین شود یا فرد دیگری یا تهدید کنند ، از نظر یوتوب تخلف است و باعث بسته شدن کانال یا اخطار گرفتن آن کانال می شود .

  • محتوای خشونت آمیز یا گرافیکی

محتواهایی که در آن ها از تصاویر خشونت آمیز و حاوی صحنه های خطرناک و یا آزار دهنده استفاده شده باشد ، باعث بسته شدن کانال یا اخطار گرفتن آن کانال می شود .

  1. محتوای حساس
  • خودکشی و خودآزاری

محتواهایی که در آنها ، خودکشی و یا آسیب به خود به هر نحوی نمایش داده می شود ، جزو محتواهای حساس حساب شده و کانال منتشر کننده بسته می شود یا استرایک میگیرد .

  • زبان مبتذل

کانال هایی که در آن از الفاظ و کلمات رکیک استفاده می شود ، باعث اخطار گرفتن کانال و در برخی موارد بسته شدن کانال می شود .

  1. کالاهای تخت نظارت
  • سلاح گرم

محتواهایی که در آنها استفاده از سلاح های گرم مانند اسلحه های مختلف را نشان دهد ، یا آموزش استفاده از این سلاح هارا منتشر کند ، از نظر یوتوب تخلف محسوب می شود و باعث بسته شدن کانال یا اخطار گرفتن آن کانال می شود .

  • فروش کالاها یا خدمات غیرقانونی یا تحت نظارت

کانال هایی که افراد را تشویق به خرید فروش کالای های غیر قانونی مانند اسلحه ، مواد مخدر و … بکنند یا در قسمت توضیحات لینکی به سایت های خرید فروش این کالای بدهند ، از یوتوب اخطار میگیرند و در برخی موارد ممکن است کانال بسته شود .

  1. اطلاعات غلط
  • اطلاعات غلط

اگر کانال یا فردی در یوتوب ، در مورد هویت خود اطلاعات غلطی بدهد یا ادعا کند شخص دیگری است و در مورد هویت آن فرد شبهه ای وجود داشته باشد ، ممکن است کانال بسته شود و در برخی موارد شخص دوم می تواند شکایت کند .

  • اطلاعات غلط پزشکی

اگر کانالی که محتواهای پزشکی منتشر می کند ، محتوای اشتباهی منتشر کند که باعث به خطر انداختن جان انسان ها شود ، کانال بسته می شود و یا اخطار میگیرد .

قوانین و دستور عمل های سال ۲۰۲۴ یوتیوب

اگر قوانین جدید یوتیوب را رعایت نکنیم چه می شود ؟!

همه افرادی که قصد دارند از طریق یوتیوب کسب درآمد کنند، باید شرایط جدید یوتیوب را بررسی و آن را بپذیرند و رعایت کنند. پذیرش این شرایط برای مانیتایز شدن الزامی است. برای ادامه فعالیت در یوتیوب و کسب درآمد از آن، لازم است شرایط جدید را رعایت کنید زیرا مستلزم به اینکار هستید . اگر این شرایط پایه را نپذیرفتید، کانال شما از برنامه یوتیوب حذف و قرارداد کسب درآمد شما فسخ می‌شود. پس از این اتفاق، باید دوباره واجد شرایط شوید و دوباره برای فعالیت در یوتیوب درخواست دهید.

با خواندن این مقاله از قوانین جدید یوتیوب در سال ۲۰۲۴ با خبر شدید و با آن آشنا شدید . همینطور قوانین مختلف برای کسب درآمد و به مانیتایز رسیدن را در برای شما بازگو کردیم . در صورتی که سوالی در زمینه یوتیوب، نقد کردن درآمد آن و ساخت حساب گوگل ادسنس دارید با ما به اشتراک بگذارید. ایرانی لایک راهنمایی های کامل و جامع تری را خدمت شما قرار می دهد.‌

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *