راهنمای استفاده از ایموت ها در توییچ

راهنمای استفاده از ایموت ها در توییچ

ایرانی لایک راهنمای استفاده از ایموت ها در توییچ ، اصطلاحات و آیتم های مختلف توییچ را در این مقاله برای شما مهیا کرده است . اگر نمی دانید چگونه از آپشن های مختلف اپلیکیشن توییچ استفاده کنید کافی است این مقاله تا آخر مطالعه کنید تا اطلاعات نیاز را بدست آورید .

توییچ ابزاری است که به کاربران امکان به اشتراک گذاری و تماشای محتواهای مجاز را به صورت برخط می‌دهد. این محتواها می‌توانند جنبه سرگرمی، آموزشی و غیره داشته باشند. در واقع این سرویس ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا نیاز به شنیده و دیده شدن ایده‌ها را به صورت به اشتراک گذاشتن دنیای خود با باقی افراد در سرتاسر دنیا، در قالب محتوای برخط ویدئویی رفع نمایند.

این ابزار همچنین به مخاطبان و بینندگان اجازه می‌دهد تا از میان قریب به چهار میلیون تولید کننده محتوا، اقدام به جستجو، انتخاب و تماشای محتوای مورد علاقه خود به صورت کاملا رایگان، نمایند.

در واقع توییچ ابزاری است که میلیون‌ها تولید کننده محتوا و مخاطب را به یکدیگر متصل کرده و امکان تعامل آن‌ها را در بستری ایمن و سالم فراهم کرده است.توییچ یک سرویس استریم زنده است که به شما اجازه می‌دهد هرنوع محتوای مجازی را مشروط بر صدق کردن در قوانین آن به اشتراک بگذارید.

این محتوا امروزه علاوه بر گیمینگ شامل تالک شوها، گزارش‌ها، گفتگوهای برخط، اجرای موسیقی، برنامه نویسی زنده، فعالیت‌های هنری و غیره می‌شود؛ که بعضا مخاطب بالایی را نیز به خود اختصاص می‌دهند. اگر به دنبال همه چیزهایی هستید که در مورد  ایموت های توییچ بدانید در این ، محتوا ما اطلاعاتی را که برای ایجاد ایموت های توییچ به صورت  کاملا بهینه شده باید بدانید، توضیح خواهیم داد.

انواع و همچنین ایموت های محبوب را در این بخش به همراه راهنمای استفاده از ایموت ها در توییچ را به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای این مقاله همراه ایرانی لایک باشید.

راهنمای استفاده از ایموت ها در توییچ

ایموت توییچ چیست ؟

ایموت های توییچ همان نقش ایموجی و استیکر در اپلیکیشن های دیگر را ایفا می کنند . ایموجی‌ها و هر شکلک معنای خاصی دارد و برخی از آن‌ها محبوب‌تر و مورد استفاده‌تر از دیگران هستند. به عنوان مثال، یکی از محبوب‌ترین شکلک‌های امروزی کاپا نام دارد و احتمال زیادی وجود دارد که آن را در توییچ و وب مشاهده کرده باشید.

توسط یکی از کارمندان سابق Justin.TV به نام Josh DeSeno طراحی و آپلود شد. داستان از این قرار است که DeSeno مسئول راه اندازی کلاینت چت بود. او به یک معنا می تواند به عنوان یکی از پدران غیر رسمی مشتری چت توییچ شناخته شود. دسنو تصویر خود را به همراه سایر کارکنان آپلود کرد.

ایموت‌ها نقش پررنگی در فرهنگ توییچ دارند. بینندگان به کمک این ایموت‌ها توانایی ابراز احساسات خود را به صورت بصری برای استریمر و سایرین خواهند داشت. توییچ به صورت مستق و هم به صورت ترد پارتی ایموت‌های متعددی دارد . برخی از این ایموت‌ها داستان‌های جذابی نیز دارند. پس در ادامه به معرفی و بررسی برخی از محبوب‌ترین ایموت‌های توییچ با ایرانی لایک می پردازیم  .

  • ایموت kappa

کاپا به طور گسترده در Twitch در چت ها استفاده می شود تا نشان دهد که شما کنایه آمیز یا کنایه آمیز هستید . در حال ترول کردن هستید یا به شکل دیگری با کسی بازی می کنید. معمولاً در انتهای یک رشته متن تایپ می شود، اما، همانطور که اغلب در Twitch اتفاق می افتد، اغلب به تنهایی یا به طور مکرر برای هرزنامه کردن شخصی ستفاده می شود.

کاپا به طور گسترده در Twitch در چت ها استفاده می شود تا نشان دهد که شما کنایه آمیز هستید، در حال ترول کردن هستید یا به شکل دیگری با کسی بازی می کنید. معمولاً در انتهای یک رشته متن تایپ می شود، اما، همانطور که اغلب در توییچ اتفاق می افتد .

در خارج از توییچ، کلمه کاپا به جای شکلک استفاده می شود، همچنین برای طعنه یا هرزنامه استفاده می شود. چهره کاپا بر روی مجموعه وسیعی از کالاها ظاهر می شود و برای ادای احترام به آن، تغییرات زیادی از آن ساخته شده است.

  • ایموت KEKW

KEKWبه طور خاص به یکی از پرکاربردترین شکلک‌های پلتفرم توییچ تبدیل شده است، اگرچه بسیاری از کاربران در واقع نمی‌توانند آن را ببینند، زیرا به BTTV یا FrankerFaceZ نیاز دارد . KEKW به سادگی پیامی است که در چت Twitch تایپ می شود تا احساس خنده دار ایجاد کند. کاربرانی که BTTV / FrankerFaceZ را بر روی مرورگر خود نصب کرده اند، تصویری از یک مرد خنده دار را مشاهده خواهند کرد.

KEKW اکنون یکی از محبوب ترین احساسات برای نشان دادن خنده در Twitch است. همانطور که اکنون احتمالاً می توانید حدس بزنید، از شکلک KEKW برای نشان دادن خنده استفاده می شود، معمولاً در چیزی و جایی که واقعاً خنده دار باشد از این ایموت استفاده می کنند.

  • PepeHands

PepeHands یک ایموت جهانی برای ابراز ناراحتی است. این ایموت تصویری از پپه غورباغه (Pepe the Frog) در حال گریه کردن است. احتمالا شما نیز این شخصیت را به عنوان یک میم جهانی بشناسید.

  • ایموت TriHex

یکی از محبوب ‌ترین ایموت‌های توییچ که در واقع چهره یک استریمر به اسم TriHex است. برخی از کاربران توییچ این ایموت را به منظور نژاد پرستانه و معمولا با ورود یک استریمر سیاه پوست به کار می‌برند. با این حال TriHex و تیم توییچ تصمیم گرفتن به جای حذف این ایموت که خود شکلی از بها دادن به نژاد پرستان است، اقدام به ریپورت و بن افراد خاطی کنند. این ایموت در حال حاضر برای بیان هایپ و هیجان به کار برده می‌شود.

  • VoDs

اساس تنظیمات استریم، هر پخش مستقیم به طور خودکار به عنوان یک video on demand یا ویدیوی درخواستی (VOD) در صفحه اصلی کانال استریمر ذخیره می‌شود. شما می توانید تمام استریم‌های گذشته را در بخش VOD مشاهده کنید. البته برخی از استریمرها این ویژگی را غیرفعال کرده‌اند.

  • ایموت Alex Jebailey

تصویر کشتی گیر و مبارز سابق Alex Jebailey است. این ایموت زمانی به کار برده می‌شود که یکنفر قصد در چت استریم، اقدام به ترول کردن استریمر یا سایر بینندگان کند.

  • ResidentSleeper

یکی از بامزه‌ترین ایموت‌های توییچ که در واقع تصویری از استریمری به اسم Oddler است. علت نام گذاری این ایموت با اسم ResidentSleeper، خوابیدن Oddler در حین ماراتن بازی رزیدنت اویل است. کاربران ازین ایموت برای بیان کسل کننده بودن محتوای استریم، استفاده می‌کنند.

  • ایموت LUL

مخفف LUL مخفف “خنده ناخوشایند لنگ – Lame Uncomfortable Laugh ” است. شکلک LUL Twitch برای بیان خنده و شادی زیاد استفاده می شود و پخش کننده فقید TotalBuscuit را به تصویر می کشد.

اغلب در توییچ به همان روشی استفاده می‌شود که هنگام پیام‌رسانی به دوستان در پلتفرم‌های دیگر از شکلک خنده استفاده می‌کنید.چه تعریف LUL را بدانید چه ندانید، احتمالاً در سراسر توییچ استفاده می‌شود، نه تنها برای بیان «خنده ناخوشایند لنگ»، بلکه «خنده بلند» یا «غلت زدن روی زمین و خندیدن». لول در اصل به معنای خنده است.

شکلک LUL در ابتدا در سال 2014 توسط جان “TotalBuscuit” Bain آپلود شد. در کانال او، این شکلک “Cynicallaugh” نام داشت. مدت کوتاهی پس از اولین نمایش، عکاس، جاناتان تایگ، درخواست کرد که آن را از روی پلتفرم حذف کنند، زیرا او اجازه استفاده از آن را نداده بود و توییچ رعایت کرد.

پس از مدتی رفت و برگشت، تایگ این عکس را با این قید منتشر کرد که فقط می‌توان از آن به‌ صورت رایگان و نه به عنوان امتیاز اشتراک استفاده کرد. اکنون یکی از محبوب‌ترین شکلک‌های توییچ در سراسر جهان است و انواع BTTV بسیاری از آن وجود دارد .

  • DansGame

از محبو‌ترین ایموت‌ها توییچ که به معنی مشمئز شدن به کار می‌رود. این ایموت در واقع چهره‌ی استریمر سابق با همین نام است. این ایموت در حال حاضر تنها به وسیله ابزارهای ترد پارتی توییچ در اختیار کاربران است.

  • ایموت POGCHAMP

یکی از قدیمی‌ترین ایموت‌های چت Twitch که در معنای شگفت زده یا هایپ شدن به کار می‌رود. این ایموت تصویری از بازیکن معروف Street Fighter، یعنی Gootecks است. این ایموت در سال ۲۰۱۱ و در جریان تورنمنت Mad Catz نام POGCHAMP را به خود گرفت. با این حال چندی پیش و در جریان این رشته توییت توییچ اعلام کرد که به خواست فرد اصلی قصد حذف و جایگزینی این ایموت را دارد.

  • 4HEAD

ایموت 4HEAD در پاسخ به یک جک ا حرکت احمقانه خنده دار به کار می‌رود. این ایموت تصویر استریمری به اسم Cadburry است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ ترند شد. این ترند شدن به وسیه کامیونیتی خود Cadburry صورت گرفت و تا امروز نیز محبوبیت خود را حفظ کرده است.

ایموت توییچ چیست ؟

اصطلاحات رایج توییچ

  • Commands

اکثر استریمرها دستوراتی برای خود دارند که کاربران می توانند آنها را فعال کنند. این دستورات معمولاً شامل اطلاعاتی درباره سؤالات متداول مانند سن پخش کننده یا حساب های شبکه های اجتماعی است. دستورات با یک “!” علامت تعجب شروع می شوند. و بقیه به پخش کننده ای که در حال تماشای آن هستند بستگی دارد.

  • Booting

عبارت باتینگ (Botting) اشاره به استریمرهایی دارد که به وسیله بات‌ها مخاطب و بیننده غیرواقعی به لایو استریم خود می‌افزایند. آن‌ها از ابزارهای ترد پارتی غیرواقعی برای افزایش فیک مخاطب و بیننده در طی ایونت یا گیو اوی‌ها استفاده می‌کنند.انجام چنین فعالیتی خلاف قوانین توییچ بوده و درصورت کشف برای استریمر عواقب سنگینی خواهد داشت. با این حال همچنان تعداد زیادی از استریمرها از چنین ابزارهایی استفاده می‌کنند.

  • F

اگر متوجه شدید که حرف “F” در چت نمایان می شود، به این معنی می باش که بینندگان در حال ادای احترام هستند. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک رویداد غم انگیز در جریان بازی اتفاق می افتد. همچنین می توان از آن به عنوان طعنه نیز استفاده کرد. این اصطلاح از Call of Duty: Advanced Warfare سرچشمه گرفته است.

  • Dono

کلمه‌ی Dono در واقع کوتاه شده‌ی کلمه Donate یا Donation است. دونیت (Donate) نوعی کمک مالی بر اساس مبلغی دلخواه است. این کمک به استریمر، تولید کننده محتوا و یا هنرمند اهدا می‌شود تا برای خلاق محتوای جدید و مبتکرانه در وی ایجاد انگیزه نماید.

  • Affiliate

با داشتن تعداد کافی بیننده و جریان های ثابت، یک استریمر می تواند به برنامه Affiliate Twitch بپیوندد. هنگامی که یک پخش‌کننده وابسته شد، می‌تواند از طریق مشترکین، تبلیغات و تشویق‌ها از جریان خود کسب درآمد کند، اما مهم‌تر از همه، آن‌ها نقاط احساسی سفارشی‌شده را باز می‌کنند.

  • Host

هنگامی که پخش کننده ، پخش روزانه ی خود را تمام کرد، ممکن است او میزبان یک پخش کننده دیگر باشد. میزبانی از یک پخش کننده، همه بینندگان فعلی یک جریان را به یک پخش کننده دیگر منتقل می کند. این بیشتر به عنوان یک حرکت دوستانه در بین پخش کننده ها در نظر گرفته شده است .

  • Bitrate

اگر یک جریان بیش از آنچه باید عقب افتاده باشد و بینندگان از میزان بیت شکایت داشته باشند، به کیفیت جریان اشاره می کنند. گاهی اوقات اتصال اینترنت پخش‌کننده به آنها اجازه نمی‌دهد با وضوح بالا پخش کنند، به این معنی که برای کاهش کیفیت کلی باید نرخ بیت خود را کاهش دهند.

  • BTTV

که در واقع همان Better Twitch TV  یک برنامه افزودنی کروم است که با احساسات و ویژگی های منحصر به فرد خود بخشی از فرهنگ Twitch شد. اگر متوجه شدید که کاربران در چت کلمات بی معنی را تایپ می کنند، ممکن است از ایموت BTTV استفاده کنند. برای پیوستن به سرگرمی، باید افزونه را دانلود کنید .

  • Clip

کلیپینگ به بینندگان اجازه می دهد تا قسمت کوچکی از جریان را برش دهند. مدت زمان کلیپ معمولاً بین 10 تا 60 ثانیه متغیر است و معمولاً زمانی گرفته می شود که یک لحظه به یاد ماندنی در طول پخش زنده اتفاق می افتد. می توانید از دکمه برش در گوشه سمت راست پایین پخش کننده رسانه استفاده کنید. رابط برش باید شما را در بقیه مراحل راهنمایی کند.

  • Kreygasm

یکی از اصطلاحات Twitch که ممکن است در استریمرهای افراد حرفه‌ای مشاهده کنید، عبارت Kreygasm است. در لحظات جذاب استریم وقتی که گیمر حرکت حرفه‌ای می‌کند، کاربران عبارت Kreygasm را در چت تایپ می‌کنند که نوعی تشویق است.

  • Bit

علاوه بر مدل اشتراک، تنها راه برای حمایت از یک استریمر کمک مالی به آنها بود تا اینکه توییچ بیت ها را معرفی کرد. آنها اساساً یک کالای مجازی هستند که می توانید در Twitch خریداری کنید و بعداً می توانید از آنها برای تشویق استریمرها استفاده کنید. بیت‌ها عملاً کمک‌های مالی هستند و قبل از اهدای بیت‌ها، پول را از قبل به Twitch می‌پردازید.

  • Jebaited

یک شکلک Twitch است که معمولاً برای زمانی که پخش کننده ها در بازی های ویدیویی طعمه می شوند استفاده می شود. طعمه‌گذاری زمانی اتفاق می‌افتد که فردی فریب بخورد و کاری را انجام دهد که آن را به عنوان یک تماس بد پیش‌بینی می‌کند. اگرچه این بیشتر هنگام بازی اتفاق می افتد، اما Jebaited می تواند در سناریوهای زندگی واقعی نیز استفاده شود که در آن فرد به سادگی توسط کسی یا چیزی فریب می خورد.

  • Hype Train

به جشن بسیار بزرگ که اعضای یک انجمن یا کامیونیتی برای حمایت از استریمر مورد علاقه خود برگزار می‌کنند.

  • IRL

یکی از اصطلاحات رایج توییچ IRL هست که خلاصه عبارت In Real Life به معنا در زندگی واقعی است. این اصطلاح نه تنها در توییچ که در کل جامعه آنلاین از آن استفاده می‌شود.

اصطلاحات رایج توییچ

خبر متحرک شدن ایموت های توییچ

حدود دو سال پیش تمام ایموت‌های توییچ ساکن بودند و بالاخره انتشار ایموت‌های متحرک توانست راه‌های بیشتری را برای زنده ‌ترکردن قسمت گفتگوها در اختیار استریمرها قرار بدهد. استریمرها می‌توانند تا ۵ ایموت متحرک را در دسترس مشترکین خود بگذارند.

اگر استریمرها علاقه‌ای به ساخت ایموت‌های جدید نداشته باشند، می‌توانند از ۶ افکت متحرک بر روی ایموت‌های موجود استفاده کنند. این افکت‌ها شامل افکت لرزش، چرخش و یا افکت رقص نور می‌شود.توییچ ایموت‌های متحرک را تا چند هفته‌ بعد از خبر انتشار آیتم شگفت انگیز در اختیار شرکای خود قرار داد و کاربران نیز تا پایان سال از این قابلیت بهره‌مند شدند.

اما اگر شما به ایموت متحرک علاقه‌ای نداشته باشید، می‌توانید آن‌ را به‌طور کلی از بخش تنظیمات توییچ حذف کنید. استریمرهای توییچ می‌توانند از روش جدیدی را برای ارائه‌ی ایموت‌ها‌ی شخصی‌سازی‌شده به مشترکین خود استفاده کنند.

به جای ارائه‌ی این ایموت‌ها به مشترکین، توییچ به استریمرها این امکان را داد تا ۵ ایموت شخصی‌سازی‌شده را در اختیار دنبال‌کنندگان قرار دهند البته دنبال‌کنندگان بر خلاف مشترکین نیازی به پرداخت پول ندارند. این ایموت‌ها می‌تواند راه خوبی برای ترغیب کاربران به دنبال‌کردن کانال‌ها و استریمرهای مختلف باشد.

با این وجود برخلاف مشترکین یک کانال که اجازه استفاده از ایموت‌های دریافتی در کانال‌های دیگر را دارند، دنبال‌کنندگان یک کانال تنها می‌توانند از ایموت‌های دریافتی در قسمت گفتگوی همان کانال استفاده کنند . اما بعد ها توییچ، ایموت مخصوص دنبال‌کنندگان برای استریمرهای محدودی را در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ عرضه کرد .

توییچ همچنین ویژگی جدیدی را با نام “کتابخانه” برای استریمرها معرفی کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ایموت‌های خود را به شکل بهتری مدیریت کنند. که این ویژگی نیز در اواخر ماه ژوئن همان سال  برای برخی از استریمرها منتشر شد و بعد ها با گذشت زمان برای تمامی استریمر ها منتشر شد .

در این مطلب به طور خلاصه و کوتاه  به بیان و بررسی برخی مفاهیم و اصطلاحات و ایموت های رایج از توییچ پرداختیم. علاوه براین سرویس توییچ ابزار و امکانات متعددی در اختیار کاربران و استریمرها قرار می‌دهد که در آینده و طی مقالات متعدد دیگر همراه با ایرانی لایک به شما می آموزیم .

خبر متحرک شدن ایموت های توییچ

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *