نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای چگونه است ؟

نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای چگونه است ؟

نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای چگونه است ؟ اگر می خواهید از پلتفرم اسپاتیفای کسب درآمد کنید اما نمی دانید چگونه ؟ کافی است این محتوا از ایرانی لایک را مطالعه کنید تا یک منبع درآمد کشف کنید . همراه ما باشید تا بیشتر با اپلیکیشن اسپاتیفای آشنا شوید .

نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای چگونه است ؟

اسپاتیفای چیست ؟

اسپاتیفای(Spotify) یک سرویس سوئدی اِستریم موسیقی، ویدیو و پادکست است که در اکتبر ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد.

اسپاتیفای توسط شرکت تازه کار Spotify AB در استکهلم کشور سوئد توسعه پیدا کرد. نکته ی بسیار مهم در مورد اسپاتیفای این است که این سرویس از حقوق مؤلفین آثار موسیقی به‌صورت کامل محافظت می‌کند و با امکانات پیشرفته خود امکان شنیده‌ شدن و معرفی هنرمندان را فراهم آورده است.

درواقع اسپاتیفای یک سرویس Freemium است (کلمه Freemium تلفیقی است از دو کلمه Free و Premium). برای توضیح این موضوع باید این گونه بگوییم که ویژگی‌های اساسی در ابن سرویس رایگان هستند و در ازای ارائه این ویژگی‌ها، سرویس همراه با تبلیغات خواهد بود .

این درحالی است که ویژگی‌های اضافی‌تر که شامل کیفیت پخش بهتر و دانلودهای موسیقی آفلاین هستند، از طریق پرداخت اشتراک ماهانه یا سالانه ارائه داده خواهند شد. کاربران و علاقه‌مندان به این سرویس استریم موسیقی، پادکست و ویدیو می‌توانند از آن در سه سیستم عامل ویندوز، اندروید وهم iOS استفاده کنند.

اسپاتیفای جدا از اینکه یک برنامه یکپارچه در زمینه موسیقی است، دسترسی به بیش از 35 میلیون آهنگ را برای کاربران مختلف در سراسر جهان فراهم می‌آورد.

همچنین کاربران در این اپلیکیشن موبایل می‌توانند با استفاده از ال مان‌های مختلفی مانند

نام هنرمندان، نام آلبوم، سبک موسیقی و لیست پخش، موسیقی مورد نظر خود را جستجو کنند. کاربران با عضویت در این اپلیکیشن امکان ایجاد لیست، ویرایش و همین‌طور به‌اشترا‌ک‌گذاری لیست‌های پخش یا آهنگ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی با سایر کاربران  خواهند داشت. توسعه‌دهندگان مستقل به خلق اسپاتیفای دانلودر های جذاب و متعددی پرداخته و قابلیت‌های استفاده از این سرویس را گسترش داده‌اند.

اپلیکیشن اسپاتیفای هم برای عموم مردم و هم برای هنرمندان بسیار عالی است. هنرمندان از پخش هر آهنگ خود در این سرویس پخش موسیقی هزینه دریافت می‌کنند و مخاطب نیز بدون محدودیت می‌تواند به تمام آهنگ‌های مورد علاقه اش گوش کند  .

 

چگونه می توان با اسپاتیفای کار کرد ؟

 

حالا که با این اپلیکیشن جذاب آشنا شدید . وقت آن رسیده که نحوه کار با آن را فرا گیرید . مراحل را همراه با ایرانی لایک به صورت زیر بی انجامید :

  • ابتدا به سراغ وبسایت اسپاتیفای بروید و در آن ثبت نام کنید البته اگر نمی دانید چگونه ثبت نام کنید جلوتر به شما توضیح خواهیم داد. البته ما در این بخش توصیه‌ی جالبی برای شما داریم : اگر یک حساب فیس بوک دارید با آن ثبت نام کنید. زیرا اگر از این روش استفاده کنید می‌توانید دوستان تان را راحت تر پیدا کنید و آن ها را فالو کنید و ببینید آن ها به چه موزیک هایی گوش می‌کنند و موضوعاتی که از نظر شما جذاب هستند را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

 

  • یک نوع اشتراک را انتخاب کنید. حتما توصیه می‌شود که اگر از لحاظ مالی برای شما معذوریتی وجود ندارد، اسپاتیفای پرمیوم را انتخاب کنید . چون همانگونه که بیان شد، امکانات بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد، امکان تغییر بیشتری دارد و به دستگاه‌های بیشتری متصل می‌شود.

 

  • اپلیکیشن رایگان اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید.نسخه‌هایی از آن برای کامپیوتر، آیفون وآیپد، و دستگاه‌های اندروید وجود دارد.به حساب کاربری‌تان در آن دستگاه‌ها متصل شده و به آهنگ‌ها و مطالب مورد علاقه خود گوش کنید.
    نصب اولیه کاملا مشخص و آسان است. بعد از کارهای ابتدایی هرچه بیشتر از سرویس اسپاتیفای استفاده کنید، موارد بیشتری پیدا می‌کنید و هرچه بیشتر گوش کنید او هوشمندتر شده و بر اساس سلیقه شما، پیشنهادهای بهتری برای‌تان خواهد داشت . مانند الگوریتم اینستاگرام!

 

 

نحوه ثبت نام و ساخت اکانت در اسپاتیفای

نحوه ساخت اکانت در اسپاتیفای را به کمک ایرانی لایک به روش زیر انجام دهید  :

  1. برای ساخت اکانت اسپاتیفای، VPN خود را روشن کنید تا آی‌پی ایران را شناسایی نکند.

 

  1. پس از آن به صفحه Sign Up مراجعه کنید و اطلاعات مربوط به هر بخش را دقیق پر کنید.

 

  1. اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید و اکانت اسپاتیفای شما ساخته می شود .

 

  1. توصیه می‌شود برای دسترسی بهتر و آسان‌تر به موزیک‌ها از اپ اسپاتیفای روی دستگاه خود استفاده کنید. اپ اسپاتیفای برای اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز، مک، پلی استیشن، ایکس باکس و خودرو قابل نصب است.

نحوه ثبت نام و ساخت اکانت در اسپاتیفای

 

نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای

 

شما می‌توانید با آسان‌ترین راه و بدون مشهور شدن از اپلیکیشن اسپاتیفای با استفاده از موسیقی‌های خود کسب درآمد کنید . شاید به ازای هر استریم درآمد کمی کسب کنید اما از یک جهتی بازاریابی خوب، استراتژی انتشار صحیح، پلی لیست‌های مناسب و روابط عمومی عالی همه از ابزارهای مهم برای دستیابی به اهداف شما هستند.

شما تنها باید بر روی فرکانس انتشار، تعداد استریم، آهنگ‌های پلی لیست و به دست آوردن فالوورها تمرکز کنید. اگر می‌خواهید از این پلتفرم کسب درآمد کنید و نحوه آن را نمی‌دانید همراه ایرانی لایک این مقاله را مطالعه کنید . روش‌هایی وجود دارد که در واقع می‌توان به کمک آن‌ها به کسب درآمد از اسپاتیفای فکر کرد. کافی است یک پلی لیست مناسب داشته باشید.

تصور نکنید که اسپاتیفای براساس تعداد لایک‌هایی که در پلی لیست خود مشاهده می‌کنید، مستقیما برای شما پول ارسال می‌کند. شما باید به این موضوع فکر کنید که اگر آهنگی در پلی لیست شما قرار بگیرد، برای یک آرتیست نوظهور چقدر مفید خواهد بود. اکثر شنوندگان پلی لیست شما مشتاق هستند آهنگ های جدید را بشنوند، این بدان معناست که شما استریم‌های بیشتری را دریافت خواهد کرد.

دریافت کنید و فقط اگر آهنگی را دوست دارید، می‌توانید آن را منتشر کنید. همیشه تمرکز خود را بر بالا نگه داشتن کیفیت پلی لیست خود بگذارید. آن را با تبلیغات اسپم مسموم نکنید. بنابراین کاربران اکانت شما را ترک می‌کنند و ممکن است دیگر مدل کسب درآمد از اسپاتیفای شما بهم بخورد.

یادتان باشد شما باید قبل از هر اقدامی یک راه تماس همچون ایمیل یا نام کاربری اینستاگرام مهیا کنید تا در واقع آرتیست‌ها بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند. پلتفرم‌هایی مانند PlaylistPush وجود دارند که می‌توانند با قرار دادن پلی لیست در فهرست خود، جایی که آرتیست‌ها برای نمایش لیست‌های با کیفیت به آنجا می‌آیند، این روند را بسیار آسان می‌کنند.

در این پلتفرم به ازای هر درخواست بازدید درآمدی خواهید داشت. روش های مختلف کسب درآمد از اسپاتیفای برای شما اماده مطالعه می باشد :

 

 

  1. استریم کردن

 

اولین راه کسب درآمد اسپاتیفای استریم کردن است. یعنی این که شما به‌عنوان یک هنرمند، حق انتشار آهنگ خود را دارید و ازاین‌رو می‌توانید آن را دراین سرویس پخش کرده و درمقابل هزینه‌ای را دریافت کنید . اما ابتدا نیاز به یک شرکت پخش موسیقی مورد تایید اسپاتیفای را دارید و با بستن قرارداد این اجازه را می‌دهید تا آن شرکت به نمایندگی از شما موزیک موردنظر را در اسپاتیفای پخش کند. که درصدی از جریان پخش را به شما بدهد.

 

 

  1. همکاری با هنرمندان

همکاری با دیگر هنرمندان برای جذب مخاطب می‌تواند یکی‌دیگر از راه‌های کسب درآمد از اسپاتیفای باشد . به‌طوری‌که دراین راه شما با نشان دادن توانایی‌ها و آهنگ‌های محبوب خود به طرفداران دیگر هنرمندان، می‌توانید آن‌ها را به پروفایل خود جذب کنید . پس اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با هنرمندان معروف ‌تر از خود همکاری کنید، با آن‌ها تماس بگیرید و یک نمونه از بهترین آهنگ‌های خود را برای آن‌ها بفرستید.

 

  1. ایجاد پلی لیست

سومین راه کسب درآمد از اسپاتیفای، ساخت پلی‌لیستی از آهنگ‌های محبوب و همه پسندایی است ، که دراین روش اگر پروفایل شما دنبال‌کننده زیادی داشته باشد . به همان میزان مبلغی را دریافت خواهید کرد . اما اگر تازه‌وارد هستید و دوست دارید که ازاین راه کسب درآمد کنید، می‌توانید پلی‌لیست‌های خود را برای کسانی که مخاطبان زیادی دارند یا سایت‌های معروف ارسال کنید .

تا ازاین طریق به کاربران معرفی شده و مخاطب جذب کنید.کسب درآمد از پروفایل پلی لیست اسپاتیفای که درآن انواع و اقسام پلی‌لیست‌ها برای تمام موقعیت‌ها یافت شود که می‌تواند برای تمامی کاربران این سرویس مناسب باشد .
البته فراموش نکنید که برخی از وبسایت‌ها و پلتفرم‌ها وجود دارند که به سازندگان پلی‌لیست‌های محبوب پول می‌دهند و درنتیجه ایجاد یک پلی‌لیست ساده‌ترین کار برای کسب درآمد است و تنها نیاز به کمی سلیقه دارد.

 

  1. اشتراک گذاری در دیگر اپ ها

یکی‌دیگر از راه‌های کسب درآمد از اسپاتیفای، اشتراک‌گذاری مستقیم آهنگ‌ها یا پلی‌لیست خود در استوری اینستاگرام یا پست های دیگر اپلیکیشن‌های پر مخاطب است .که درواقع یک راه مطمئن و سریع برای جذب مخاطب بوده و بیشتر هنرمندان از آن استفاده می‌کنند . البته به‌این نکته توجه داشته باشید که نباید به یک اپلیکیشن تنها بسنده کنید و باید محتوای موردنظر خود را در پلتفرم‌های دیگری مثل : یوتیوب، فیس بوک و غیره به اشتراک بگذارید.

 

ساخت پلی لیست برای کسب درآمد

در اولین قدم نیاز است که یک پلی‌لیست در اسپاتیفای ایجاد کنید و برای این‌کار به کتابخانه شخصی خود بروید و در آن‌جا بخش Playlist  را خواهید دید که می‌توانید آهنگ‌های موردنظر خود را اضافه کنید. در این بخش ایرانی لایک تمامی روش های ایجاد پلی لیست در سیستم عامل ها را برای شما آماده کرده ایم :

 

  • سیستم عامل اندروید و آیفون نسخه رایگان

 

  1. اگر در نسخه رایگان Spotify اکانت ساخته‌اید، کافی است کتابخانه/ Library برنامه را انتخاب کنید .

 

  1. سپس روی “Create playlist” ضربه بزنید که البته روش این کار در اندروید و iOS یکسان است.

 

  1. در پنجره‌ای که باز می‌شود، یک نام برای لیست پخش خود تایپ کرده و سپس، دکمه ایجاد/ Create را فشار دهید.

 

  • سیستم عامل اندروید و آیفون نسخه پولی

 

  1. اگر در نسخه پولی Premium اکانت ساخته اید، ابتدا برنامه Spotify را باز کنید .

 

  1. سپس روی نماد کتابخانه خود در پایین صفحه ضربه بزنید.

 

  1. بعد از آن، روی Create Playlist در زیر تیتر Music ضربه بزنید .

 

  1. در مرحله بعد، ایجاد لیست پخش/ Create Playlist را انتخاب کنید.

 

  1. در پنجره ای که باز می‌شود، یک نام برای لیست پخش خود تایپ کنید و گزینه اCreate را بزنید تا به همین راحتی، پلی لیست شما ایجاد شود.

 

  • سیستم عامل کامپیوتر نسخه پولی و رایگان

 

در سیستم عامل کامپیوتر ساخت پلی لیست چه در نسخه پولی و چه در نسخه رایگان یکی می‌باشد .

  1. برای استفاده از این پخش کننده موسیقی در کامپیوتر، باید وارد وب‌سایت Spotify شوید.

 

  1. در گوشه پایین سمت چپ به دنبال گزینه New Playlist بگردید.

 

 

  1. روی علامت + کلیک کنید.

 

  1. یک پنجره پاپ اپ ظاهر می‌شود؛ نامی را برای لیست پخش خود انتخاب کرده و آن را تایپ کنید.

 

 

  1. سپس گزینه Create را بزنید . گزینه افزودن عکس و توضیح در این‌جا دیده می‌شود؛ اما نیازی به استفاده از آن‌ها نیست .

 

  1. در این مرحله لیست پخش جدید شما در منوی سمت چپ در لیست‌های پخش نشان داده می‌شود.

 

ساخت پلی لیست برای کسب درآمد

ارسال پلی‌لیست به وبسایت‌ها

حالا وقت آن رسیده که پلی‌لیست‌های موردنظر خود را به وبسایت‌هایی ارسال کنید که در قبال پخش آهنگ‌های داخل پلی‌لیست شما توسط کاربران، مبلغی را پرداخت می‌کنند. نحوه انتقال پلی لیست به سایت ها به روش زیر است :

 

  1. برای انتقال پلی لیست به سایت Trikatuka باید اول آن را سرچ کرده و وارد شوید .

 

  1. در این قسمت باید هر دو اکانت (قدیمی و جدید) را در سایت تعریف کنید تا عملایت انتقال پلی لیست انجام شود. برای این کار در قسمت‌های مشخص شده بر روی لینک “sign in” کلیک کنید .

 

  1. اطلاعات اکانت خود را وارد کرده و روی دکمه‌ی “Log in” کلیک کنید و در مرحله‌ی بعد گزینه‌ی “AGREE” را انتخاب کنید.

 

  1. در این قسمت اجازه دسترسی به اکانت شما از سایت Trikatuka درخواست می‌شود . که با توجه به متن‌باز بودن این سرویس، جای نگرانی وجود ندارد چرا که این دسترسی مربوط به اطلاعات حساس مثل رمز یا ایمیل نیست.

 

  1. نوبت به ورود به اکانت دوم (جدید) رسید . قسمت اکانت قدیمی (سمت چپ)، نام اکانت ظاهر شده است و دیگر گزینه‌ی “Sign in” دیده نمی‌شود. برای ورود به اکانت جدید، روی لینک “Sign in” در قسمت مربوطه کلیک کنید. در قسمت “Playlists”(بالای بخش زرد رنگ) نیز می‌توانید پلی لیست‌هایی که در اکانت قدیمی شناسایی شده‌اند را مشاهده کنید.

 

  1. وقتی برای اکانت جدید درخواست می‌کنید صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که اکانت قبلی را نمایش می دهد . برای ورود به اکانت جدید می‌بایست گزینه‌ی “Not You” را انتخاب کنید تا دوباره صفحه‌ی ورود به اسپاتیفای نمایان شود و اطلاعات اشتراک جدید را وارد کنید و پس از آن تصویر شماره‌ی ۶ با نام اشتراک جدید نمایان می‌شود که روی “AGREE” کلیک کنید .

 

  • نکته : زمانی که قصد ورود به اکانت دوم را دارید، کش مرورگر اکانت قبلی شما را نمایش می‌دهد که می‌بایست گزینه‌ی “Not you?” را انتخاب کرده و وارد حساب جدید شوید به نام‌هایی که در کنار آیکون پروفایل شما درج می‌شود دقت کنید .

 

  1. حالا نوبت انتقال پلی لیست است که اگر قصد انتقال همه‌ی پلی لیست‌ها را دارید بر روی دکمه‌ی “Transfer all” کلیک کنید و یا اگر پلی لیست‌ خاصی مد نظرتان باشد، ابتدا از لیست زیر موارد دلخواه را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه‌ی “Transfer selected” کلیک کنید.

 

  1. پیامی مبنی بر تایید انتقال پلی لیست اسپاتیفای نمایان می‌شود که برای موافقت روی دکمه‌ی “OK” کلیک کنید . در مرحله‌ی بعد پیام انتقال موفقیت آمیز با پیام “Successfully” نمایان شده و پلی لیست‌هایی که منتقل شدند قابل مشاهده خواهد بود. در این تصویر ما پلی لیستی با نام “1400 Most Popular RadioJavan” را منتقل کردیم.

 

  • اما با تمام این اوصاف ابتدایی‌ترین مرحله‌ای که باید برای کسب درآمد از اسپاتیفای طی کنید، خرید اسپاتیفای است چراکه در نسخه رایگان این برنامه هیچ امکانی به‌شما در جهت ساخت پلی‌لیست، اشتراک‌گذاری آن و حتی ورود به Spotify for Artists داده نمی‌شود و تمام این‌ها با داشتن نسخه پرمیوم این برنامه میسر است.

 

جذب مخاطب

 

در آخر برای جذب مخاطب و کسب درآمد بیشتر از اسپاتیفای، کافی است تا پلی‌لیست‌هایی بسازید که دربین مردم محبوب‌تر بوده و به‌دنبال آن هستند . همچنین برای پیداکردن سلیقه عاشقان موسیقی می‌توانید به وبسایت‌هایی مثل subreddit مراجعه کنید که درآن مردم از یک‌دیگر درباره بهترین پلی‌لیست‌های ورزشی، ریلکسیشن و غیره سوال می‌کنند.
برای جذب مخاطب بیشتر ایرانی لایک یک سری پیشنهادات برای شما دارد که با انجام آن ها می توانید تعداد بیشتری مخاطب جذب کنید . روش های مانند:

 

 

  • خلاقیت خرج کنید

پلی لیست‌ها از دهه ۷۰ میلادی وجود داشته اند، پس اگر به فکر درست کردن یک پلی لیست طلایی هستید، باید خلاقیت به خرج دهید. کمی خارج از چارچوب فکر کنید تا بتوانید متفاوت باشید. ما در حوزه‌ای شاهد بوده‌ایم که وجود خلاقیت توانسته تاثیر چشم گیری گذاشته و سبب موفقیت یک فرد یا تیم شود.

 

  • ارائه کار های هنری

پلی لیست شما باید در میان مردم متمایز شود و گویای آن باشد که فقط به آهنگ‌های من گوش دهید. بنابراین کارهای هنری خود را مبهم و بی‌معنی انتخاب نکنید. به عبارت دیگر، پلی لیست‌هایی باید مهیا کنیم که فقط با آثار هنری کیفیت بالا شکل گرفته باشند.
به علاوه اگر کارهای هنری شما به اندازه کافی خوب باشد، در نهایت به عنوان پلی لیست اصلی در برنامه Playlist a Day نیز نمایش داده می‌شوید . در واقع جایی که تعداد زیادی فالوور جدید پیدا خواهید کرد و بیشتر در معرض نمایش پلی لیست قرار می‌گیرید .

 

  • اهمیت تعداد آهنگ

نه خیلی کم و نه خیلی زیاد، به اندازه کافی آهنگ قرار دهید. دیگر دوران CD را را پشت سر گذاشته ‌ایم . بنابراین، مقداری نظارت لازم است، همه آهنگ‌های مورد علاقه خود را فقط به پلی لیست غول پیکر ۱۰.۰۰۰ آهنگ تبدیل نکنید. در عوض به مدل‌های مختلفی فکر کنید و هدف از آن پلی لیست بین ۳۰ تا ۵۰ آهنگ باشد.

 

  • بروزرسانی پلی لیست

شما باید به عنوان یک قانون بسیار کلی، بیش از یک بار در هفته و مطمئناً کمتر از یک بار در ماه به روزرسانی انجام دهید. ایده این است که پلی لیست را تازه نگه دارید و کاربران را تشویق کنید که دوباره برگردند و بیشتر گوش دهند. بنابراین آن را به روز نگه دارید و به مخاطبان خود دلیلی برای ادامه گوش دادن به پلی لیست خودتان بدهید .

  • انتخاب عنوان مناسب

برای اهنگ‌های پلی لیست، لازم است نام‌هایی انتخاب کنید که کاربر تنها با یک نگاه، متوجه هدف شما بشود. اگر نام آهنگ‌های پلی لیست شما برای مخاطب‌تان مشخص نباشد، به احتمال زیاد حتی به یکی از آن‌ها گوش نخواهند داد. مثلا می‌توانید از عناوینی مانند اهنگ‌های شاد، اهنگ جدید و یا تاریخ استفاده کنید .

 

مقدار درآمد از اسپاتیفای

 

از آنجایی که اسپاتیفای بزرگترین پلتفرم استریم موسیقی در دنیا است، نحوه محاسبه درآمد از این پلتفرم همواره یک پرسش مهم برای آرتیست‌های موسیقی بوده است.

با توجه به اخباری که در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است ،این را باید بدانید اسپاتیفای به طور متوسط به ازای هر استریم مبلغی حدود 0.003 تا 0.005 دلار به هنرمندان پرداخت می‌کند. بنابراین آنچه که میزان درآمد شما در اسپاتیفای را تعیین می کند اشتراک  استریم است.

به صورت کلی هرچقدر تعداد استریم‌ها در یک ماه افزایش پیدا کند، به همان میزان درآمد بیشتری را دریافت خواهید کرد. با یک حساب سرانگشتی اگر می‌خواهید در یک ماه 2000 دلار درآمد داشته باشید، باید حدود 500 هزار استریم را از فایل‌های صوتی خود به دست آورید.

اسپاتیفای علاوه بر اینکه پلتفرمی مناسب برای شنوندگان سبک‌های مختلف موسیقی است به عنوان ابزاری برای کسب درآمد نیز شناخته می‌شود‌‌. امروزه این سرویس با پوشش دادن ابعادی متفاوت به یکی از محبوب‌ترین اپ‌های موسیقی تبدیل شده و در سراسر جهان طرفداران بی‌شماری را شیفته‌ی خود ساخته‌ است.

در این مقاله ایرانی لایک به ویژگی‌های مهم این پلتفرم و البته راه‌های کسب درآمد از آن یعنی استریم کردن، ساخت پلی لیست و… اشاره کردیم. امید است نکات بیان شده، اهداف شما هنرمندان نوظهور و علاقه‌مندان موسیقی را تحقق بخشد.

مقدار درآمد از اسپاتیفای

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *