نکات مهم بهینه سازی توضیحات و عنوان ویدیو یوتیوب

نکات مهم بهینه سازی توضیحات و عنوان ویدیو یوتیوب

نکات مهم بهینه سازی توضیحات و عنوان ویدیو یوتیوب بسیار مهم می باشد که به چه صورت انجام می شود . زیرا مخاطبان با همین توضیحات مفید و بهینه می توانند راحت تر ویدیو های شما را پیدا کرده و تماشا کنند .

اگر می خواهید در قسمت عنوان های ویدیو یوتویب تان نکات مهم و عنوان های مفید و بهینه داشته باشید تا آخر این وبلاگ همراه ایرانی لایک بمانید .یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم ویدیو محسوب می‌شود و در سراسر نقاط دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد.

طبق آمار در هرروز صدها ساعت ویدیو در این سرویس بارگذاری می‌شود و در هر ماه میلیاردها ساعت ویدیو در آن بازدید می‌شود. در ضمن این سرویس دومین موتور جستجوی بزرگ جهان نیز محسوب می‌شود.

در مورد تفاوت یوتیوب با سایر پلتفرم‌های استریم ویدیو باید بگوییم شاید سایر پلتفرم‌ها مشابه نیز برای استریم ویدیو مناسب باشند؛ اما قطعاً در مقابل این غول قدرتمند حوزه محتوای ویدیویی حرفی برای گفتن ندارند.

بسیاری از افراد فعال در حوزه ساخت و انتشار محتواهای ویدیویی مختلف از طریق این پلتفرم درآمدهای باورنکردنی کسب می‌کنند.

در ضمن این غول استریم ویدیویی آمریکایی یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی خود و حرفه خود و معرفی برندها است. طبق آمار تعداد کانال‌های یوتیوب در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ دو برابر شده و از ۱۵ میلیون به بیش از ۳۰ میلیون کانال رسیده است.

نکات مهم بهینه سازی توضیحات و عنوان ویدیو یوتیوب

نکات مهم بهینه سازی توضیحات و عنوان یوتیوب

• استفاده از کلمات کلیدی در عنوان
کلمات کلیدی تاثیر فوق العاده ای برای بهینه سازی کانال یوتیوب در موتورهای جستجو دارد. یوتیوب مانند گوگل، یک موتور جستجوی قوی است که بر اساس کلمات کلیدی عمل می کند.

بنابراین در انتخاب کلمات کلیدی وسواس به خرج دهید و دقیقاً کلماتی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید که در حوزه فعالیت شما بسیار جستجو می شود.

برای انتخاب نام کانال، تهیه محتوای ویدیو، تگ های مرتبط با آن و صفحه درباره کانال، لازم است از کلمات کلیدی استفاده کنید .با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه فعالیت شما می توانید بیشتر خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

از طرفی نام کانال گویای اهداف شما خواهد بود و با دقت در انتخاب آن می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. صفحه درباره ما تنها یک صفحه برای ارائه اطلاعاتی مانند تاریخچه شرکت و یا برندینگ نیست. بلکه بهترین فرصت برای توضیح اهداف و رویکرد کانال است. پس از این صفحه تنها برای شعار خود استفاده کنید.


می توانید در این صفحه به کاربران در مورد پلن محتوایی خود توضیحاتی ارائه دهید و با قرار دادن کلمات کلیدی مناسب تاثیر بسیار زیاد بهینه سازی کانال یوتیوب را در ارتقای رشد کسب و کارتان خواهید دید .

 

• ذکر کلمات کلیدی در ویدیو
آخرین تغییرات الگوریتمی در موتورهای جست و جوی گوگل، اکنون جنبه‌ی پویاتری از محتواهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. با توجه به الگوریتم‌های جدید، ویدیوها، تصاویر و حتی متن‌های ویدیوها نیز اکنون قابل کراول کردن است.

هر چیزی که در یک ویدیو بیان می‌کنید به خصوص آنهایی که در زیرنویس‌ها نیز گنجانده می‌شوند، از نظر فنی می‌توانند بر جایگاه ویدیو در نتایج جست و جو، تاثیرگذار باشند.


علاوه بر اینکه کلمات کلیدی را در عنوان ویدیوها قرار می‌دهید، این کلمات را در طول ویدیو نیز تکرار کنید. این کار هم پیام شما را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کند و هم از نظر موتورهای جست و جو، قابل توجه‌تر است.

گوگل در مسیر حرکت به سوی جست‌وجوی زبان‌های طبیعی است یعنی محتواها را با توجه به کلمات کلیدی شنیداری نیز جست و جو می‌کند.

در نتیجه استفاده از کلمات کلیدی در ویدیوها نشان می‌دهد که شما یک کاربر با محتوای بی‌ربط نیستید و ویدیو دقیقا حول محور کلمات کلیدی می‌چرخد.

 

• استفاده از کلمات کلیدی به عنوان تگ
استفاده از تگ کلمات در قسمت تنظیمات پیشرفته یوتیوب، به دیده شدن هرچه بیشتر کانال کمک می کند. بنابراین با 100 کاراکتری که در اختیار دارید، سعی کنید تگ های مناسبی را به کانال خود اضافه نمایید.

در واقع هر چقدر اطلاعات مفیدتری در ویدیوها بگنجانید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

در نظر داشته باشید که نباید از کلمات کلیدی به صورت مکرر استفاده کنید. بلکه از تگ های دارای ارزش برای محتوا استفاده کنید.طبق آخرین الگوریتم های گوگل، ویدیوها و تصاویر قابلیت کراول شدن دارند.

بنابراین هر آنچه که در ویدیو می گویید به خصوص مطالبی که زیرنویس می شوند قابلیت کراول شدن داشته و در تعیین رتبه و جایگاه شما تاثیرگذار است.

 

جالب است بدانید گوگل قابلیت جستجوی کلمات کلیدی شنیداری را نیز دارد. در صورت تشخیص کلمات کلیدی در ویدیوها مرتبط بودن آن با جستجوی کاربران را تشخیص می دهد و تاثیرات لازم را در بهینه سازی کانال یوتیوب اعمال می کند.

• داشتن زبان قانع کننده در عنوان‌ها و ذکر کردن در توضیحات ویدیو

بسیاری از مشکلات بخش بهینه سازی ویدیو که بازاریابان با آن مواجه هستند این است که اهمیت زیادی برای جنبه‌های بصری ویدیو قائل‌اند و تمرکز بیشتری روی جنبه‌های بصری محتوا دارند.

ولی در مقابل، به متن توجهی نمی‌کنند.شما در حال ساخت ویدیو هستید و قصد دارید ویدیویی بسازید که تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

ولی نباید فراموش کنید که متن، به اندازه ویدیو تاثیرگذار است و باید مکمل ویدیوها باشد.

داشتن لحن و زبان متقاعدکننده در متن‌ها، افزایش نرخ کلیک را به دنبال دارد. به همین دلیل توجه کردن به لحن و زبان در انتخاب عنوان و توضیحات ویدیو، بسیار ضرورت دارد.

توضیحات ویدیو نیز باید با زبانی متقاعدکننده و گیرا نوشته شود. در این قسمت، محدودیت تعداد کاراکتر دارید در نتیجه باید روی تک تک کلماتی که انتخاب می‌کنید، حساس باشید. هر کلمه باید در خدمت ارائه و معرفی اهداف ویدیو باشد.

ذکر کردن سال در عنوان و توضیحات ویدیو نیز می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. تاریخ نشان می‌دهد که محتوای شما هنوز مورد استفاده است یا اینکه آپدیت و به‌روز‌رسانی شده است تا نظر مخاطب را جلب کند.

مثلا به جای این عنوان که «چطور ترافیک پست وبلاگ را افزایش دهیم؟» این عنوان را انتخاب کنید:

«راهنمای سال ۲۰۱۸ برای ایجاد پست وبلاگ با ترافیک بالا». یا اینکه «چطور در سال ۲۰۱۸، پست وبلاگ را به یک پست پربازدید تبدیل کنیم؟» بوتیوب برای عنوان‌ها محدودیت کاراکتر ۱۰۰ کلمه‌ای در نظر گرفته است ولی عنوانی که بیش از ۷۰ کلمه باشد معمولا در نتایج جست‌وجو، کوتاه می‌شود.

داشتن زبان قانع کننده در عنوان‌ها و ذکر کردن در توضیحات ویدیو

• بهینه‌سازی با دسته‌بندی موضوعیبا افزایش کانال‌های محتوایی در یوتیوب حالا این پلتفرم عملا به یک موتور جست‌وجو تبدیل شده است. کانال‌های مختلف که بیش از ۳۰ ویدیو دارند می‌توانند با دسته‌بندی محتوا دامنه‌ی بازدید ویدیوها را افزایش دهند.

با ایجاد دسته‌های مختلف، یوتیوب متوجه موضوع محتوا می‌شود و با سرچ کاربر یا پیشنهاد ویدیو بعد از تمام شدن محتوایی مشابه، ویدیو شما نیز دیده می‌شود.

 

شاید دسته‌بندی محتواها امری ساده به نظر برسد. ولی در واقع این طور نیست. شما باید قبل از دسته‌بندی یا ساخت محتوا برای یک دسته مشخص، به این سوال پاسخ دهید که نقاط ضعف و قوت ویدیوهای رقیب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟.

با آنالیز کانال‌های رقیب بهتر می‌توانید کانال خود را در یوتیوب سروسامان دهید.

یکی از بهترین نکات یوتیوب که در این بخش به آن می پردازیم، نکات یوتیوب برای انتخاب کاور ویدیو است. کاور ویدیو و عنوانی که روی کاور قرار می گیرد، اولین و مهم ترین بخشی است که کاربران با آن، روبرو می شوند.

داشتن یک کاور خاص برای ویدیوها به کاربران را شیفته و کنجکاو ویدیوهای شما خواهد کرد.

معمولا کسانی که به عنوان یک یوتیوبر قوی در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند، برای انتخاب کاور ویدیوهای خود، زمانی زیادی گذاشته و تلاش می کنند که بهترین کاور با بهترین تم رنگی را انتخاب کنند.

 

• ساخت کاور ویدیو یا تامنیل

تصاویر باکیفیت را برای کاور در نظر بگیرید . عنوانی که برای روی کاور در نظر می گیرید، باید گویای موضوع محتوا باشد و در عین حال نیز، جذاب و کنجکاو کننده باشد.

در ساخت کاور ویدیوهای خود، از برند خود فراموش نکنید. این کاور به راحتی می تواند نقش موثری در برندسازی شما، ایفا کند.


توصیه ایرانی لایک به شما این است که این را فراموش نکنید که یک نوع کاور را برای همیشه، برای محتواهای خود، در نظر بگیرید. کاور ویدیوها بهتر است که در بازه های زمانی مختلف، تغییر کند.

این موضوع برای مخاطبان نیز جذابیت دارد.برای انتخاب و رنگ بندی جذاب، می توانید رقبای موضوع کاری خود در یوتیوب را آنالیز و بررسی کنید.

با یک بررسی ساده، متوجه می شوید که کاور ویدیوهای آن ها، چه بازخوردی داشته است. حتما کامنت های رقبا را نیز بررسی کنید.

برخی از کاربران خیلی راحت در این بخش درباره کاورهای نظر می دهند. نظرتان آن ها، قطعا برای ساخت کاوری جذاب برای مخاطبان هدفتان، کاربردی و مفید خواهد بود.

 

• ویدیو های طولانی و سرگرم کننده بسازید
یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رده بندی ویدیوها، زمانی است که بیننده وقت صرف تماشای آن می‌کند یا زمان دیده شدن ویدیو.

گاهی این فاکتور را با نام «حفظ مخاطب» می‌شناسند. بالا بودن زمان مشاهده ویدیو نشان می‌دهد که بیننده‌ها محتوای ویدیو را ارزشمند می‌دانند و محتوای خوب باعث شده که در پیج ویدیو باقی بمانند.


بهترین راه برای سرگرم نگه داشتن کاربران این است که ویدیوهای طولانی تولید کنید. البته ویدیوهای طولانی که اطلاعات مهم و ارزشمندی داشته باشد و در تمام طول مدت ویدیو، محتوای جذاب و خوبی برای مخاطب داشته باشد.

ویدیوهایی که بیشتر از ده دقیقه زمان داشته باشند، معمولا زمان مشاهده آنها بیشتر از ویدیوهایی است که اطلاعات بسیار زیادی را در مدت کوتاهی به مخاطب منتقل می کنند.

میانگین زمان ویدیوهایی که در صفحه اول یوتیوب قرار دارند، ۱۴ دقیقه و ۵۰ ثانیه است. به همین دلیل باید ویدیوهای طولانی در مورد یک موضوع خاص، تهیه کنید.

در برخی دیوایس‌ها حدودا سه نتیجه جست و جو در نتایج سرچ مشاهده می‌شود.
ویدیوهای آموزشی، زمان تماشای بیشتری دارند. چون این قبیل ویدیوها معمولا شامل اطلاعاتی ارزشمند و غنی هستند.

توضیحات خوبی ارائه می‌کنند یا به سوالات رایج کاربران پاسخ می‌دهند. ویدیوهای آموزشی را بلندتر تهیه کنید و به تمام سوالات مخاطب جواب بدهید تا نظر آنها را جلب کنید.

 

• استفاده از تصاویر کوچک
همان صفحه ای که به شما امکان می دهد عنوان و توضیحات اضافه کنید، همچنین به شما این امکان را می دهد که یک تصویر کوچک از اسکرین شات های گرفته شده توسط یوتیوب به طور خودکار اضافه کنید.

می توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید، اما آپلود یک تصویر کوچک سفارشی شده ساخته ی خودتان برای شما مفیدتر است زیرا وقتی افراد در نتایج جستجوی یوتیوب یا بخش ویدیوهای توصیه شده به آن برخورد کنند، کل ویدیوی شما جذاب تر می شود.

 

ممکن است بهینه سازی کانال در یوتیوب کمی پیچیده و وقت گیر باشد. اما به یاد داشته باشید که مردم در سال های اخیر دو برابر تلویزیون وقت خود را صرف یوتیوب می کنند.

زمانی که برای بهینه سازی کانال در یوتیوب تلاش می کنید، شانس خود را برای معرفی شدن به کاربران افزایش می دهید.

بهینه سازی شدن با محتوای خوب آغاز می شود. بنابراین باید تلاش کنید تا برای بینندگان محتواهای با کیفیت و مرتبط با نیاز آنها تهیه کنید.

روزگاری که فضای مجازی خصوصا شبکه‌ای مانند یوتیوب بسیار محبوب است، برای گسترش و تبلیغ کسب و کارتان می‌توانید در آن‌جا به تولید محتوا بپردازید

اما برای موفقیت در این عرصه نیاز به رعایت اصول سئو برای بهینه سازی ویدیو در یوتیوب خواهید بود و تنها با عمل کردن به این قوانین است که به بازدیدهای فراوان دست پیدا خواهید نمود.

 

برای رسیدن به هدف خود شما می توانید به سایت ایرانی لایک تکیه کنید زیرا که ما همیشه در اولین فرصت سوال های مهم کاربران در خصوص شبکه های اجتماعی را با توضیحات کامل و بالغ برای شما در اختیار قرار می دهیم .

استفاده از تصاویر کوچک

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *