نکات ساخت ویدیو یوتیوب

نکات ساخت ویدیو یوتیوب

نکات ساخت ویدیو یوتیوب برای تمامی یوتیوبران رعایتش امری واجب است . شما با رعایت این نکات می توانید ویدیو های حرفه ای بسازید و چه بسا با شناخته شده ترین یوتیوبران ایران و کشور های دیگر برابر و هم تراز بشید . ایرانی لایک با آموزش این نکات و ترفند ویدیو های یوتیوب می توانید به این سطح از حرفه خود برسید.

یوتیوب وب سایتی کاملا رایگان است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد. امروزه این پلتفرم به عنوان محبوب‌ترین بستر تماشای ویدیوها به صورت آنلاین شناخته می‌شود. امروزه نسبت به گذشته توجه کاربران ایرانی به یوتیوب بسیار بیشتر شده است و بنابراین به نفع شماست که هر چه سریع‌تر بتوانید حضور خود در این پلتفرم را مستحکم کنید.

 

یوتیوب بزرگترین سایت به اشتراک‌گذاری ویدیو در دنیاست و هیچ پلتفرمی حتی نمی تواند به نزدیکی آن نیز برسد. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد بیننده دارد و به صورت روزانه ویدیوهای آن بیش از ۵ میلیارد بار بازدید می‌شوند. شما تقریباً می‌توانید هر گروه مخاطبی که تصور می‌کنید را در یوتیوب پیدا کنید، بدین معنی که تمامی بیزینس‌ها می‌توانند شیوه‌های بخصوصی برای منفعت بردن از این پلتفرم پیدا کنند.

این سرویس با قابلیت استریم، اشتراک گذاری آنلاین امکان آپلود ویدیو، مشاهده، لایک کردن، نظر دادن و اشتراک گذاری ویدیو را برای افراد فراهم می‌کند. دسترسی به یوتیوب از طریق لپتاپ، تلفن همراه، کامپویتر خانگی، تبلت و … امکان پذیر است. اگر بخواهیم از یوتیوب به عنوان کانالی برای سرگرمی استفاده کنیم، هرگز از آن خسته نخواهیم شد. اما کاربرد یوتیوب چیزی فراتر از سرگرمی است.

در صورتی که شما در زمینه خاصی مهارت و توانایی زیادی دارید و می‌توانید با کیفیت مطلوبی به تولید محتوای ویدیویی بپردازید، به راحتی می‌توانید از یوتیوب به کسب درآمد برسید. محتوای ویدیویی شما در صورت ارزشمند بودن مورد استفاده مخاطب یا مشتریان بالقوه شما قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب می‌توانید برند سازی کنید، رهبر کسب و کار خود شوید و مشتری جذب کنید. حتی در صورتی که در این سایت محتوای سرگرم کننده به اشتراک بگذارید، بازهم برد خواهید کرد.

در صورتی که ویدیوهای شما به تعداد بالایی به نمایش دربیاید، یوتیوب به شما پیشنهاد ارائه تبلیغ خواهد داد و به ازای هر بار دیده شدن ویدیوی شما که همراه با تبلیغات است، مبلغی را به حساب شما واریز خواهد کرد. با توجه به اینکه یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم ویدیویی است، رقابت بسیار شدید است – دانستن اینکه چگونه می‌توانید ویدیوهای باکیفیت و برجسته ایجاد کنید، چالش برانگیز است.

این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع برای ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا به شما کمک خواهد کرد پس همراه ما باشید .

نکات ساخت ویدیو یوتیوب

چرا باید یک ویدیو خوب برای یوتیوب بسازیم ؟

امروزه به نظر می‌رسد ساختن ویدیوهای یوتیوب راه‌حل ایده‌آلی برای کسب و کار شما باشد تا به سرعت محبوبیت و امکان دیده‌ شدن را به دست آورید. تعداد ویدیوهای ایجاد شده در فضای آنلاین به طور تصاعدی در حال افزایش است و هر روز تعداد کاربران بیشتر خواهد شد:

بیش از 4 میلیارد ویدیو هر روز مشاهده می‌شود و تقریباً یک سوم کاربران اینترنت به طور منظم از YouTube استفاده می‌کنند. شما باید یک استراتژی برای ساخت ویدیوهای YouTube ایجاد کنید؛ پشت هر کانال محبوب یوتیوب یک استراتژی ایجاد ویدیوی حرفه‌‌ای در نظر گرفته شده است.

کلید موفقیت این خواهد بود که بر روی مخاطب خود تمرکز کنید تا خودتان. شما می‌توانید ویدیوهای خود را کامل کنید، خنده دار و کاریزماتیک باشید، اما تنها زمانی موفق خواهید شد که به محتوایی فکر کنید که برای مخاطب مورد نظر شما جذاب باشد.

 

نکات ساخت ویدیو یوتیوب

• از همان عنوان اول برای مخاطب مشخص کنید تا قرار است چه ببیند.

• برای فیلمبرداری برنامه ریزی کنید. شما قرار نیست برای ساخت یک کلیپ یوتیوب دقتی همانند ساخت یک فیلم کوتاه داشته باشید. اما بد نیست با خواندن مقاله ساخت فیلم کوتاه از ایده تا انتشار بدانید به چه صورت حرفه‌ای برنامه ریزی و کار کنید.

• با تماشاگران تعامل کنید. حتما در ویدیو نظرشان را بپرسید و بگویید همین الان در میانه یا هرجای ویدیو که هستند، نظرشان را بنویسند. و به نظرات آنها در کامنت‌ها پاسخ دهید.

• مخاطبان را دعوت کنید که در تمامی ویدیوها مانند یک سریال همراه شما باشند و به شما بازخورد مستقیم بدهند. چه مشاوره‌ای رایگان تر و بهتر از این سراغ دارید؟ با جمع کردن نظر مخاطبان در یک سیر محتوایی می‌توانید برنامه و استراتژی محتوای خود را ارزیابی کنید.

نکات ساخت ویدیو یوتیوب

ترفند های ساخت یک ویدیو جذاب برای یوتیوب

 

1. انتخاب موضوع
ایده پردازی برای ویدیوهای یوتیوب مانند یک جاده‌ی بی‌انتها از خلاقیت است. مهمترین انتخاب در مرحله اول یافتن ایده‌ایست که کار می‌کند.یوتیوب فضای رقابتی است که برای موفقیت در آن، باید از اصول و ایده‌های خاصی استفاده کنید. در این صورت است که می‌توانید موضوع مناسبی برای ساخت ویدیو انتخاب کنید و با ساخت آن، یک یوتیوبر حرفه ای شوید.

برای ساخت ویدیو یوتیوب، بهتر است از اصول فعالیت در این فضا آگاهی یابید تا بتوانید از همان فیلم نخست، بازدید بالایی کسب کنید. البته برخورداری از ایده ویدیو برای یوتیوب نیز اهمیت دارد و می‌تواند موفقیت بالایی را نصیب افراد کند. حال ممکن است برای شما هم سوال شده باشد که چه ویدیویی برای یوتیوب بسازیم تا موفق شویم؟ پیشنهاد ایرانی لایک برای شما این است که :

 

• ویدیو های پشت صحنه
ویدیوهای پشت‌صحنه همیشه برای مخاطبان یوتیوب جذاب هستند! یک ویدئو پشت‌صحنه جالب، سختی مسیر تولید محتوای باکیفیت را نشان می‌دهد، بنابراین بازدید این سبک ویدئو در یوتیوب همیشه زیاد است و ساخت ویدیوهای پشت صحنه همیشه بهترین ایده برای یوتیوب است.

 

• ساخت ولاگ
کافی است این تجربه جدید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. از مناظر زیبا، غذاهای لذیذ و فعالیت‌های منحصربه‌فردتان فیلم بگیرید، ادیت کنید و از بازدیدهای زیاد مخاطبان لذت ببرید! این روز ها ولاگ ها طرفداران بسیاری دارند .

 

• بررسی دقیق درباره یک محصول جدید
درباره بررسی جزئیات محصولات جدید یک ویدیو جالب بسازید و تمامی نکات مهم و جزئیات ریز آن را به‌طور کامل توضیح دهید. ازآنجایی‌که در این بازه زمانی همه به‌دنبال این محصول جدید هستند، ویدیو شما بازید خوبی می‌گیرد. بررسی محصولات جدید، از دیگر ایده‌های پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب است.

 

• ایجاد چالش
اگر در حال حاضر یک چالش جالب در فضای مجازی وجود دارد، در آن شرکت و ویدیویی از خود منتشر کنید. اما اگر هیچ چالشی نیست، خودتان یک چالش بسازید! چالش پختن کیک در نیم ساعت، آرایش ده‌دقیقه‌ای، ساخت سایت یک‌ساعته و… از ایده‌های خوب برای این کار هستند. از مخاطبان خود بخواهید با ایده شما، ویدئو بسازند و برایتان بفرستند. درنهایت می‌توانید با ویدئوهای ارسالی مخاطبان، یک ویدئو جذاب دیگر برای کانالتان بسازید!

 

2. ویدیو با کیفیت تولید کنید
دوربینی با کیفیت حرفه‌‌ای خریداری کنید. این موضوع برای حرفه‌‌ای به نظر رسیدن نتیجه نهایی ضروری است و هرچه کیفیت دوربین شما بالاتر باشد، ویدیوی شما بهتر خواهد بود. با توجه به اینکه دوربین‌های HD اکنون با قیمت‌های کمتر از 450 یورو به فروش می‌رسند، سرمایه‌گذاری در چنین تجهیزاتی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی یک حس حرفه‌ای را به ویدیوهای خود منتقل کنید.

هنگام انتخاب دوربین، به دنبال مدل Full HD یا 4K باشید. اگر کیفیت ویدیوهای یوتیوب در حال حاضر با کیفیت 720p بسیار خوب است، ویدیوهای شما در 1080p حتی بهتر خواهند بود. این رزولوشن همچنین به سنسور دستگاه شما امکان می‌دهد ویدیوهای بیشتر و بهتری ضبط کند.

از نور پردازی استفاده کنید معمولا یوتیوبرها در تولید محتوای آموزشی و ولاگ دو نوع نور استفاده می‌کنند. یک، Led مقابل کاراکتر و دو، Led پس زمینه کاراکتر. برای تجهیزات جانبی پرده سبز کروماکی، انواع پایه، گیره و نگهدارنده‌ها که همراه با تجهیزات اصلی خریداری می‌کنید .

 

3. ویدیو خود را ویرایش کنید
پس از اتمام فیلمبرداری، آماده ویرایش ویدیوی خود هستید. فرآیند ویرایش شامل انتخاب بهترین عکس‌ها، کوتاه کردن صحنه‌ها، افزودن افکت‌ها و طراحی صدا برای جذاب‌تر کردن ویدیوی YouTube است. هنگامی که ویدیوی YouTube خود را ویرایش کردید، فرآیند پس از تولید در مرحله بعدی قرار می گیرد.

این مرحله روی افزودن عناصری تمرکز دارد که ویدیو را به سطح بعدی می برد. یکی از مراحل درجه و رنگبندی ویدیو رنگ و کنتراست ویدیو را تنظیم کنید و مطمئن شوید که رنگ ها احساسات و پیام را منعکس می کنند. نکاتی برای رنگبندی درست ویدیو وجود دارد که با رعایت آن می‌توانید یک ویرایش حرفه‌ای داشته باشید .

نکاتی مانند ایجاد ویدیو با کیفیت بالا: همیشه سعی کنید با بالاترین رزولوشن و در یک نمایه تخت یا لگ عکس بگیرید، تا انعطاف پذیری بیشتری پس از تولید داشته باشید. فیلم منبع با کیفیت بالا به نتایج درجه بندی بهتری منجر می شود و تنظیمات را طبیعی تر و اجباری تر می کند. استفاده از LUT:جداول جستجو LUTs از پیش تنظیم‌هایی هستند که می‌توانند درجه‌بندی رنگ را تسریع کنند، اما نباید جایگزین درجه‌بندی دستی شوند.

از آنها به عنوان نقطه شروع یا برای الهام استفاده کنید و سپس تنظیمات را مطابق با نیازهای خاص ویدیوی خود سفارشی کنید. ثبات : برای یک ظاهر منسجم و حرفه ای، ضروری است که درجه بندی رنگ در تمام صحنه ها و نماها ثابت باشد. قبل از اعمال درجه بندی سبک، از تصحیح رنگ برای استاندارد کردن کلیپ ها استفاده کنید .

 

4. صدای مناسب داشته باشید
یکی از نکات مهم تولید ویدیوهای با کیفیت در یوتیوب این است که صدای خود را بهبود بخشید کیفیت صدای شما باید از کیفیت تصویر شما پیروی کند. در یک ویدیو با ظاهر حرفه‌ای، بینندگان انتظار صدایی با کیفیت بالا را دارند. پس بدانید که تقریبا همه چیز به میکروفون دوربین شما ارجحیت دارد. میکروفون‌های خارجی به شما امکان می‌دهند صدای بسیار بهتری ضبط کنید و همچنین تنوع بیشتری دارند.

 

5. کاور و عناوین جذاب انتخاب کنید
عناوین ویدئو و تصاویر کاور ویدیو اولین نقطه تماس شما با بیننده است. آنها باید افرادی را که به ویدیوی شما برخورد می‌کنند تشویق کنند تا روی آن کلیک کرده و آن را تماشا کنند. عناوین ویدیوها اولین متنی هستند که مخاطبان شما با دیدن ویدیوهای شما می‌بینند.

به همین دلیل است که باید از سرفصل‌های خود مطمئن شوید :مربوط به آنچه باشد که مخاطب هدف شما جستجو می‌کند ،آنچه را که در ویدیو وجود دارد به طور دقیق توصیف کنید ،شامل طعمه کلیکی نباشد ،حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشد ،کوتاه و شیرین هستند .

برای کاور هم تصاویر کوچک ویدیو می‌تواند به شما کمک کند نرخ کلیک خود را افزایش دهید. به این معنا که اگر تصویر کوچک شما به اندازه کافی چشم نواز و هیجان انگیز است، وقتی مردم با آن روبرو می‌شوند، برای تماشای ویدیوی شما روی آن کلیک می‌کنند.

 

6. همکاری به یوتیوبر های دیگر
برای افزایش بازدید ویدیو، می‌توانید با یوتیوبرهای دیگر همکاری کنید و ویدیوهای خود را در کانال‌های آنها به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید و باعث می‌شود تا ویدیوهای شما بیشتر بازدید شوند.

در کل، برای افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب، باید به کیفیت ویدیو، کلمات کلیدی، توضیحات، به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی، محتوای جذاب و همکاری با یوتیوبرهای دیگر توجه کنید. با اجرای این ترفندها، می‌توانید بازدید ویدیوهای خود را افزایش دهید و به یک یوتیوبر موفق تبدیل شوید.

 

7. تبلیغات ویدیو در پلتفرم های دیگر
ویدئوی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، X و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای افزایش بازدید و تعامل تبلیغ کنید. سیگنال های اجتماعی همچنین می توانند نشان دهند که ویدیوی شما محبوب و ارزشمند است.
برای بهره وری بیشتر در مدیریت کمپین های رسانه های اجتماعی خود، ممکن است کاوش برای شما مفید باشد ابزارهای زمان بندی محتوا، که می تواند فرآیند برنامه ریزی و انتشار محتوای شما را در چندین پلتفرم ساده کند.

 

8. تولید محتوا مداوم
یکنواختی در ارسال می‌تواند منجر به تعداد بیشتر مشترکین کانال و ویدیوهای با رتبه بالاتر شود. پست کردن ویدیوهای بیشتر می تواند به معنای رشد چشمگیر کانال باشد، به خصوص اگر به تازگی فیلم سازی را شروع کرده باشید.

 

9. رعایت قوانین یوتیوب
باید مطمئن شوید که زحمتی که برای تولید محتوا و این همه فرآیند می‌کشید بی ثمر نمی‌ماند. امروز دیگر اینستاگرام و یوتیوب و دیگر رسانه‌های اجتماعی روی حقوق معنوی مالکیت محتوا متمرکز هستند و الگوریتم‌های خود را برای جلوگیری از سوء استفاده از محتواهای تولید شده توسعه می‌دهند. ایرانی لایک این قوانین را در اختیار شما قرار داده :
• کپی‌رایت :کپی رایت به معنای حفاظت از حقوق مالکیت معنوی بر روی ویدیوهایی است که توسط کاربران یوتیوب ساخته و به نام خودشان منتشر می‌شود. این حقوق شامل مواردی مانند حق کپی‌رایت بر روی ویدیو، صدا، متن، تصاویر، و سایر عناصر معنوی محتوا می‌شود.

 

• استفاده از موسیقی: استفاده از موسیقی بدون مجوز کپی‌رایت یا مجوز خاص می‌تواند منجر به حذف ویدیو یا مشکلات حقوقی شود.

• محتوای حساس برای کودکان: ویدیوهایی که برای بزرگسالان ساخته می‌شوند با محتوای کودکان قابل دسته بندی کردن هستند تا از محتوای ناپسند برای کودکان باید جلوگیری شود.

• استفاده از ویدیوهای دیگران: کپی کردن یا استفاده از قسمت‌هایی از ویدیوهای دیگران بدون مجوز، حقوق کپی‌رایت را نقض می‌کند.

• محتوای اهانت آمیز: محتواهایی که به شخص‌ها یا گروه‌های خاص توهین می‌کنند یا محتوای مخالفانه دارند نباید منتشر شوند.

رعایت قوانین یوتیوب

10. شناسایی نقاط ضعف و قوت کار

چالش‌ها و افت و خیزهای بازار همیشه فرصت جذابی برای تولید محتوا به مخاطبان می‌دهند؛ تا بتوانید استراتژی مناسبی برای کانال یوتیوب خود تدوین کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید چه نوع ویدئوی یوتیوبی را می‌خواهید بسازید، باید یک بار ایده خود را در ذهنتان بسازید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

در این مرحله، ممکن است بهتر است یک فیلمنامه بنویسید. قبل از اینکار پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به پیش تولید در فیلمسازی بیندازید. اگرچه در ساخت ویدیو برای یوتیوب شما نیازی به استفاده از نرم‌افزار فیلمنامه نویسی ندارید.

برای طرح‌ها یا نمایشنامه‌ها به فرآیند پیچیده‌ای نیاز ندارید. شما فقط نیاز به یک برنامه دارید. استوری بردها هم در تجسم ایده و برنامه ریزی پروژه‌های شما کمک می کنند. و می توانید خیلی حرفه‌ای تر به نظر برسید.

 

11. روبروی دوربین قرار بگیرید
حضور در جلوی دوربین می‌تواند ترسناک باشد. اگر از آن دسته افراد هستید که بلافاصله شروع به عرق کردن می‌کنید، گلویتان خشک می‌شود و دچار لکنت می‌شوید؛ خبر خوب این است که راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید حضور در جلوی دوربین را برای خود و بینندگانتان لذت بخش تر کنید.
دوربین را به عنوان یک نفر از مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید و مستقیماً با آنها صحبت کنید. شما نمایش بازی نمی‌کنید، فقط با کسی صحبت می‌کنید. مستقیم به آنها نگاه کنید، پرانرژی باشید، لبخند بزنید و به موضوع بچسبید.

12. بررسی رقبا
ایده‌ای که همین الان در سر دارید، ممکن است توسط فرد دیگری یا به زبان دیگری یا حتی به سبک دیگری تولید شده باشد؛ اگر با خودتان عهد بسته‌اید که چیزی بیشتری در آن موضوع برای گفتن دارید، موفقیت و تفاوت‌های رقیبتان را کامل بررسی کنید.

ویدیوی شما حتما باید بهتر از رقیبتان باشد، وگرنه مخاطب در ویدیوی قبلی پاسخ سریع و کاملی از موضوع ایده دریافت کرده است و دلیلی ندارد تا برای دیدن محتوای شما وقت بگذارد.

ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا که متمایز باشد به ترکیبی استراتژیک از داستان سرایی قانع کننده، برتری فنی و بهینه سازی دقیق SEO نیاز دارد. با برنامه‌ریزی دقیق محتوای خود، سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات مناسب و نرم‌افزار ویرایش، و استفاده از تکنیک‌های قوی پس از تولید، زمینه را برای یک ویدیوی جذاب فراهم می‌کنید، حتی اگر این اولین باری باشد که یک ویدیوی YouTube می‌سازید.

با این حال، ادغام کلمات کلیدی به خوبی تحقیق شده و استفاده از ابزارهای SEO برای برجسته کردن ویدیوی YouTube شما ضروری است. اینها به شما کمک می کند تا مخاطبان مرتبط را هدف قرار دهید و دید جستجوی ویدیوی خود را بهبود ببخشید.

با به کارگیری این رویکرد چند وجهی، شروع به ایجاد محتوای ویدیویی می‌کنید که بینندگان را مجذوب خود می‌کند و تضمین می‌کند که آنها به وسیع‌ترین و در عین حال هدف‌مندترین مخاطب ممکن دسترسی پیدا ککنند شما با انجام این ترفند هایی مهم ایرانی لایک در اختیار شما قرار داد و انجام آن ها با روند صحیح و درست نتیجه ای فوق العاده ای در کار خود خواهید دید .

بررسی رقبا

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *