ترفند های مهم یوتیوب ، قابلیت های مهم یوتیوب

ترفند های مهم یوتیوب ، قابلیت های مهم یوتیوب

اگر ترفند های مهم یوتیوب ، قابلیت های مهم یوتیوب آشنایی کامل ندارید ، ایرانی لایک در این محتوا تصمیم بر این دارد که تمامی این قابلیت ها و ترفند های مهم و کلیدی را به شما بیاموزد . اگر می خواهید با آن ها آشنایی داشته باشید تا آخر این مطلب همراه باشید.

 

در عصر دیجیتال، دسترسی به اطلاعات و سرگرمی به شیوه‌های نوآورانه‌ای تغییر کرده است. یوتیوب به عنوان یکی از پیشگامان این تغییر، نقشی کلیدی در چگونگی تولید، اشتراک‌ گذاری و مصرف محتوای ویدیویی ایفا می‌کند. این وب‌سایت که به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های اشتراک ویدیو شناخته می‌شود، امکانات گسترده‌ای را برای کاربران خود فراهم آورده است.

از امکان تماشای ویدیوهای متنوع در هر زمینه‌ای گرفته تا بارگذاری و به اشتراک‌گذاری تولیدات خلاقانه شخصی، یوتیوب به یک فضای جهانی برای تبادل دانش، خلاقیت و فرهنگ تبدیل شده است. یوتیوب در سال 2005 و توسط شرکت پی پل ایجاد شد. محل این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا است.

شما با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و اچ‌تی‌ام‌ال۵، انواع ویدئوها مانند کلیپ‌های فیلم، تلویزیون و موسیقی و همچنین ویدئوهای وبلاگ‌ها، اوریجینال کوتاه و آموزشی را نمایش می‌دهد. بر اساس آمارها این سایت بیش از 1 بیلیون بازدید کننده در ماه دارد. و تبدیل به مکانی برای آموزش و سرگرمی افراد بی شماری شده است.

این بهترین فرصت برای افرادی است که قصد توسعه کسب و کارشان در فضای دیجیتال را دارند. شما می توانید به واسطه این سایت، ویدیوهای خود را به رایگان به اشتراک بگذارید.امروزه نسبت به گذشته توجه کاربران ایرانی به یوتیوب بسیار بیشتر شده است و بنابراین به نفع شماست که هر چه سریع‌تر بتوانید حضور خود در این پلتفرم را مستحکم کنید.

ترفند های مهم یوتیوب ، قابلیت های مهم یوتیوب

نحوه کار با یوتیوب

استفاده از یوتیوب بسیار ساده است و طراحی وب سایت طوری طراحی شده است که بدون دردسر می‌توانید ویدیو موردنظر خود را پیدا و تماشا کنید. نکته اول این است که شما حتی بدون داشتن حساب کاربری در یوتیوب نیز می‌توانید به ویدیوها دسترسی داشته باشید. اما داشتن حساب کاربری می‌تواند مزایایی را برای شما به همراه داشته باشد. این مزایا را ایرانی لایک در اختیار شما قرار داده است . از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. با داشتن حساب کاربری می‌توانید در کانال‌های مورد علاقه خود عضو شده و جدیدترین ویدیوها را تماشا کنید.

2. هنگام آپلود ویدیوهای جدید در کانال‌های موردعلاقه، اعلان دریافت کنید.

3. با تعامل با ویدیوهای موردعلاقه از طریق لایک، کامنت و … از سازندگان مورد علاقه خود حمایت کنید.

4. سابقه مشاهده ویدیوی خود را پیگیری کنید.

5. ویدیوها را ذخیره کنید تا بعداً بتوانید آن‌ها را تماشا کنید.

6. لیست‌های پخش ویدیوی مختلف را به صورت عمومی یا خصوصی ایجاد کنید.

7. تنظیمات کاربر خود را برای اعلان ها، پخش، حریم خصوصی، برنامه های متصل و موارد دیگر سفارشی کنید. اگر حساب کاربری گوگل دارید می‌توانید از همان حساب برای وارد شدن به یوتیوب استفاده کنید. در غیر این صورت ابتدا حساب کاربری گوگل ایجاد کرده و با کلیک بر روی گزینه Sign in به حساب کاربری خود می توانید وارد شوید .

 

ترفند های مهم یوتیوب

از جمله قابلیت‌های مهم یوتیوب که در دسترس کاربران قرار می‌دهد به صورت کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• جستجو و تماشای میلیون‌ها ویدیو توسط کاربران یوتیوب
• ایجاد یک کانال شخصی در یوتیوب
• آپلود ویدیوها در کانال شخصی
• لایک کردن، کامنت گذاشتن و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای آپلود شده در یوتیوب
• دنبال کردن سایر کانال‌ها و کاربران در یوتیوب
• ایجاد یک فهرست پخش برای سازماندهی ویدیوها و گروه‌بندی ویدیوها
• سابسکرایب (دنبال) کردن کانال‌های مورد علاقه و تماشای ویدیوهای جدید
• حمایت از سازندگان مورد علاقه خود از طریق لایک، کامنت و…
• پیگیری سابقه مشاهده ویدیوی خود
• تماشای ویدیوهای ذخیره شده از قبل
• ایجاد لیست‌های پخش ویدیوی مختلف به صورت عمومی یا خصوصی
• سفارشی‌سازی تنظیمات برای اعلان‌ها، پخش، حریم خصوصی، برنامه‌های متصل و موارد دیگر

علاوه بر تمامی این قابلیت ها که برای شما بازگو کردیم ، یوتیوب قابلیت های مهم و خاص دیگری دارد که با دانستن آن ضرر که هیچ دانش خود را نسبت به این پلتفرم بالا برده اید . این قابلیت ها شامل :

• پیدا کردن کامنت ها

اگر جزو کاربرانی هستید که در کامنت نوشتن فعال هستند، باید بدانید تاریخچه نظرات YouTube شما در واقع در پورتال “فعالیت من” Google ذخیره می‌شود. می‌توانید مستقیما به بخش نظرات YouTube بروید و همه آن‌ها را در لیست زمانی مشاهده کنید.

مراحل مشاهده تاریخچه نظرات YouTube شما برای دسکتاپ و موبایل یکسان است. ابتدا یک مرورگر وب را روی دسکتاپ یا تلفن همراه خود باز کنید و بخش YouTube Comment History را راه اندازی کنید. اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، وارد حساب کاربری خود در سایت شوید.

پس از ورود به سیستم، صفحه “نظرات YouTube” را مشاهده خواهید کرد که تمام نظراتی را که تا به حال در ویدیوهای YouTube ارسال کرده اید نشان می‌دهد. لیست نظرات شما به ترتیب زمان نشان داده می‌شوند و آخرین کامنت شما در بالا خواهد بود و هر چه به پایین‌تر بروید، به نظرات قدیمی‌تری دسترسی خواهید داشت.

اگر می‌خواهید نظری را حذف کنید، می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی «X» در گوشه سمت راست بالای آن نظر انجام دهید. لازم به ذکر است که برای YouTube چند ساعت طول می‌کشد تا نظر شما را به طور کامل از ویدیو حذف کند. برای بازیابی سریع یک نظر پس از حذف آن، در اعلان «Deleting Now» که باز می‌شود، روی «لغو» یا همان کنسل کلیک کنید. در این صفحه علاوه بر پاک کردن نظرات خود، می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید.

• تنظیم زمان ویدیو به دلخواه
علاوه بر قابلیت جلو و عقب بردن ویدیو در یوتیوب، امکان تغییر زمان آن هم وجود دارد. مثلا به ‌طور کلی شما با دو بار ضربه به سمت راست و چپ ویدیو در یوتیوب، فیلم موردنظر قابلیت 10 ثانیه به جلو یا عقب رفتن می توانید برانید، شما می‌توانید این زمان 10 ثانیه را به 20 یا 30 ثانیه تغییر دهید. برای انجام این کار کافی است:
1. به تنظیمات پروفایل مراجعه کنید .
2. وارد قسمت General شوید.
3. در ادامه از قسمت Double Tap to Seek زمان دلخواه خود را از میان گزینه‌های موجود برگزینید.

• به اشتراک گذاری یک بخش خاص از ویدیو

یکی از قابلیت های کاربردی یوتیوب، امکان اشتراک‌گذاری بخش خاصی از ویدیو برای کاربران است. تصور کنید شما قصد دارید ویدیویی را برای یکی از دوستان یا آشنایان خود بفرستید و تماشای این ویدیو ممکن است 20 دقیقه زمان ببرد. درحالی که شما تنها یک دقیقه میانی آن را مد نظر دارید و محتوایی که قصد اشتراک‌گذاری آن را دارید در این یک دقیقه خلاصه می‌شود. خوشبختانه، یوتیوب می‌تواند با استفاده از ویژگی Clips امکان اشتراک‌گذاری این بخش از ویدیو را در اختیار شما قرار دهد. این قابلیت به گونه‌ای عمل می‌کند که شما بتوانید ابتدا و انتهای بخش دلخواه خود را مشخص کرده و به اشتراک بگذارید.

• انتهای سرعت ویدیو
همیشه کاربرانی هستند که تمایل دارند ویدیوها را با سرعتی بالاتر یا پایین‌تر از حد معمول مشاهده کنند. این امکان در بسیاری از پلتفرم‌های پخش آنلاین وجود دارد که یوتیوب نیز از آن محروم نیست. کاربران می‌توانند در مرورگر دسکتاپ با کلیک روی آیکون چرخ‌دنده یا همان تنظیمات در قسمت پایین ویدیو، گزینه Playback speed را پیدا کنند.

در ادامه می‌توانند سرعت پخش دلخواه را برگزینند. برای دسترسی به این قابلیت در گوشی‌های هوشمند نیز باید از قسمت آیکون سه نقطه در بالای ویدیو اقدام کنید .

• ایجاد فهرست اختصاصی
اگر شما هم به اشتراک گذاری رسانه‌های جذاب خود علاقه دارید از فرمول زیر پیروی نمایید:

1. اول باید در اکانت خود در بالا سمت راست کلیک کنید .

2. سپس در ادامه و در قسمت ویدیو، منیجر را انتخاب نمایید .

3. در سمت چپ و با انتخاب پلی لیست، وارد صفحه لیست‌های پخش خواهید شد .

4. سپس لازم است که روی لیست پخش جدید که در بالا سمت راست قرار گرفته است کلیک کنید و آن را انتخاب نمایید.

5. حالا زمان آن می‌رسد انتخاب کنید که می‌خواهید آن را خصوصی نگه دارید یا عمومی.

برای اضافه کردن ویدیو به پلی لیست پخش خود باید مراحل زیر را انجام دهید:
اگر در حین تماشای آن ویدیو هستید و می خواهید به فهرست خود اضافه کنید، روی زیر عنوان ویدیو کلیک کرده و کادر کنار فهرست پخشی را که می‌خواهید انتخاب کنید برای اضافه کردن آن انتخاب نمایید. این مورد به عنوان یکی از تکنیک های یوتیوب برای ذخیره سازی داده های جذاب، برای شما بسیار کاربردی باشد.

ایجاد فهرست اختصاصی

• خاموش کردن پخش خودکار
ترفند خاموش کردن پخش خودکار یوتیوب، ابتدا برنامه را باز کنید. روی نماد کاربر خود در گوشه بالا سمت چپ بزنید. سپس روی “تنظیمات”، “پخش خودکار” و “پخش خودکار ویدئوی بعدی” را لغو کنید. به این ترتیب پس از اتمام پخش ویدئوهای خود، به جای اینکه YouTube برای شما انتخاب کند، این فرصت را خواهید داشت که تصمیم بگیرید ویدئوی بعدی چه باشد. همچنین این فرصت را خواهید داشت که قسمت نظرات ویدئویی که اخیراً تماشا کرده اید را بررسی کنید.

• تغییر کیفیت ویدیو
به طور پیش فرض YouTube تصمیم می‌گیرد که رزولوشن ویدئوها بر اساس سرعت اینترنت و سایر عوامل، در تلفن شما پخش شوند. با این وجود، می‌توانید برنامه YouTube را طوری تنظیم کنید که همیشه در بالاترین وضوح ممکن پخش شود. یا اگر می‌خواهید در استفاده از اینترنت خود صرفه جویی کنید، با وضوح پایین تری پخش شوند.

1. در این ترفند وقتی در برنامه یوتیوب هستید، روی نماد کاربر خود در گوشه بالا سمت راست بزنید. سپس روی “تنظیمات” و “تنظیمات برگزیده کیفیت فیلم” بزنید. از اینجا می‌توانید پخش خود را روی “کیفیت تصویر بالاتر” تنظیم کنید. اینترنت بیشتری مصرف می‌کند اما اگر از Wi-Fi استفاده می‌کنید بهتر و از سرعت کافی برخوردار است.

2. همچنین، می‌توانید کیفیت پخش شبکه تلفن همراه خود را روی “صرفه جویی در داده” تنظیم کنید. این باعث کاهش کیفیت فیلم‌های YouTube می‌شود و همچنین باعث کاهش استفاده از اینترنت تلفن همراه شما می‌شود.

• صفحه پایانی و تبلیغات
شما قادر هستید یک صفحه پایانی سفارشی به کانال خود اضافه کنید. برای این کار به مدیر ویدیویی خود بروید و روی ویرایش کلیک کنید و Annotations screen&End کلیک نمایید بعد از انتخاب این گزینه است که به استودیوی سازنده صفحه پایانی وارد می‌شوید جایی که می توانید با لوگوها و پس زمینه های مختلف صفحه پایانی مورد نظر خود را بسازید.

در ادامه باید روی منوی افزودن کلیک کرده تا تصمیم بگیرید که می خواهید بینندگان و صفحه پایانی خود به کجا هدایت کنید.

• فعال کردن زیرنویس
خیلی اوقات پیش میاد زمانی که داریم ویدیویی یا زبان اصلی میبینیم متوجه حرف ها نمی شویم و نیاز به زیرنویس فارسی داریم . این سرویس ویدیو جهانی از قابلیت زیرنویس نیز پشتیبانی می کند. که تغییر زبان زیرنویس یوتیوب نیز امکان پذیر است.

فعال کردن زیرنویس فارسی برای ویدیو های تان بسیار پوئن مثبتی برای کانال تان خواهد بود . اگر خارج از کشور خودتان بازدید زیادی دارید، نشانه خوبی است که ترجمه ویدئو می تواند راهبرد خوبی برای افزایش بازدید ویدئوهای تان باشد.
این نکته را به یاد داشته باشید که افزودن زیرنویس به هر زبانی فقط برای افراد غیر از زبان اصلی نیست، بلکه برای افراد ناشنوا نیز مفید است و زیرنویس فارسی در یوتیوب بسیار به آن ها کمک می کند. همین امر باعث افزایش بازدید ویدئوهایتان می شود. اما برویم سراغ قسمت مهم و مربوط به مخاطبان که چگونه از زیرنویس ها استفاده کنند .

• حساب پریمیوم
حساب پرمیوم یوتیوب به شما اجازه می‌دهد تا ویدئوهای دلخواه خود را بدون تبلیغات مزاحم تماشا کنید. این ویژگی برای YouTube و YouTube Music اعمال می‌شود و تجربه تماشای بی‌وقفه را به شما ارائه می‌دهد. با خرید این اکانت، تفاوت‌ حساب عادی و حساب پرمیوم یوتیوب را در پخش بدون تبلیغات به وضوح احساس خواهید کرد. ایرانی لایک در این بخش ویژگی های برجسته حساب پریمیوم را بازگو میکند که شامل :

1. پخش ویدیو در پس زمینه
2. پخش آفلاین
3. دسترسی انحصاری به ویدیو ها
4. استفاده از چندین دستگاه
توجه داشته باشید که برنامه‌ها یا سرویس‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند تقریباً همه موارد ذکر شده در بالا را به صورت رایگان انجام می‌دهند. اما این هزینه بالقوه به قیمت امنیت و حریم خصوصی شما است. ناگفته نماند که برخی از این برنامه‌ها و سرویس‌ها ممکن است شرایط خدمات یوتیوب را نقض کنند. به همین دلیل بهتر است از این موارد اجتناب کنید. به جای آن اشتراک YouTube Premium را در نظر بگیرید.

حساب پریمیوم
• ذخیره ویدیو
شاید برای شما نیز رخ داده است که با ویدیوی بسیار جذابی روبه‌رو شده اما زمان کافی برای تماشای آن را نداشته باشید. دراین‌صورت با استفاده از قابلیت یوتیوب می‌ توانید ویدیوی مورد علاقه خود را در فضای برنامه ذخیره کنید تا بعدها به تماشای آن بپردازید. این قابلیت به‌ نام watch later شناخته می‌ شود که فهرستی از ویدیوهای محبوب شما را شامل می‌ گردد .

• بزرگنمایی ویدیو
اکثر شما این را می‌دانید، اما احتمال زیادی وجود دارد که کسی این ویژگی را نداند. وقتی در موبایل هوشمند خود در حال تماشای یک فیلم یوتیوب در حالت فول اسکرین هستید، با دو انگشت یک حرکت کوچک را انجام دهید تا ویدئو متناسب با صفحه ی موبایل شما باشد و حاشیه‌های سیاه حذف شوند.

اگر نمی‌خواهید ویدئوها بریده شوند، یک حرکت کوچک انجام دهید تا به روش پیش فرض پخش فیلم‌ها در موبایل خود برگردید. توجه داشته باشید که اگرچه این ویژگی در اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن کار می‌کند، اما ممکن است هنوز در برخی از گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس نباشد.

• پرش به فصل بعدی
معمولاً افرادی که علاقه زیادی به تماشای ویدیو در یوتیوب دارند ویدیوهای خود را در فصل‌ های مختلف تماشا می‌ کنند از این‌ رو برنامه یوتیوب برای راحتی کاربران خود هنگام مشاهده ویدیوهای یک فصل امکان جابه‌جایی آن میان فصل‌ های مختلف را نیز فراهم نموده است.

تنها دو بار ضربه می‌ توانید از یک فصل به فصل دیگر بروید. اگر با استفاده از گوشی همراه خود در حال تماشای ویدیوهای یوتیوب هستید با دو انگشت خود دو بار بر روی قسمت چپ ویدیو ضربه بزنید . تا به فصل قبل بروید و یا می‌ توانید دو بار روی قسمت راست ویدیو ضربه بزنید و به تماشای فصل بعدی بپردازید.

• ایجاد لینک اختصاصی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید ویدیو را در یوتیوب برای شخصی ارسال کنید تا وی آن ویدیو را در زمان خاصی ببیند. به جای اینکه لینک را برای دوستان ارسال کنید و به او بگویید که دقیقه ۲۳ را تماشا کند، این قابلیت برایتان مهیا است که با یک پیوند زمانی خاص در یوتیوب برای آنها ارسال کنید که در هر زمانی که شما انتخاب کردید ویدیو شروع می شود.

برای رسیدن به این ترفند کافی است که ویدیو را باز کنید و روی قسمت اشتراک گذاری در سمت راست منوی خود کلیک کنید. سپس در پنجره‌هایی که برایتان مشخص می‌شود، در کنار شروع، علامت بزنید و زمان مورد نظر را انتخاب نمایید. شما قادر خواهید بود که ویدیو را در زمانی که می خواهید شروع و متوقف نمایید.

• تنظیم تقسیم صفحه
برنامه یوتیوب در بک‌گراند پخش نمی‌شود مگر اینکه عضویت YouTube Premium را داشته باشید. بنابراین اگر در یوتیوب مشغول تماشای چیزی هستید، یا به پادکست یا آهنگی گوش می‌دهید، مجبورید در داخل برنامه یوتیوب بمانید، چون تغییر به یک برنامه دیگر باعث توقف پخش ویدئو می‌شود.

با این وجود، یک راه حل ساده و رایگان در اندروید وجود دارد و آن فعال کردن تقسیم صفحه است. در اکثر تلفن‌های اندروید مدرن، برای باز کردن صفحه تقسیم باید وارد صفحه برنامه‌های اخیر خود شوید. نماد برنامه یوتیوب را فشار داده و نگه دارید ، سپس روی “تقسیم صفحه” بزنید.

اکنون می‌توانید در حین پخش یوتیوب ، برنامه دوم را راه اندازی کنید، مانند مرورگر اینترنت کروم. می‌توانید اندازه پنجره یوتیوب را به اندازه پخش کننده ویدئوی آن تغییر دهید. بنابراین فضای اندکی که اندروید اجازه می‌دهد را اشغال می‌کند. برای تغییر اندازه پنجره تقسیم صفحه، در اکثر گوشی‌های اندرویدی خیلی راحت روی خط کوچک سفید بین دو برنامه بزنید، سپس آن را یک یا دو اینچ به بالا بکشید و رها کنید.

برنامه یوتیوب یکی از بهترین برنامه‌ هایی است که ساعت‌ ها شما را سرگرم می کند. در این برنامه می‌ توانید انواع محتوای ویدیویی مختلف را تماشا کرده و حتی از این طریق به کسب درآمد نیز بپردازید. جالب است بدانید که برنامه یوتیوب قابلیت‌ ها و ترفند های بی‌ شماری دارد.

در ایرانی لایک در این مقاله سعی کرده‌ است شما را با چندین قابلیت یوتیوب که ارزش یادگیری دارند آشنا سازد تا بتوانید مؤثرترین استفاده را از این برنامه داشته باشید.این ویژگی های جذاب یوتیوب در اختیار شما قرار گرفت. امیدواریم این نکات برای شما مفید واقع شوند و تجربه استفاده شما از یوتیوب را بهبود ببخشند.

تنظیم تقسیم صفحه

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *