نحوه طبقه بندی کردن پلی لیست های اسپاتیفای

نحوه طبقه بندی کردن پلی لیست های اسپاتیفای

نحوه طبقه بندی کردن پلی لیست های اسپاتیفای به چه صورت می باشد؟ نحوه طبقه بندی پلی لیست چه در اکانت رایگان و چه در پریمیوم بسیار ساده و قابل انجام می باشد و هر دو به یک روش است.

اگر می‌خواهید پلی لیست خود را به ترتیب طبقه بندی کنید و یک سری جزئیات دیگر در این باره بدانید مقاله ایرانی تا آخر مطالعه نمایید.

اگر شما هم اهل موسیقی باشید، حتما نام اسپاتیفای را شنیدید یا در آن فعالیت می‌کنید. شاید بپرسید اسپاتیفای چیست و چگونه عمل می‌کند؟ و چطور می توان آهنگ های مورد علاقه خود را در این اپلیکیشن طبقه‌بندی کنیم و یک پلی لیست شخصی بسازیم؟

پلتفرم اسپاتیفای در سال 2008 راه اندازی شد و اکنون نزدیک به 15 سال از عرضه آن می‌گذرد و چند سالیست که توانسته خود را بین محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی قرار دهد و اگر بگوییم در حال حاضر از دید بسیاری از مردم و حتی هنرمندان بهترین است، دروغ نگفته ایم.

همینطور اسپاتیفای یک سرویس استریم موسیقی است که خدمات جالبی در حوزه موسیقی به کاربران ارائه می‌دهد. اسپاتیفای به دلیل محافظت از حقوق مؤلفین آثار موسیقی و همینطور رعایت کپی رایت به صورت کامل، محبوبیت خاصی در بین خواننده و موسیقی‌دان‌ها دارد .

شما در آن می‌توانید آثار تمامی افراد حوزه موسیقی را پیدا کنید.اسپیاتیفای در استکهلم سوئد تاسیس شد و نزدیک به 15 سال است که در راستای بهبود عملکرد خود تلاش می‌کند و توانسته پلتفرم‌های رقیب یعنی Apple Music و TIDAL را شکست دهد.

نحوه طبقه بندی کردن پلی لیست های اسپاتیفای

نحوه ساخت پلی لیست در اسپاتیفای

ساخت پلی‌لیست در اسپاتیفای اهمیت بسیاری دارد، زیرا به کاربران امکان می‌دهد تا موسیقی‌های مورد علاقه خود را بر اساس موضوع، خواننده، علاقه یا موارد مختلف طبقه بندی کنند. این امکان به آنها این قدرت را می‌دهد که تجربه گوش دادن به موسیقی را لذت بخش‌تر کنند.

همچنین به راحتی بتوانند لحظات مختلف زندگی خود را با موسیقی‌های مناسب ترکیب نمایند و با توجه به حس و حال آن روز موزیک مورد علاقه را گوش دهند . ساختن پلی لیست در اکانت رایگان یا پریمیوم همانگونه که اشاره شد به یک صورت می باشد. مراحل ساخت پلی لیست را به کمک ایرانی لایک دنبال کنید:

۱- برنامه اسپاتیفای را نصب و اجرا کنید.

برنامه اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پخش موسیقی است که امکان پخش آنلاین و ذخیره آفلاین موزیک را فراهم می‌کند. اولین مرحله نصب این برنامه می باشد شما برای نصب اسپاتیفای، ابتدا باید به فروشگاه اپلیکیشن موبایل خود مراجعه کنید، سپس اپلیکیشن اسپاتیفای را جستجو کرده و دانلود کنید.

پس از دانلود، می‌توانید اپلیکیشن را نصب کرده و با ورود به حساب کاربری خود یا ایجاد یک حساب جدید، از امکانات کامل اسپاتیفای استفاده کنید. اسپاتیفای امکان اشتراک رایگان و پولی در طرح‌های پرداختی مختلف را فراهم می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد از امکانات پیشرفته‌تری مانند: پخش بدون تبلیغات، دسترسی به میلیون‌ها آهنگ و ایجاد لیست‌های پخش شخصی بهره‌مند شوند.

۲- به بخش Your Library بروید.

Your Library یک قسمت مهم در اپلیکیشن اسپاتیفای است که به کاربران امکان مدیریت و دسترسی به کل محتوای موسیقی‌ را می‌دهد. این قسمت شامل تمامی موزیک‌ها، آلبوم‌ها، آهنگ‌های ذخیره شده آفلاین، پلی‌لیست‌ها و پادکست‌هایی است که کاربران در اسپاتیفای ذخیره کرده‌اند و به آن ها گوش می دهند.

در قسمت your library، کاربران می‌توانند به راحتی محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند، موزیک‌ها و آهنگ‌های مختلف را جستجو و لیست‌های پخش خود را مدیریت کنند. همچنین، این قسمت به کاربران امکان می‌دهد محتوای مورد علاقه خود را بر اساس معیارهای مختلفی مانند هنرمند، آلبوم، ژانر و سال انتشار مرتب کرده تا به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

۳- ایجاد فهرست پخش یا لیست پخش جدید

حالا نوبت به ساخت پلی لیست می باشد که به شما اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از آهنگ‌ها را به صورت سفارشی مرتب و ذخیره کنید تا به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید آن‌ها را به ترتیب و ترکیبی که می‌خواهید گوش دهید.

علاوه براین می‌توانید لیست‌های پخش خود را بر اساس سلیقه موسیقی خود یا برای موقعیت‌ها و فعالیت‌های مختلفی مثل ورزش، مسافرت یا زمان‌های مختلف از روز ایجاد کنند . این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه گوش دادن به موسیقی را با ترکیبات متنوعی از آهنگ‌ها و پادکست‌ها بهبود بخشند و لذت بیشتری از موسیقی ببرند. جلوتر به شما نحوه طبقه بندی پلی لیست را به شما آموزش می دهیم.

۴- نام گذاری لیست

در اسپاتیفای، کاربران می‌توانند لیست‌های پخش خود را به نام‌های دلخواه نامگذاری کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا لیست‌های پخش خود را بر اساس موضوع، فعالیت یا هر معیار دیگری که دلخواهتان است، نامگذاری کنند تا به راحتی آنها را شناسایی و مدیریت کنند.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا لیست‌های پخش خود را سازماندهی کرده و به ترتیبی که می‌خواهند موزیک‌ها و پادکست‌ها را در آن قرار دهند. بنابراین، با نامگذاری لیست‌های پخش، کاربران می‌توانند تجربه گوش دادن به موسیقی خود را شخصی‌تر و مطابق با سلیقه خود تنظیم کنند. همینطور با نام گذاری لیست برای پیدا کردن موزیک دلخواه خود راهنمایی شده اید.

۵- اضافه کردن آهنگ به لیست پخش خود

برای اضافه کردن آهنگ به لیست پخش خود در اسپاتیفای، می‌توانید با دو روش آن را بی انجامید. اول اینکه به آهنگ مورد نظر در اپلیکیشن رفته و روی گزینه‌ Add to کلیک کنید. سپس می‌توانید لیست پخش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آهنگ مورد نظر را به آن بیفزایید. همچنین، می‌توانید با استفاده از گزینه‌های مختلف مانند کلیک روی نماد + در لیست پخش، آهنگ‌ها را اضافه کنید.

این ویژگی امکان می‌دهد تا به راحتی لیست پخش خود را ساخته و مدیریت کنید. باید اشاره کرد که شما می‌توانید پلی لیست‌ها را بر اساس سبک موسیقی، مود و یا هر موضوع دیگری که دوست دارید دسته‌بندی کنید. پس از اتمام ساخت پلی لیست، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا از طریق لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

تجربه گوش دادن به موسیقی در پلی لیست‌های اسپاتیفای به شما احساس تنوع و شادابی می‌دهد و باعث می‌شود که همیشه موسیقی مورد علاقه خود را در دسترس داشته باشید.

نحوه سرچ آهنگ در پلی لیست اسپاتیفای

– برای سرچ کردن در پلی لیست اسپاتیفای، اگر از مک استفاده میکنید گزینه Command-F را بزنید.

– اگر از ویندوز استفاده میکنید Control-F را فشار دهید تا باکس سرچ ظاهر بشود و موزیکی که میخواهید را پیدا کنید.

– اگر از IOS استفاده می کنید، در همان بخش پلی لیست ، صفحه را به سمت پایین بکشید تا باکس سرچ برای تان بالا بیاید.

– اگر هم از اندروید استفاده می کنید در بالا سمت راست، روی سه نقطه بزنید و گزینه find in playlist را انتخاب کنید.

نحوه سرچ آهنگ در پلی لیست اسپاتیفای

آموزش به اشتراک گذاری پلی لیست در اسپاتیفای

انتقال و اشتراک‌گذاری پلی لیست در اسپاتیفای یکی از روش‌های کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد لیست مورد علاقه آهنگ‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این بدان معنی است که می توانید از دوستان یا اعضای خانواده دعوت کنید تا آهنگ های مورد علاقه خود را به لیست پخش اضافه کنند و یک کتابخانه موسیقی جمعی ایجاد کنید که همه می توانند از آن لذت ببرند.

در پایان، ساختن لیست های پخش اسپاتیفای راهی عالی برای شخصی سازی تجربه گوش دادن به موسیقی، کشف هنرمندان جدید و به اشتراک گذاری سلیقه موسیقی خود با دیگران است. با قابلیت سفارشی‌سازی، اشتراک‌گذاری و سازمان‌دهی موسیقی، ایجاد لیست‌های پخش در اسپاتیفای راهی ساده اما مؤثر برای بهبود تجربه موسیقی شماست.

حتی توانید آن را بین دستگاه‌های مختلف خود انتقال دهید. همانگونه که گفته شد با استفاده از این ویژگی، می‌توانید لیست پخش شخصی خود را برای دوستانتان، خانواده یا هر شخص دیگری که اسپاتیفای دارد .  حتی با استفاده از لینک آن را بر روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حالا مراحل اشتراک گذاری پلی لیست در اسپاتیفای به چه صورت می باشد؟ همراه ایرانی لایک باشید :

۱- انتقال پلی لیست خود در اسپاتیفای، کافیست پلی لیست مورد نظر را باز کنید.

۲- روی سه نقطه موجود در این صفحه کلیک کنید و گزینه Share را برای اشتراک ‌گذاری انتخاب کنید.

۳- از اینجا می‌توانید پلی لیست خود را با استفاده از ایمیل، لینک اشتراک یا حتی از طریق شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. به همین راحتی !

ریکاوری پلی لیست حذف شده

ممکنه تا حالا پیش بیاید که به طور ناگهانی و ناخواسته دستتان خورده باشد  و یک پلی لیست رو حذف کرده باشید. جای نگرانی وجود ندارد! برای برگرداندن آن باید به سایت اسپاتیفای بروید و وارد اکانتتون شوید. بعد روی گزینه Recover Playlists در سمت چپ کلیک کنید. این گونه  پلی لیستای حذف شده رو پیدا می کنید بعد روی گزینه Restore کلیک کنید تا برگردد.

ریکاوری پلی لیست حذف شده

نحوه انتقال پلی لیست به حساب دیگر

سرویس اسپاتیفای این امکان را برای شما به وجود آورده تا شما بتوانید اقدام به انتقال پلی لیست اسپاتیفای از یک اکانت به اکانت دیگر کنید. برای انجام این کار تنها نیاز است تا مراحل زیر را بردارید:

۱- برای انجام این کار در مرحله اول باید اپلیکیشن اسپاتیفای را در کامپیوتر خود باز کنید.

۲- سپس باید روی سه نقطه کنار پلی لیستی که می خواهید انتقال دهید، کلیک کنید.

۳- از منوی کشویی گزینه Share را انتخاب کنید.

۴- روی Copy Playlist Link کلیک کنید.

۵- در مرحله پنجم باید یک صفحه وب باز کرده و به سایت com بروید.

۶- سپس باید بر روی Let’s Start کلیک کنید و Spotify را به عنوان پلتفرم منبع انتخاب کنید.

۷- پیوندی را که در مرحله 4 کپی کرده اید در فیلد ارائه شده قرار دهید.

۸- سپس باید روی گزینه Next کلیک کنید.

۹- حال باید اسپاتیفای را به عنوان پلتفرم مقصد انتخاب کنید.

۱۰- سپس باید به حسابی که می خواهید پلی لیست را به آن انتقال دهید وارد شوید.

۱۱- روی Start Moving My Music کلیک کنید.

۱۲- لیست پخش شما اکنون باید به حساب دیگر شما منتقل شود. فقط با انجام این کارها می‌توانید اقدام به انتقال پلی لیست خود از یک اکانت به اکانت دیگر کنید.

نحوه پرایوت کردن پلی لیست

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید دیگران پلی لیست شما را ببینند و آن را به حالت پرایوت در بیارید. می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که در پروفایل شما نمایش داده نشود. برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- به تب Your Library بروید و پلی لیستی را که می‌خواهید پرایوت کنید را انتخاب کنید.

۲- روی آیکون سه نقطه بزنید.

۳- سپس باید روی گزینه Make Private بزنید .

۴- مجددا با انتخاب Make Private دستور خود را تایید کنید.

۵- اگر می‌خواهید پلی لیست خود را دوباره پابلیک کنید، همان مراحل بالا را دنبال کنید؛ اما در منو گزینه Public را انتخاب کنید.

نحوه ویرایش پلی لیست اسپاتیفای

ویرایش پلی لیست در اسپاتیفای یک فرآیند آسان و بسیار کاربردی است. برای ویرایش پلی لیست نیاز است دو مرحله انجام دهید.

۱- اول باید با ورود به «Your Library» به پلی لیست مورد نظرتان بروید.

۲- «سه نقطه» کنار آهنگ مورد نظر را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه، می‌توانید موزیک‌ها را از پلی لیست خود حذف یا ترتیب آن‌ها را تغییر دهید. همچنین، می‌توانید نام پلی لیست را عوض کنید. این امکانات به شما اجازه می‌دهند که پلی لیست‌های خود را به شکلی شخصی‌تر و دلخواه‌ تر ویرایش کرده و تجربه گوش دادن به موسیقی خود را بهبود ببخشید.

نحوه طبقه بندی کردن پلی لیست اسپاتیفای

یک قابلیت جالب راجب اسپاتیفای این است که شما نه تنها میتونید آهنگای مورد علاقه تان را به صورت پلی لیست طبقه بندی کنید، بلکه میتوانید حتی خود پلی لیست هایتان را هم داخل فولدر های مختلف طبقه بندی کنید. به این صورت مراحل را با راهنمایی ایرانی لایک دنبال کنید:

۱- صفحه اصلی اسپاتیفای شوید و روی سه خط منو بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.

۲- گزینه File و بعد گزینه New playlist folder رو انتخاب کنید.

۳- بعد از انجام این مرحله ، یک فولدر جدید سمت چپ قسمت پایین ظاهر می شود.

۴- یک اسم به دلخواه برایش انتخاب کنید و بعد خیلی راحت میتوانید پلی لیستتان را بسازید و یا حتی حذف کنید .

۵- یادتان باشد وقتی روی فولدر مورد نظر کلیک کنید ، تمام پلی لیست هایی که داخلش قرار داده بودید، قابل مشاهده است. جالبه بدانید حتی می توانید یک فولدر را درون یک فولدر دیگر قرار بدهید.

چرا ساخت پلی لیست از اهمیت زیادی برخوردار است؟

پلی لیست ابزار مهمی برای هنرمندان و شرکت های ضبط موسیقی برای تبلیغ موسیقی خود هستند. قرار دادن آهنگ شما در لیست پخش محبوب می تواند موسیقی شما را در معرض مخاطبان جدید قرار دهد و جریان های شما را تقویت کند، که منجر به حق امتیاز بیشتر و تعداد طرفداران بیشتر می شود.

آنها همچنین می توانند در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند و به کاربران این امکان را می دهند تا با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و موسیقی جدید را با هم کشف کنند. علاوه بر این، پلی لیست به بخش مهمی از فرهنگ عامه تبدیل شده اند. از آنها می توان برای ایجاد حالت برای یک مهمانی، ایجاد یک لیست پخش برای تمرین، یا ارائه موسیقی متن برای یک سفر جاده ای استفاده کرد.

– سازماندهی

ساخت لیست پخش نیز می تواند به سازماندهی کمک کند. به جای داشتن یک کتابخانه عظیم از موسیقی که پیدا کردن موسیقی مورد نظر در آن دشوار است، لیست‌های پخش به شما امکان می‌دهند آهنگ‌های مشابه را با هم گروه‌بندی کنید یا موسیقی‌ها را بر اساس حال و هواس مناسبت دسته‌بندی کنید.

– دسترسی

لیست های پخش اسپاتیفای شما از هر دستگاهی با برنامه قابل دسترسی است. این بدان معنی است که می توانید به لیست پخش خود در تلفن، رایانه لوحی یا رایانه خود گوش دهید و از آهنگ های مورد علاقه خود لذت کافی را ببرید .

– کشف موسیقی

ایجاد یک لیست پخش نیز می تواند فرصتی برای کشف موسیقی های جدید باشد. شما می توانید موسیقی یا هنرمندان جدیدی را که ممکن است قبلاً نشنیده اید جستجو کنید و آنها را به لیست پخش خود اضافه کنید. این کار به شما این امکان را می دهد سلیقه موسیقی خود را گسترش دهید و ژانرها و سبک های مختلف را کشف کنید.

پلی لیست اسپاتیفای بخشی ضروری از تجربه گوش دادن به موسیقی در پلتفرم است. آنها به کاربران اجازه می دهند موسیقی جدید را کشف کنند، مجموعه ای شخصی سازی شده ایجاد کنند و آهنگ های مورد علاقه خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند.

در این مطلب به تفصیل هر آنچه که باید در مورد پلی لیست اسپاتیفای بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. همینطور بخش‌ها و قابلیت‌های مختلف پلی لیست و فواید طبقه بندی ان را معرفی کردیم. چنانچه سوالی در مورد اسپاتیفای و موضوعات مربوط به آن دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ایرانی لایک در میان بگذارید.

چرا ساخت پلی لیست از اهمیت زیادی برخوردار است ؟

امتیاز کاربران

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی نشان گذاری شده اند *